Autor |
Wiadomość |
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
To w bardzo dużym stopniu zależy od stopnia zużycia samej klamki jak i switcha. Dlatego najprościej odłączyć wtyczkę i sprawdzić omomierzem kiedy następuje zamknięcie obwodu. U mnie na przykład następowało to prawie przy samym końcu (klamka wciśnięta do końca).
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
2 lis 2014, o 22:20 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Pozwole sobie odpisać za carrego. Troche wcześniej, od 05 wzwyż jest gotowa możliwość dobrania się do ecu i modzenia. http://motorsport-brix.xobor.de/f28-SUZUKI.htmlNie próbowałeś nawiązać współpracy carry?
|
2 lis 2014, o 22:55 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Właśnie jemu powierzę moto do strojenia jak ogarnę osprzęt
|
2 lis 2014, o 23:03 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Słoniu, ja na Twoim miejscu przy tak zgrzebanym silniku poszedłbym w stronę ECU standalone, np. Ecumaster EMU i nim sterował wszystkim. Poza tym przy Twoim zacięciu do uczenia się nowych rzeczy podpinałbyś się sam lapkiem do ECU i robił korekty. Jedynie musiałbyś sobie dokupić sondę szerokopasmową Boscha za trzy stówki żeby mieć podgląd AFRu.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
2 lis 2014, o 23:19 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Już przeszedłem ten etap, że byłem gotów kupić EMU od Ecumastera Ale pomyślałem, że przeszczep wtrysku z instalacją od SV650/SV1000 wyjdzie taniej i szybciej, zwłaszcza, że ja jestem zielony z elektryki i elektroniki. Ale nie mówię nie dla EMU, najpierw przetestuję zestaw z SV1000.
|
2 lis 2014, o 23:31 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Więc po kolei;)
Co do czujnika - Miles ma racje z samym czujnikiem ale można to rozwiązać na 2 sposoby:
1. Czujnik przenieść w inne miejsce (np klakson) - podczas samego startu i odpalania wciskasz klakson i ograniczasz obroty. Podczas zmiany biegów moto ciągle będzie korzystało z map biegów a nie neutrala w tym wypadku lepiej jest zespolić wszystkie mapy paliwa i zapłonu w jednej grupie żeby nie było niepotrzebnych różnic przy starcie.
2. Sterowanie STP - określić wartość otwarcia STP i ustawić na neutralu na MOD1, potem przeskoczyć na MOD0 i korzystać z pełnej funkcjonalności całych map
Osobiście poszedłbym w 1 opcję.
Co do samych SV póki co nadal mam to co miałem czyli 2005-2008 3 wersje ECU.
Niestety przyszło mi już pracować ze Stefanem (Brix)... Wole nie mówić jak to się skończyło ale ogółem pracowity złodziej z niego:)
Skwaro - pytanie jak odczyty AFR wprowadzane są na mapę, jeśli korekty wykonujesz ręcznie a nie gotową formułą to strojenie będzie trwało wieki. Już lepszy by był jakiś rapidbike albo PCV z autotune.
Tyle że z tego co wiem Słoniu chce troche bardziej pomieszać to wszystko a w tym wypadku raczej bez ingerencji w ECU się nie obejdzie... ale to omówimy i zobaczymy co jesteśmy w stanie zrobić:) Strojenie samo to jak widzę najmniejszy problem będzie;)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
3 lis 2014, o 00:19 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Czyli ten przycisk klaksonu puszczałbym razem z klamką sprzęgła? Sprawdzałem teraz na moto, nie jest to trudne Czyli 3 wersje ECU SV1000 z roczników 2005-2008 masz ogarnięte i nie ma znaczenia który kupię?
|
3 lis 2014, o 00:34 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Carry, Ecumaster ma opcję autotune po zadanym afrze
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
3 lis 2014, o 00:48 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Skwaro - ok więc jeśli tak to wygląda to zdecydowanie dobre rozwiązanie:) Kolejne pytanie czy sama sonda bez modulatora czy zestaw np Zeitronix albo innovate? sama sonda LSU 4.2 lub 4.9 to wydatek w polsce około 400-500 zł, zestawy z modulatorami są 2x droższe. Co do przyciągnięcia tego ze stanów koszty maleją o około 1/3
Słoniu - tak z przyciskiem i tak z kompami:) czekam na telefon i wszystko omówimy żeby na wiosne było gotowe:)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
3 lis 2014, o 09:47 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Nie trzeba ściągać, wystarczy samo LSU 4.2 Boscha za ok. 300PLN (np. tu: http://www.inter-rally.pl/product-pol-2 ... U-4-2.html), zresztą w zestawie Innovate też jest Bosch.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
3 lis 2014, o 10:37 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Dobra cena:) W przypadku ECU hacking sama sonda nie wystarcza więc potrzebne są modulatory dodatkowe co podnosi cenę jednocześnie, jeśli w przypadku tego rozwiązania sama sonda to ogarnia to super:)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
3 lis 2014, o 10:48 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Na naszej stronie umieściliśmy kolejny artykuł opisujący działanie modułu AUTOTUNE - na pewno pomoże w zrozumieniu tematu i rozwieje kilka pytań i wątpliwości:) Link do artykułuZapraszamy do lektury:)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
13 lis 2014, o 21:25 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Hmm niewiem jak to robicie dokladnie ale te testy drogowe to taka srednia metoda... sam kupilem sobie dataloger zeby stroic gaznik i jeden powazny problem to taki ze musisz miec kawalek prostej zeby sie rozpedzic pod czerwone pole... na ja to robie na 4 biegu przewaznie bo na wczesniejszych niema za bardzo sensu z uwagi na odswierzanie afr z sondy... pomiar nie jest w tym przypadku precyzyjny...
No na zeby kulnac moplik na czerwone pole na 4 biegu to trzeba miec prosta na predkosc 160km/h... Zwykle robilem takie testy na autostradzie ale jest to troche uciazliwe... dlatego jakas rolka inercyjna by sie przydala w garazu... co mam w zamiarze sobie zrobic...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
14 lis 2014, o 00:14 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
vioox, ale jak widzisz oni stroją nie tylko na pełnym ogniu, a również chyba przy różnym otwarciu przepustnicy.
|
14 lis 2014, o 00:30 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
No ja tez tak robie ale .... Test na pelnym ogniu zeby wybadac czy dysza glowna jest oki... potem od 4 tys do 6 zeby iglice sprawdzic... Potem wolna jazda powiedzmy 2 bieg i od 1.5 tys do ok 2.5 poziom paliwa w plywakach... Narazie doszedlem do iglicy bo mi sezonu braklo w gaznikach grzebanie jest troche bardziej skomplikowane i czasochlonne... kazda modyfikacja to zdjecie gaznika i zmiana ustawien co potem sie nieraz okazuje ze to jeszcze nie to ... Juz pomijam fakt ze przy gaznikach mamy ograniczone mozliwosci strojenia bo zawsze jest przedzial gdzie.jest za bogato lub ubogo i niewiadomo co z tym zrobic Chcial bym kiedys fachowcow zobaczyc w akcji jak gazniki stroja ... bo w sumie to ja samouk jestem
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
14 lis 2014, o 01:16 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Akurat my uważamy że data loggery są po to by stroić na drodze a nie na rolkach. Czemu? Na rolkach nadal nie ma pełnych warunków pracy i po co data logger skoro można wtedy podłączyć laptopa?
Co do precyzyjności, dane z SDS są zbierane w częstotliwości 100 Hz z kolei z sondy 50 Hz co daje odczyt z SDS raz na 10 ms i z sondy raz na 20 ms - szczerze mówiąc nie widzę tutaj problemu z precyzyjnością szczególnie że dane nanoszone są od razu przez program na wzór mapy paliwa. Na mapie takiej jest również licznik danych więc widać ile razy dany punkt został zalogowany, jeśli wartości są niskie (5-10) to można je odfiltrować i nie używać do obliczeń, ale zazwyczaj danych jest 100+ w danych zakresach które stroimy więc problemu nie ma:) Kwestia odpowiedniego stylu jazdy.
Sama metoda faktycznie wymaga luźnej drogi, my zazwyczaj stroimy na obwodnicy Mińska Maz (A2) ostatnio w Łodzi na części obwodnicy i planujemy również na torach i w miastach gdzie mamy pewność, że będzie można zakres obrotów złapać. Z racji braku podziału map paliwa na biegi to bez problemu wszystkie dane z każdego biegu są wliczane i nie mieliśmy do tej pory problemu z tym żeby pokryć dany zakres. Szczególnie, że całą obsługa odbywa się z samochodu na postojach:) Nie wiem czy to cię przekonuje czy jednak nie:)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
14 lis 2014, o 10:03 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Przeczytałem artykuł i mam kilka pytań. Wiem że data loggery zbierają dane potrzebne do strojenia, używając pewnie sondy szerokopasmowej, można wtedy zmodyfikować mapy wtrysków. Co z fabryczną sonde lambda, przecież czasów wstrysków mogą być skorygowane, wtedy potrzeba pewnie jakiegoś piggyback box-a ? Czy jest możliwość zadania ECU AFR, czy też trzeba oszukać ECU i ignorować wskazania fabrycznej sondy (sterowanie jak w motocyklach bez sondy) ?
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
14 lis 2014, o 11:15 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Sondy wąskopasmowe (montowane w wersjach europejskich) korygują tylko mapy IAP czyli te oparte na ciśnieniu powietrza w dolocie przy TPS<10%. Więc sonda nie wpływa na mapy TPS (czyli te główne).
Z racji że autotune modyfikuje mapy i IAP i TPS sondy wąskopasmowe wyłączamy całkowicie żeby nie przeszkadzał w pomiarach i ostatecznie w samym strojeniu.
Teoretycznie jest miejsce na ustawienie AFR w ECU wokół którego sonda ma oscylować ale z racji że dotyczy to nadal tylko map IAP (którymi mało kto się przejmuje) nikt tego nie robi i po prostu pozbywa się sondy.
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
14 lis 2014, o 11:48 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
No wiadomo ze na drodze lepiej robic pomiar... te czestotliwosci probkowania przekonuja w sumie jak moj dataloger czyta to niewiem bo sie nie dokopalem tych informacji...
Jakiego Wy uzywacie?? Ja mam lm2 innovate...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
14 lis 2014, o 17:06 |
|
|
Carry
kluska
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 19:05 Posty: 778 Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Gsxr 600 K6
|
Re: Hackowanie/Flashowanie ECU - lepsze niz PC
Co do sondy używamy Zeitronix Zt-3 z modulatorem (ma 2x szybsze próbkowanie niż innovate i jest tańszy, ale jednocześnie trzeba ściągać z USA) a co do Log boxa to nie jest to typowy logbox tylko całe narzędzie dostawcy oprogramowania, ze zwykłym logboxem nie ma za dużo wspólnego:)
_________________ ECU flashing - Carry/MotoTune +48600403686 Polub Nas:
Zapraszamy!
|
14 lis 2014, o 22:49 |
|
|