Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 23:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 430 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Następna strona
Zaciski hamulcowe od GSXR 1000 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
dokładnie Słoniu sv650 ma taką samą pompę jak sv1000 i jak np gsxr1000 z 6-tłoczkowymi zaciskami

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


12 kwi 2013, o 06:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2011, o 08:50
Posty: 629
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 750 K6
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
acinr_PL napisał(a):

pasują one do sv650 po 2003r oraz do v-stroma 650 i pasują z następującymi zaciskami:
Tokico
gsxr 600 2001-2003
gsxr 750 2000-2003
sv1000

Nissin
cbr900 sc33
cbr600 f4-f4i każdy rocznik



W 900rr i 600rr byly takie same nissiny?


12 kwi 2013, o 17:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
pasują nissiny:
cbr900rr sc33, pc33
cbr600f f4 pc35 1999-2000, f4i 2001-2006 (nie pasują z cbr600 2007-2011 tu już były radialne)
cbr600rr pc37 2003-2004 (nie pasują z cbr600rr 2005-2011 tu już były radialne)

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


13 kwi 2013, o 06:04
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 13 cze 2011, o 10:44
Posty: 64
Lokalizacja: Łódź (gg:6780460)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Hej,
udało mi się kupić komplet na przód: ładne zaciski, przewody i ładną pompę hamulcową z f4i. Wszystko skręcone i zalane płynem. Moje pytanie brzmi: czy jest sens wymieniać pompę hamulcową z tej standardowej na tą hondy? Jedyne co by było na plus to inny kształt zbiorniczka (w f4i jest zintegrowany).
Czy ta pompa z hondy jest wydajniejsza?
Pozdrawiam

_________________
Life is a bitch!


17 kwi 2013, o 13:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
jest to zwykła pompa nie radialna czyli taki sam typ jak w sv. Byłoby trzeba zmierzyć średnicę tłoczka z pompy z Hondy f4 i jak jest większa średnica to powinna być wydajniejsza od pompy z sv

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


17 kwi 2013, o 14:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Większa?
Średnica tłoczków w zaciskach powinna być większa. Przy pompie już większa nie koniecznie powinna być.


17 kwi 2013, o 14:42
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 13 cze 2011, o 10:44
Posty: 64
Lokalizacja: Łódź (gg:6780460)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Szukając informacji o średnicy tłoczka znalazłem info, że ma 5/8 cala, czyli wychodzi 15.875 mm. Zarówno dla pompy z hondy jak i suzuki.

_________________
Life is a bitch!


17 kwi 2013, o 15:09
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Dlaczego? Większa średnica tłoczka da krótszy i twardszy skok klamki. Spore szanse że będzie to zmiana na plus.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


17 kwi 2013, o 15:11
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Mniejszy przy pompie, zeby w ukladzie bylo wieksze cisnienie... bo cisnienie to jest N/mm2 czyli im mniejszy mianownik tym cisnienie wieksze. W przewodzie hamulcowym. Odwrotnie sprawa ma sie do zaciskow bo tam na wyjsciu dostajemy sile czyli sila zacisku klockow to jest F= cisnienie w przewodzie x pole powierzchnie tloczkow. Czyli im wieksze pole tym sila scisku klocow wieksza. Lepsze hamowanie.
Standardowo w 4 tloczkowym zacisku tloczki maja mniejsza srednice ale z uwagi ze jest ich 4 to suma pola tloczkow wychodzi wieksza staw mocniejsze hamulce... Mozna tez zastosowac pompe inna zeby pokombinowac z cisnieniem ale wtedy mozesz miec problemy ze np ci klocki niebeda dostatecznie odbijac od tarczy lub skok klamki podczas hamowania sie wydluzy... bo zakladajac ze droga jaka porusza sie tloczek w pompie jest ta sama a zmienimy srednicy to w obu przypadkach bedzie ona pompowala inna ilosc plynu do klockow co moze spowodowac wlasnie efekt jak napisalem.

Sam kiedys mialem w glowie zrobic taki przekladnik cisnienia ktory montowalo by sie na przewodzie hamulcowym... i dzialalo by to na zasadzie cylindra i tloczka z jednej strony wiekszy z drugiej mniejszy. Wlasnie po to aby zwiekszyc cisnienie powiedzmy o 30%. No ale potem problemy z odpowietrzaniem, Wlasnie roznica przeplywajacego medium itd... lepiej przy hamulcach nierobic doswiadczen tylko zalozyc sprawdzone zaciski i efekt ten sam...

Kacperski masz racje krutszy skok klamki i sztywniejsza ale to co zyskalismy zmieniajac zaciski obnizymy cisnienie w przewodzie i efektem dostanimy standardowe hamulce z sv takie jak byly na poczatku tylko beda ladniej wykladaly :P

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


17 kwi 2013, o 15:11
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
I tak i nie, większy tłoczek da mniejszy skok jałowy i większy skok roboczy. Mając więcej "klamki" do dyspozycji będziesz w stanie uzyskać większe ciśnienie w układzie. Dalej, trzeba zminimalizować skok jałowy przez poprawne odpowietrzenie i świeży płyn oraz straty na usyfionych tłoczkach. Popraw mnie jeżeli coś źle kumam.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


17 kwi 2013, o 15:28
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
No niby masz racje z tym wiekszym tloczkiem mniejszy wydluzyl by nam prace i skok... i faktem jest ze da sie na wiekszym tloczku uzyskac wieksze cisnienie .... ale trzeba przylozyc wiecej sily czyli sciskac mocniej klamke... a nam chodzi o to zeby miec powera max uzywajac 2 palcow... tez sie balem o srednice tloczka jak zmienialem zaciski czy nie pomiesza sie wszystko ... ale ktos napisal chyba acinpl ze pompy w 650 i 1000 sa takie same i uklad rozni sie tylko zaciskami... dlatego nie wiem po co ktos kombinuje z nisinami jak tu ma wszystko z tego samego kpl...

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


17 kwi 2013, o 15:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
średnica tłoczka w pompie ma znaczenie i moim zdaniem im większa tym lepiej, potem bezpośrednio na wyjściu z pompy powinna być w miarę możliwości najmniejsza (tak samo najmniejsza średnica przewodów hamulcowych) i dopiero w zacisku powierzchnia tłoczka powinna być większa.

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


17 kwi 2013, o 15:56
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Zmieniamy zaciski 2 tłoczkowe na co najmniej 4 (zakładam podobną wielkość tłoczka), więc stosunek powiększonej powierzchni "hamującej" do ew. większej powierzchni tłoczka pompy i tak jest bardzo pozytywny. Dla mnie największym problemem jest długi skok klamki, a w takim układzie skok powinien się zmniejszyć a siła hamowania z danej siły nacisku w najgorszym przypadku powinna pozostać na podobnym poziomie.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


17 kwi 2013, o 16:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
http://www.vintagebrake.com/mastercylinder.htm
Coś takiego znalazłem. Zależy co kto oczekuje od swojego układu. Zawodników MotoGP raczej nie ma na forum więc zestaw nie musi być perfekcyjny, a jeśli ktoś chce coś zmieniać,
to raczej pod siebie.


17 kwi 2013, o 16:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
dzięki za wstawkę :spoko: teraz pytanie jaką średnicę mają moje tłoczki w zacisku nissin 4-tłoczkowym z hondy?

edit: mam chyba tłoczki 41mm
więc
tłoczki: 41mmx4 powierzchnia 5281,03 mm²
pompa: 16 mm powierzchnia 201,06 mm²

więc stosunek tych dwóch powierzchni z tabeli wyszedł: 26,27 jak to teraz interpretować? To dużo czy mało?

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


17 kwi 2013, o 16:52
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
acinr_PL napisał(a):
średnica tłoczka w pompie ma znaczenie i moim zdaniem im większa tym lepiej, potem bezpośrednio na wyjściu z pompy powinna być w miarę możliwości najmniejsza (tak samo najmniejsza średnica przewodów hamulcowych) i dopiero w zacisku powierzchnia tłoczka powinna być większa.


Hmm niewiem czy tak jest ale wydaje mi sie ze jak jest tloczek z pompy to z jednej strony jest on popychany przez dwignie hamulca ... no moze przez jakis popychacz jeszcze a z drugiej jest plyn hamulcowy ktory to plyn pcha tloczek... nie zabardzo wiem o jaki duzy tloczek ci chodzi w pompie bo na cisnienie w ukladzie ma wplyw tylko jeden tloczek a sila z jaka oddzaluje tloczek na plyn zalezy od klamki hamulca. Przedewszystkim odleglosci popychacza tloczka do osi obrotu klamki no i dlugosc samej klamki ktora przy odpowiedniej dlugosci mozemy sciskac jednym palcem... (sila x ramie... moment...)

Jesli chodzi o tloczki w zaciskach to wcale nie sa one wieksze od tych w zacisku 2 tloczkowym wrecz sa mniejsze gdzies o 5mm specjalnie miezylem jak czyscilem zaciski dzis niepamietam jakie to byly wartosci ale byly sporo mniejsze... tu zaciski 4 tloczkowe wygrywaja bo tych tloczkow jest 4 i suma pola tloczkow wychodzi wieksza niz tego 2 tloczkowego ale nie jest to 2 razy wiecej tylko mozna powiedziec gdzies 50-60% wiecej jak bede wymienial klocki to specjalnie pomierze...

AcinPL napewno tloczki w zaciskach maja po 41 mm kazdy??? bo jak moje tocico rozbieralem to pamietam ze jeden tloczek byl mniejszy drugie wiekszy i z drugiej strony bylo lustrzane odbicie

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


17 kwi 2013, o 20:08
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Jeżeli przestudiujecie podaną przez hubiego stronę, to w kalkulacjach trzeba jeszcze uwzględnić dźwignię na klamce hamulca. Taki przypominacz.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


17 kwi 2013, o 20:18
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
a z ktorego wiersza mam czytac jak w tokico sa dwa rozne tloczki :D??

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


17 kwi 2013, o 20:24
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09
Posty: 1396
Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
A tak poza dyskusja wkoncu mam wszsytko zlozone do kupy dzis pierwsze testy ... hamulec slaby albo dlatego ze klocki niedotarte albo klocki do wyzucenia bo z allegro przyszly troche zalane plynem hamulcowym... po krotkiej jezdzie tarcze bardzo gorace a skutecznosc taka sobie...

Obrazek
Obrazek

_________________
Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv...
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766


17 kwi 2013, o 20:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Zaciski hamulcowe od GSXR 1000
Musisz zsumować. Na 28mm (pojedyncze, a podwójne) różnica między nimi x2.
Więc już nie problem z resztą.


17 kwi 2013, o 20:34
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 430 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL