Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Zmieniał ktoś obrotomierz na czarną tarczę? I ciekawi mnie jak to jest z tym podświetleniem? Motocykl stoi teraz w rodziców i nie kojarzę czy tarcza cała świeci czy tylko cyfry... Niedaleko mam firmę która robi naklejki i dlatego się zastanawiam czy ryzykować zdejmowanie wskazówki.
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Tak to wygląda u mnie, robione u tego gościa co post wcześniej. W oryginalnych tylko cyfry i ta obręcz z podziałkami jest podświetlana, nic poza tym, właśnie na to patrzę więc info masz pewne. I tak też są zrobione te moje, tylko w czerni. Tu masz filmik jak to wyszło, choć na filmiku wygląda średnio to na żywo jest bardzo dobrze.
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
M.in. tutaj pisałem co i jak viewtopic.php?f=24&t=1432&p=178161&hilit=o%C5%9Bka#p178161 Poszło jak poszło. Z obrotomierza chyba wyciągnąłem ze wskazówką. Trzeba to potem odpowiednio wbić żeby igła nie ocierała i nic jej nie blokowało. Oczywiście trzeba odpowiednio ustawić wskazówki jeśli ściągamy je z igły. Ogólnie to jeśli się uważa to temat do ogarnięcia. U mnie bez żadnych problemów śmigało tak cały sezon. Tak więc nie ma się co bać jak wyjdzie z ośką, trzeba tylko umiejętnie włożyć.
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 21:36 Posty: 140 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
odświerzę temat. Po kolei: Pod koniec sezonu kupiłem gaźnikową Skę, kilka sezonów temu sprowadzona z UK. Tablica prędkościomierza jest już zmieniona na podziałkę z km/h ale.... wyskalowana do 340(!!!)... czyli w praktyce mam krótkie odległości pomiędzy podziałkami, gęsto nasiane cyferki i przeskalowany wskaźnik. Widzę że zmiana tarczy nie będzie problemem (zamówię chyba tu: http://allegro.pl/tarcze-zegarow-zegary ... 63221.html) ale teraz problem jak mogę przeskalować wskaźnik, aby np 100km/h było tu gdzie powinno a nie pół cm niżej? pozdrawiam M
22 gru 2014, o 19:41
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Nie wiem czy dobrze rozumiem, czy wskazówka wskazuje 90 a powinno być 100km/h? Czyli jak moto stoi, to zamiast 0km/h pokazuje "-10km/h"?
Jeśli tak, to wystarczy tylko wyjąć wskazówkę i ustawić ją w odpowiedniej pozycji, tak, aby zero było zerem, a stówka stówką. Podczas zmiany tarcz, będziesz musiał ją zdemontować tak czy siak
Te w tej aukcji i podobnych są wyskalowane tak jak powinny (choć ich jakość pozostawia wiele do życzenia), być może te na 340 masz coś skopane, jeśli się tym sugerujesz
_________________
22 gru 2014, o 22:28
Markuz
motocyklista
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 21:36 Posty: 140 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
no właśnie nie do końca jadąc 100km/ pokazuje 100km/, tyle że miejsce, w którym jest to 100 na obecnej tarczy to miejsce gdzie na oryginalnej jest chyba 60... 240 które jest ostatnią wartością na oryginalnej u mnie jest w okolicy 140-160, wiec przeskalowania wymaga prędkościomierz.. mam nadzieję że opisałem w miarę jasno pozdr
23 gru 2014, o 01:32
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Pokaż tego zdjęcie, bo ja dalej nie wiem o co chodzi Z czego jest ta tarcza, że jest wyskalowana na 340km/h? Bo na pewno nie z SV
_________________
23 gru 2014, o 10:29
Falcorn
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31 Posty: 127 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Śmiało możesz kupić tarcze od tego sprzedawcy. Sam kupiłem tarcze od niego i porównałem z oryginalnymi tarczami jeśli chodzi o podział. Zgadzały się co do minimetra. Po demontażu wskazówek i założeniu ich na nowo zawyżały prędkość. U mnie wskazówkę musiałem dać jakiś centymetr pod oparciem wskazówki i dopiero w tedy zgadzała się prędkość(Założyłem wskazówkę pod oparciem i potem już założoną przekładałem za oparcie). Wskazówkę dostosowywałem do nawigacji w telefonie przyklejonej do półki motocykla Ale na pewno nie mam prędkości do 340 km/h
23 gru 2014, o 18:19
Markuz
motocyklista
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 21:36 Posty: 140 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
I'm not a hero napisał(a):
Pokaż tego zdjęcie, bo ja dalej nie wiem o co chodzi Z czego jest ta tarcza, że jest wyskalowana na 340km/h? Bo na pewno nie z SV
prosz: http://imageshack.com/a/img904/9613/lRW3gQ.jpg zdjęcie pod lekkim kątem bo światła w garażu odbijały się, ale 200km/h jest w miejscu, gdzie w oryginale jest 120 (czyli na godz 12) no i problem, jak włożę tarczę z alledrogo, to jadąc 100 (wg starej tarczy, na której jest ok), będę miał na wskaźniu 70...więc zastanawia się czy jest jakiś sposób na przekalibrowanie wskazówki aby odzwierciedlała rzeczywistą prędkość wiem że posrane to, ale niestety kiedyś jakiś zdolniacha wstawił taką a nie inną tarczę z tym dowcipnym 340.... pozdr M
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Ciekawe ile dup pod McDonaldem koleś wyrwał na ten licznik haha
Kup nową tarcze i po problemie
23 gru 2014, o 23:12
Markuz
motocyklista
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 21:36 Posty: 140 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
hubi199 napisał(a):
Ciekawe ile dup pod McDonaldem koleś wyrwał na ten licznik haha
Kup nową tarcze i po problemie
problem będzie - podziałka jest inna więc wskazana prędkość także... dlatego wdzięczny będę za wszelką radę, bo boje sie że podmienię tarczę i mi się wszystko rozjedzie. pozdr m
23 gru 2014, o 23:52
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Zamontuj po prostu inną tarczę, problem zapewne zniknie, ktoś zamontował złe tarczki, które to źle mu wskazywły prędkość, ale lans że jest 340 musiał gość mieć Inne tarcze rozwiążą problem Nic nie trzeba przeskalowywać. Powiedz mi jeszcze, na ile jesteś pewny, że jadąc rzeczywiście 100km/h licznik z Twoimi aktualnymi tarczami również pokazuje 100km'h? Jeździłeś z tym? Testowałeś?
_________________
24 gru 2014, o 01:22
Markuz
motocyklista
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 21:36 Posty: 140 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
I'm not a hero napisał(a):
Zamontuj po prostu inną tarczę, problem zapewne zniknie, ktoś zamontował złe tarczki, które to źle mu wskazywły prędkość, ale lans że jest 340 musiał gość mieć Inne tarcze rozwiążą problem Nic nie trzeba przeskalowywać. Powiedz mi jeszcze, na ile jesteś pewny, że jadąc rzeczywiście 100km/h licznik z Twoimi aktualnymi tarczami również pokazuje 100km'h? Jeździłeś z tym? Testowałeś?
sprawdzone na zasadzie: obok narzeczona na sv'ce wtryskowej i mamy podobne odczyty np lecieliśmy wg mojego wskazania max 140 i wg jej było podobnie. zamówię, sprawdzę wiosną, jeśli faktycznie będę miał problemy to ostatecznie zostawie tą debilną tarczę z 340.... pozdr M
24 gru 2014, o 02:45
I'm not a hero
SV Rider
Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48 Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
Skoro jest sprawdzone to i faktycznie pokazuje tak jak pokazuje to ktoś musiał wczęśniej kombinować z przeskalowywaniem. Raczej w liczniku nic nie powinno być grzebane. Mi to może wyglądać na podmiankę rotorka w kole [nie wiem ile magnesów mają gaźniki fabrycznie, po lifcie <2005 mają 4, >=2005 mają 8 (chyba tak, chyba w 2005 się zmieniło to)]. Być może ktoś zamienił z jakichś powodów taki magnes i mu licznik przekłamywał, wtedy też postanowił przeskalować tarczę zegara bo było taniej niż wymiana kolejnego rotorka z magnesami (na polskie tarcze jakieś 45 zł, a rotorek 115 zł).
_________________
24 gru 2014, o 11:40
Markuz
motocyklista
Dołączył(a): 24 sie 2014, o 21:36 Posty: 140 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Re: Zmiana tarczy zegarów w sv eskach przed liftem
to by się nawet zgadzało, bo wyczytałem, że niektórzy mając zły rotor mieli przekłamanie nawet o połowę prędkości. Jak rozumiem w gaźnikowych sv rotory były w przednim kole? Dzięki za pomoc! pozdr. M