Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Przeróbka airboxa
Musisz wziąć z litr bo 650 ma mniejsze wloty.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
17 lis 2011, o 22:08 |
|
|
wlmi
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32 Posty: 182 Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
|
Re: Przeróbka airboxa
Dlatego pytam czy od 650 jest taki sam , bo mam cos takiego http://allegro.pl/suzuki-sv-650-sk3-air ... 05623.html
|
17 lis 2011, o 22:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przeróbka airboxa
Kształt samego airboxa jest ten sam, filtr powietrza jest ten sam w 650/1000, jedynie otwór wlotowy czyli ta guma z przodu airboxa może być różnej wielkości.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
17 lis 2011, o 23:50 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Przeróbka airboxa
Pokazuje i omawiam. Przez przepustnicę pójdzie Ci teraz więcej powietrza. Dawka paliwa nie została zmieniona. W efekcie masz zwiększony stosunek powietrza do paliwa. Dlatego będziesz mieć niższy/za niski poziom CO. W efekcie ograniczysz osiągi. Colortune nie jest tak dokładny jak analizator spalin, więc będziesz mieć piękne świece, ale i tak urwiesz sobie kilka KM, ponieważ ludzie dodają różną ilość mleka do kawy ( tak trochę podpuszczam w zdobyciu wiedzy o kolorze izolatora świecy ). Na pewno będziesz produkować mniej zanieczyszczeń, za co Unia Europejska jest Ci bardzo wdzięczna . Byłoby fajnie gdyby sonda lambda ładnie współdziałała z dostosowaniem paliwa, ale w Twoim wypadku chyba już wyszedłeś poza mapę. Kup obudowę
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
18 lis 2011, o 17:23 |
|
|
ha44
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:19 Posty: 185 Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Przeróbka airboxa
Nic dodać nic ująć , prawda w 100 % . Efekty placebo i niszczenie sobie moto tylko robicie.
_________________ www.RomexWronki.pl
|
19 lis 2011, o 12:12 |
|
|
wlmi
motocyklista
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32 Posty: 182 Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
|
Re: Przeróbka airboxa
Mam pytanie , a skąd mam wiedzieć czy dawka paliwa nie została zmieniona? może ktoś przede mną zmieniajac filtr zmienił też dawkę paliwa .
|
19 lis 2011, o 14:49 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przeróbka airboxa
Najprościej będzie skorzystać z analizatora spalin, chociażby na stacji diagnostycznej. Za pomiar zapłacisz jakieś grosze, a diagnosta od razu pokaże Ci czy masz dobry stosunek powietrza do paliwa
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 lis 2011, o 22:30 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Przeróbka airboxa
Na 4tym biegu od 3000obr. dodaj full aż rozkulasz się do 200km/h Jak przy 6.500 zacznie Ci upierd*lać ręce to najczęściej się zdarza że jest suchy - dziura w obrotach jest na niższych wartościach - svła powinna mieć bardzo ładny liniowy wykres.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
19 lis 2011, o 23:03 |
|
|
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
|
Re: Przeróbka airboxa
A jak się zmienia we wtryskowych stosunek powietrza do paliwa? I diagnosta mi powie że jest za słaba albo za mocna? Po czym to poznać? Wiem jestem lamus w tych tematach
|
21 lis 2011, o 04:19 |
|
|
Drobny
SV Rider
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58 Posty: 362 Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
|
Re: Przeróbka airboxa
Hej Sorry że odgrzewam kotleta ale temat przebadałem na własnej skórze. Dokładnie jak kolega lpt. Pisał bez snorkl-a mała sv już od 3-4k obr. ciągnie jak szalona. Jako że nie korzystam z górnego zakresu obrotów taki skok momentu od samego dołu jest mi na rękę!! Tylko że powyżej 5k obr. z pod baku wydobywa się ryk pracy zasysanego powietrza(dodatkowo mam K&N co wcale tego hałasu nie hamuje ) efekt uboczny i +1 do lansu ale podczas trasy staje się to denerwujące i bardzo skutecznie zniechęcające do odkręcenia manetki. Stąd moje pytanie. czy zbyt duża dawka powietrza i taka "sucha" jazda szkodzi silnikowi? Czy w takim systemie mod TRE i jego stosowanie ma jakiś wpływ na wyrównanie składu mieszanki? Chciałem zastosować snorkla z SV 1000 ale jeżeli miało by zniszczyć/uszkodzić silnik to gra nie warta świeczki. Od razu mówię że laik jestem więc proszę o wyrozumiałość.
|
30 lip 2012, o 13:16 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Przeróbka airboxa
Bez snorkla svłka będzie mieć mniejszego kopa z dołu, ponieważ dasz za dużo powietrza - za to będzie się chętniej wkręcać na obroty, i na górze może coś osiągniesz ( znikoma wartość ). Ogółem jeśli nie chcesz kopać w mapie paliwa, to zamontuj te org. gumy nazot - będziesz mieć najlepsze efekty pracy silnika. Sucha mieszanka niestety szkodzi ( cały elaborat jest na ten temat gdzieś ). Ja ostatnio sprawdzałem spaliny przy przeglądzie, i wyszło całkiem fajnie, lecz mam tylko K&N oraz leo oraz odłączoną lambdę ( a teraz właściwie gdzieś to wszystko leży w piwnicy ) - podniesiesz bak, czy urwiesz snorkla to stracisz całkiem zdrowy stosunek masy powietrza do benzyny więc u Ciebie jest co najwyżej Placebo Welcome To.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
30 lip 2012, o 17:36 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Przeróbka airboxa
Suchy ma 100% racji w tym co pisze - to nie jest efekt placebo co do wzrostu osiągów. Mieszankę ma w porządku bo dba o to sonda lambda, ale prawidłowa mieszanka wg sondy i komputera to 14,7:1, nie zapewnia ona maksymalnej mocy, którą może osiągnąć silnik. Dlatego wywala się to wpizdu, np przy montażu pełnego układu wydechowego i dostraja mapami wtrysków tak, aby na stałe było 13:1, żadna sonda już tego nie kontroluje i wtedy jakiekolwiek zmiany w układzie dolotowym mogą tylko zaszkodzić.
Widziałem kiedyś pełny układ wydechowy Akrapović'a do RC8R, był o tyle ciekawy, że miał miejsce w kolektorze na wkręcenie sondy lambda, pewnie dlatego, że seryjny komp KTM'a można ustawić tak, że będzie "dążył" do mieszanki 13:1.
|
31 lip 2012, o 02:39 |
|
|
Drobny
SV Rider
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58 Posty: 362 Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
|
Re: Przeróbka airboxa
Dzięki wujek dobra rada chyba rzeczywiście tak jest. W końcu po coś tą gumę Japończycy tam wstawili. Oby tylko K&N w połączeniu z przelotem scorpiona nie robił problemów. Ale za radą sprubuję na zaprzyjaźnionej stacji diag. sprawdzić zawartość spalin.
|
31 lip 2012, o 09:29 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Przeróbka airboxa
Rc8 nie ma co porównywać do naszych sprzętów. Jako, że posiada interfejs OBD II można w każdej chwili wyłączyć sonde i w domu zmienić mapy.
A słoniu co pisałeś o afr, to chyba nawet lepiej dla silnika gdy jest mniejsze od 14,7:1 tak?
|
31 lip 2012, o 09:55 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Przeróbka airboxa
W praktyce skład mieszanki na poziomie 14,7:1 nie szkodzi silnikowi, ale chłopak, który obsługiwał moje moto na hamowni powiedział, że jak AFR spada przed odcięciem to jest zdrowsze dla silnika. U mnie tak było przez iglicę - środkowy zakres (iglica) 14,5:1, górny zakres (dysza) 13:1. Iglica była ustawiona na drugą pozycję od góry, motocykl chodził okej, po podwyższeniu iglicy i jedną pozycję była już klapa bo SV się zalewała przy redukcji z między gazem czyli za bogata mieszanka. Dałem na pozycję "dwa i pół" stosując podkładkę 0,5 mm i jest optymalnie.
EDIT: Zapomniałem dodać, że zmiany w układzie dolotowym jak np zdjęcie górnej pokrywy airboxa i latanie z odsłoniętym filtrem powietrza wymaga nowej synchronizacji przepustnic.
|
31 lip 2012, o 13:00 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przeróbka airboxa
I w SV i w V-stromie sprawdzałem czy jest różnica w podciśnieniach z założonym airboxem i z całkiem zdjętym. W obu motocyklach nie było najmniejszej różnicy, więc jeżeli przepustnice są dobrze zsynchronizowane, to i po wymianie filtra czy przeróbce airboxa teoretycznie nie powinno się wiele zmienić W praktyce dla pewności i świętego spokoju i tak bym podpiął wakuometry i sprawdził
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
31 lip 2012, o 18:15 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Przeróbka airboxa
U mnie była różnica na wakuometrach nawet jak zapomniałem podpiąć jednego wężyka od airboxa, różnice były rzędu +0.005 bara na jednej gardzieli i -0.005 bara na drugiej gardzieli
|
31 lip 2012, o 18:25 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|