Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 12:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Przeróbka airboxa 
Autor Wiadomość
spamOWCA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38
Posty: 7686
Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
Post Re: Przeróbka airboxa
Musisz wziąć z litr bo 650 ma mniejsze wloty.

_________________
Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770


17 lis 2011, o 22:08
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32
Posty: 182
Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
Post Re: Przeróbka airboxa
Dread napisał(a):
Jak chcesz mieć tak jak w oryginale to kup tylko pokrywę airboxa, wywal ramkę i gotowe. Tu masz całego airboxa http://allegro.pl/sv-1000-airbox-i1911732895.html.

Dlatego pytam czy od 650 jest taki sam , bo mam cos takiego
http://allegro.pl/suzuki-sv-650-sk3-air ... 05623.html


17 lis 2011, o 22:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przeróbka airboxa
Kształt samego airboxa jest ten sam, filtr powietrza jest ten sam w 650/1000, jedynie otwór wlotowy czyli ta guma z przodu airboxa może być różnej wielkości.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


17 lis 2011, o 23:50
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Przeróbka airboxa
Pokazuje i omawiam.
Przez przepustnicę pójdzie Ci teraz więcej powietrza. Dawka paliwa nie została zmieniona. W efekcie masz zwiększony stosunek powietrza do paliwa. Dlatego będziesz mieć niższy/za niski poziom CO. W efekcie ograniczysz osiągi. Colortune nie jest tak dokładny jak analizator spalin, więc będziesz mieć piękne świece, ale i tak urwiesz sobie kilka KM, ponieważ ludzie dodają różną ilość mleka do kawy ( tak trochę podpuszczam w zdobyciu wiedzy o kolorze izolatora świecy ;) ). Na pewno będziesz produkować mniej zanieczyszczeń, za co Unia Europejska jest Ci bardzo wdzięczna ;). Byłoby fajnie gdyby sonda lambda ładnie współdziałała z dostosowaniem paliwa, ale w Twoim wypadku chyba już wyszedłeś poza mapę. Kup obudowę ;)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


18 lis 2011, o 17:23
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:19
Posty: 185
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Przeróbka airboxa
lpt napisał(a):
Pokazuje i omawiam.
Przez przepustnicę pójdzie Ci teraz więcej powietrza. Dawka paliwa nie została zmieniona. W efekcie masz zwiększony stosunek powietrza do paliwa. Dlatego będziesz mieć niższy/za niski poziom CO. W efekcie ograniczysz osiągi. Colortune nie jest tak dokładny jak analizator spalin, więc będziesz mieć piękne świece, ale i tak urwiesz sobie kilka KM, ponieważ ludzie dodają różną ilość mleka do kawy ( tak trochę podpuszczam w zdobyciu wiedzy o kolorze izolatora świecy ;) ). Na pewno będziesz produkować mniej zanieczyszczeń, za co Unia Europejska jest Ci bardzo wdzięczna ;). Byłoby fajnie gdyby sonda lambda ładnie współdziałała z dostosowaniem paliwa, ale w Twoim wypadku chyba już wyszedłeś poza mapę. Kup obudowę ;)



Nic dodać nic ująć , prawda w 100 % . Efekty placebo i niszczenie sobie moto tylko robicie.

_________________
www.RomexWronki.pl


19 lis 2011, o 12:12
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 15 paź 2011, o 09:32
Posty: 182
Lokalizacja: SZCZECIN
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZZR 1200
Post Re: Przeróbka airboxa
Mam pytanie , a skąd mam wiedzieć czy dawka paliwa nie została zmieniona? może ktoś przede mną zmieniajac filtr zmienił też dawkę paliwa .


19 lis 2011, o 14:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przeróbka airboxa
Najprościej będzie skorzystać z analizatora spalin, chociażby na stacji diagnostycznej. Za pomiar zapłacisz jakieś grosze, a diagnosta od razu pokaże Ci czy masz dobry stosunek powietrza do paliwa :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


19 lis 2011, o 22:30
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Przeróbka airboxa
Na 4tym biegu od 3000obr. dodaj full aż rozkulasz się do 200km/h :P
Jak przy 6.500 zacznie Ci upierd*lać ręce to najczęściej się zdarza że jest suchy - dziura w obrotach jest na niższych wartościach - svła powinna mieć bardzo ładny liniowy wykres.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


19 lis 2011, o 23:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: Przeróbka airboxa
lasooch napisał(a):
Najprościej będzie skorzystać z analizatora spalin, chociażby na stacji diagnostycznej. Za pomiar zapłacisz jakieś grosze, a diagnosta od razu pokaże Ci czy masz dobry stosunek powietrza do paliwa :)


A jak się zmienia we wtryskowych stosunek powietrza do paliwa?
I diagnosta mi powie że jest za słaba albo za mocna? Po czym to poznać? Wiem jestem lamus w tych tematach :P


21 lis 2011, o 04:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58
Posty: 362
Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
Post Re: Przeróbka airboxa
lpt napisał(a):
Na 4tym biegu od 3000obr. dodaj full aż rozkulasz się do 200km/h :P
Jak przy 6.500 zacznie Ci upierd*lać ręce to najczęściej się zdarza że jest suchy - dziura w obrotach jest na niższych wartościach - svła powinna mieć bardzo ładny liniowy wykres.


Hej
Sorry że odgrzewam kotleta ale temat przebadałem na własnej skórze. Dokładnie jak kolega lpt. Pisał bez snorkl-a mała sv już od 3-4k obr. ciągnie jak szalona. Jako że nie korzystam z górnego zakresu obrotów taki skok momentu od samego dołu jest mi na rękę!!
Tylko że powyżej 5k obr. z pod baku wydobywa się ryk pracy zasysanego powietrza(dodatkowo mam K&N co wcale tego hałasu nie hamuje ;P ) efekt uboczny i +1 do lansu :mrgreen: ale podczas trasy staje się to denerwujące i bardzo skutecznie zniechęcające do odkręcenia manetki.
Stąd moje pytanie. czy zbyt duża dawka powietrza i taka "sucha" jazda szkodzi silnikowi? Czy w takim systemie mod TRE i jego stosowanie ma jakiś wpływ na wyrównanie składu mieszanki?
Chciałem zastosować snorkla z SV 1000 ale jeżeli miało by zniszczyć/uszkodzić silnik to gra nie warta świeczki.

Od razu mówię że laik jestem więc proszę o wyrozumiałość. :)


30 lip 2012, o 13:16
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Przeróbka airboxa
Bez snorkla svłka będzie mieć mniejszego kopa z dołu, ponieważ dasz za dużo powietrza - za to będzie się chętniej wkręcać na obroty, i na górze może coś osiągniesz ( znikoma wartość ). Ogółem jeśli nie chcesz kopać w mapie paliwa, to zamontuj te org. gumy nazot - będziesz mieć najlepsze efekty pracy silnika. Sucha mieszanka niestety szkodzi ( cały elaborat jest na ten temat gdzieś ). Ja ostatnio sprawdzałem spaliny przy przeglądzie, i wyszło całkiem fajnie, lecz mam tylko K&N oraz leo oraz odłączoną lambdę ( a teraz właściwie gdzieś to wszystko leży w piwnicy ) - podniesiesz bak, czy urwiesz snorkla to stracisz całkiem zdrowy stosunek masy powietrza do benzyny więc u Ciebie jest co najwyżej Placebo Welcome To.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


30 lip 2012, o 17:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Przeróbka airboxa
Suchy ma 100% racji w tym co pisze - to nie jest efekt placebo co do wzrostu osiągów. Mieszankę ma w porządku bo dba o to sonda lambda, ale prawidłowa mieszanka wg sondy i komputera to 14,7:1, nie zapewnia ona maksymalnej mocy, którą może osiągnąć silnik. Dlatego wywala się to wpizdu, np przy montażu pełnego układu wydechowego i dostraja mapami wtrysków tak, aby na stałe było 13:1, żadna sonda już tego nie kontroluje i wtedy jakiekolwiek zmiany w układzie dolotowym mogą tylko zaszkodzić.

Widziałem kiedyś pełny układ wydechowy Akrapović'a do RC8R, był o tyle ciekawy, że miał miejsce w kolektorze na wkręcenie sondy lambda, pewnie dlatego, że seryjny komp KTM'a można ustawić tak, że będzie "dążył" do mieszanki 13:1.


31 lip 2012, o 02:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:58
Posty: 362
Lokalizacja: WOS :)
Płeć: mężczyzna
Moto: Tymczasowo brak
Post Re: Przeróbka airboxa
lpt napisał(a):
j Placebo Welcome To.


Dzięki wujek dobra rada :) chyba rzeczywiście tak jest. W końcu po coś tą gumę Japończycy tam wstawili.
Oby tylko K&N w połączeniu z przelotem scorpiona nie robił problemów. Ale za radą sprubuję na zaprzyjaźnionej stacji diag. sprawdzić zawartość spalin.


31 lip 2012, o 09:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Przeróbka airboxa
Rc8 nie ma co porównywać do naszych sprzętów. Jako, że posiada interfejs OBD II można w każdej chwili wyłączyć sonde i w domu zmienić mapy.

A słoniu co pisałeś o afr, to chyba nawet lepiej dla silnika gdy jest mniejsze od 14,7:1 tak?


31 lip 2012, o 09:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Przeróbka airboxa
W praktyce skład mieszanki na poziomie 14,7:1 nie szkodzi silnikowi, ale chłopak, który obsługiwał moje moto na hamowni powiedział, że jak AFR spada przed odcięciem to jest zdrowsze dla silnika. U mnie tak było przez iglicę - środkowy zakres (iglica) 14,5:1, górny zakres (dysza) 13:1. Iglica była ustawiona na drugą pozycję od góry, motocykl chodził okej, po podwyższeniu iglicy i jedną pozycję była już klapa bo SV się zalewała przy redukcji z między gazem czyli za bogata mieszanka. Dałem na pozycję "dwa i pół" stosując podkładkę 0,5 mm i jest optymalnie.

EDIT: Zapomniałem dodać, że zmiany w układzie dolotowym jak np zdjęcie górnej pokrywy airboxa i latanie z odsłoniętym filtrem powietrza wymaga nowej synchronizacji przepustnic.


31 lip 2012, o 13:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przeróbka airboxa
Słoniu napisał(a):
EDIT: Zapomniałem dodać, że zmiany w układzie dolotowym jak np zdjęcie górnej pokrywy airboxa i latanie z odsłoniętym filtrem powietrza wymaga nowej synchronizacji przepustnic.

I w SV i w V-stromie sprawdzałem czy jest różnica w podciśnieniach z założonym airboxem i z całkiem zdjętym. W obu motocyklach nie było najmniejszej różnicy, więc jeżeli przepustnice są dobrze zsynchronizowane, to i po wymianie filtra czy przeróbce airboxa teoretycznie nie powinno się wiele zmienić :) W praktyce dla pewności i świętego spokoju i tak bym podpiął wakuometry i sprawdził :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


31 lip 2012, o 18:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Przeróbka airboxa
U mnie była różnica na wakuometrach nawet jak zapomniałem podpiąć jednego wężyka od airboxa, różnice były rzędu +0.005 bara na jednej gardzieli i -0.005 bara na drugiej gardzieli


31 lip 2012, o 18:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL