Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Kolorowe śruby
1. Piec ma ok 200 stopni C następnie element stygnie w naturalny sposób. Ale czy ma to wpływ na twardość śruby to trochę wątpię, ale upierać się nie będę. 2.Da się. Malujemy takie rzeczy w pracy. Klient nasz pan. 3.Na śrubach np od szyby w owiewce będą ok ale tam gdzie trzeba mocno dociągnąć pęknie. I pozostanie problem samych kluczy, będą za ciasne. W ogóle śruby to dość mały element do malowania i mogą być problemy z grubością powłoki.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
25 gru 2012, o 00:49 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Kolorowe śruby
200 stopni nie wpłynie ujemnie na jakość materiału, a nawet w niektórych przypadkach może mieć pozytywne skutki. Których i tak pewnie nie jesteśmy w stanie zaobserwować. Nie polecam malowania śrub żadną metodą. Wygląda to ładnie przy pierwszym dokręceniu, przez jakiś czas. Później wygląda to strasznie. Lepiej już anodować, oksydować lub cynkować/chromować, z czego ocynk będzie najtrwalszy. Często odkręcane śruby anodowane też z czasem się pokaleczą, a jeśli ktoś słabo je zabarwi to i tak będą blednąć.
|
25 gru 2012, o 13:26 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Kolorowe śruby
Czytałem o tym oksydowaniu. Boję się, że śrub ocynkowanych nie da rady oksydować, a niestety nie widziałem śrub z czarnej stali albo nie galwanizowanych z łbem kulistym pod imbus...
|
25 gru 2012, o 13:32 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Kolorowe śruby
Aluminiowe, anodowane, są też M5. Raczej tylko do owiewek: http://allegro.pl/aluminiowe-sruby-srub ... 38738.htmlStalowe, hartowane, 10.9, z mniejszym łbem niż te powyżej. Są oksydowane, są z nierdzewki, cynkowane chyba też. http://www.bolt-sklep.pl/index.php?cat_ ... rt=defaultNie wiem do czego tam potrzebujesz i w jakim kolorze.
|
25 gru 2012, o 13:41 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Kolorowe śruby
Po co się gotuje elementy w oleju? Dla konserwacji czy dla połysku?
|
26 gru 2012, o 19:27 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Kolorowe śruby
Jeśli chodzi Ci o gotowanie oksydowanych elementów w oleju to robi się to celem konserwacji oksydy. Samo oksydowanie to kąpiel w jakichś wodorotlenkach czy azotanach. Właściwie to można to wykonać samemu, trzeba tylko trochę poczytać na ten temat i zdobyć odpowiednie roztwory.
|
26 gru 2012, o 19:45 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Kolorowe śruby
Ja technologię oksydowania znałem w ogóle tylko pod postacią gotowania w oleju, w życiu nie słyszałem o saletrze czy sodzie. Po prostu palnikiem gazowym podgrzewało się element, następnie studziło się w naczyniu z olejem i po robocie. Ale przy następnej okazji trzeba będzie przetestować te bardziej zaawansowane metody
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
26 gru 2012, o 20:06 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Kolorowe śruby
No podobno też można, ale wątpię żeby to trwałe było, raczej takie osmolone tylko olejem. A to się rozchodzi o wytworzenie tlenków i takie tam.
|
26 gru 2012, o 20:27 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Kolorowe śruby
My takie coś nazywaliśmy hartowaniem...
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
26 gru 2012, o 20:41 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Kolorowe śruby
Między temperaturą wrzenia oleju, a temperaturą przemiany austenitycznej, to jest "delikatna" różnica Dono, co do trwałości/skuteczności to powiem Ci, że jakoś działało. Fakt, że nie chodziło mi nigdy o efekty wizualne, a raczej o jakieś zabezpieczenie rdzewiejących elementów motorynki czy simsona, bo chyba wtedy ostatni raz się bawiłem w to garażowe oksydowanie
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 gru 2012, o 00:56 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Kolorowe śruby
Wizualnie pewnie to trochę odbiega od oksydy, którą można spotkać np. na broni?
|
27 gru 2012, o 12:51 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Kolorowe śruby
Polecam poczytać trochę w necie o oksydowaniu na zimno. Kupujecie buteleczkę roztworu, zanurzacie element na kilka sekund i gotowe. Jednym z najlepszych na rynku, który dorównuje oksydowaniu na gorąco jest SUPER BLUE- BIRCHWOOD, ale ciężko go dostać na polskim rynku. Są jednak inne łatwo dostępne. Najlepiej szukać po forach myśliwskich. Tam pełno jest takich tematów, bo chłopaki mają fioła na punkcie wyglądu stoich pukawek i non stop coś oksydują i próbują. Przykładowy filmik z oksydowania na zimno: http://www.youtube.com/watch?v=Iyur_U35umU
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
28 gru 2012, o 10:36 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|