Autor |
Wiadomość |
tom3cz3k
motorowerzysta
Dołączył(a): 13 cze 2011, o 10:44 Posty: 64 Lokalizacja: Łódź (gg:6780460)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Czy amor z zx6r 07-08 by pasował (wizualnie wyglądają tak samo jak 04-06)? Potrzebny jest sam amor czy również ten uchwyt z kośćmi? Prościej jest zamontować ten amorek ze zbiorniczkiem sterczącym do góry czy tym leżącym? Kawasaki ZX6R 1998-2002: Kawasaki ZX6R 2007-...: Dane z manuala tego rocznika: Rear Shock Absorber Rebound Damper Setting 19th click from the first click of the fully clockwise position (Usable range: 0 ←→ 25th click) Compression Damper Setting: High Speed 2 1/2 turns out from the fully clockwise position (Usable range: 0 ←→ 4 turns out) Low Speed 2 turns out from the fully clockwise position (Usable range: 0 ←→ 5 turns out) Spring Preload Setting Position: Standard Spring length: 180 mm (7.09 in.) Usable Range Spring length: 175 ∼ 185 mm (6.89 ∼ 7.28 in.) (stronger to weaker) Gas Pressure 980 kPa (10.0 kgf/cm², 142 psi, non-adjustable) The standard adjusting nut setting for an average-build rider of 68 kg (150 lb) with no passenger and no accessories is 180 mm (7.09 in.) spring length. Zmiany na przestrzeni lat(dane z wikipedii) w zawieszeniu w ZX6R: 2003-2004: Bottom-link Uni-Trak system with gas-charged shock, stepless rebound and compression adjustability 2005-2006: Uni-Trak with Adjustable Preload, Stepless Rebound and Compression Damping 2007-2013: Bottom-Link Uni-Trak with gas-charged shock, top-out spring and pillow ball upper mount, dual-range (high/low-speed) stepless compression damping, 25-way Adjustable rebound damping, fully adjustable spring preload
_________________ Life is a bitch!
|
18 wrz 2013, o 14:20 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Z tego co wyczytałem na svrider.com to najłatwiej zamontować jest amortyzator z ZX10 z roczników 2006-2007, ponieważ mają zbiorniczek nie wystający ponad punkt mocowania amortyzatora. Jeśli zakładasz ze starszych lub nowszych roczników, to trzeba ciąć osłonę aku.
EDIT: acinr poniżej mnie poprawił, więc kasuję część wypowiedzi żeby nie siać zamętu.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
Ostatnio edytowano 18 wrz 2013, o 14:54 przez Goccolo, łącznie edytowano 1 raz
|
18 wrz 2013, o 14:47 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
najlepiej brać amor taki jak na 2-gim zdj gdzie zbiornik jest delikatnie pod kątem w stosunku do amortyzatora lub taki jak na tym rysunku (też od zx10r) gdzie zbiornik jest pod kątem 90 stopni w stosunku do amortyzatora dogbonesów nie musisz zmieniać pasują oryginalne od sv-ki ja posiadam ten co pokazałeś na 2-gim zdjęciu pasuje plug&play jedynie co musiałem zrobić to delikatnie wyciąć otwór w pudle akumulatora na zbiorniczek amora jeśli chodzi o amor z 1-szego zdj to mocowania amora też pasują ale ułożenie zbiornika może znacznie przeszkadzać w jego instalacji więc po co eksperymentować jak wiadomo, że pasuje ten z drugiego zdj i ten co ja wrzuciłem tu masz filmik poglądowy jak wymienić: http://www.youtube.com/watch?v=HlDgZcXOyo8edit: tej ,,kiwaczki" zmieniać nie musisz
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
18 wrz 2013, o 14:50 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
tom3cz3k przy doborze amortyzatora weź też pod uwagę, że amory z ZX10R (04-05, 06-07 i 08-09) różnią się sztywnością sprężyny: (Model, rocznik, długość, sztywność w kg/mm) Kawasaki ZX-10R 2004-2005 338.0 10.0 Kawasaki ZX-10R 2006-2007 338.0 8.3 Kawasaki ZX-10R 2008- 338.0 9.1
Ciężcy riderzy zakładają amortyzatory z ZX14, które konstrukcyjnie są podobne do tych z ZX10, ale są sztywniejsze.
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
18 wrz 2013, o 15:02 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przyznam, że odrobinę pobieżnie przeleciałem wątek, aleee.... Wy tu pitu pitu o sprężynach (to sobie i tak można wymienić), trochę o oleju (tu ciapkę gorzej), a nikt nie wspomniał o ciśnieniu (wypadało by sprawdzić czy jeszcze trzymają fabryczne) i charakterystyce tłumienia BTW. Dla dużej sv zamiast części od zx-10, taniej można wyhaczyć amortyzator od z1000 z pierwszej albo drugiej generacji. Wymiana w zecie na sztukę z zx-10 jest na wielu zagranicznych forach opisywana jako "mało opłacalna" - nie daje widocznej poprawy. Przez swoje piździelstwo upuściłem ciśnienie z amorka, ale po ponownym nabiciu motocykl był nie do poznania. Przed tą wtopą nie powiedział bym, że z amorkiem jest coś niebardzo, a jednak.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
18 wrz 2013, o 15:14 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Kacper, czym pompowałeś amorek? Powietrzem atmosferycznym, czy czystym azotem?
|
18 wrz 2013, o 15:21 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Amorek zawsze azotem.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
18 wrz 2013, o 15:22 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Czytałem gdzieś, że dopuszcza się pompowanie powietrzem atmosferycznym, tylko wtedy trzeba zastosować inne ciśnienie, nie pamiętam czy większe czy mniejsze.
|
18 wrz 2013, o 15:28 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Raczej mniejsze, tlen jest bardziej niestabilny wraz ze wzrostem temperatury. Tym bym się nie przejmował, z azotem chodzi o nie wpuszczanie wilgoci do amortyzatora. To powinno być hermetyczne i pracować w oleju, więc elementy mogą być słabo zabezpieczone przed korozją, olej też nie lubi kontaktu z wodą - patrz przednie zawieszenie.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
18 wrz 2013, o 15:35 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
To wszystko u powyżej wspomianego Łukasza się zrobi? Muszę do niego napisać, bo sam ciekaw jestem, co by polecał...
|
18 wrz 2013, o 16:22 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
18 wrz 2013, o 16:57 |
|
|
tom3cz3k
motorowerzysta
Dołączył(a): 13 cze 2011, o 10:44 Posty: 64 Lokalizacja: Łódź (gg:6780460)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2007
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Dzięki wielkie za tak dokładne odpowiedzi. Przyjdą mrozy to sobie sprawię nowy amorek w sv. Ostatnie pytanie - gdzie można sprawdzić ciśnienie tego amora? W salonie Kawasaki zrobią to jak przyniosę im sam amor? Ktoś zna koszty (orientacyjnie)? Czy da się jakoś ocenić wizualnie czy amor jest sprawny czy raczej to kupa złomu? Mogę założyć że im nowszy tym lepszy? Że nadal będzie pracować tak jak powinien?
_________________ Life is a bitch!
|
18 wrz 2013, o 22:53 |
|
|
browar
SV Rider
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54 Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Dopiero temat zauważyłem. Jak już mnie Skwaro wywołał to ja mam założony kit hyperpro przód i tył i odpowiednio ustawione. Jak ktoś chce się bawić w takie przeróbki samemu to lepiej niech ma dobrą wiedzę, ja bym się samemu bał. Lepiej (jak już nie chcemy oddać) to chociaż się poradzić mądrzejszych. Łukasz ustawiał zawieszenie w motocyklu Korobacza, więc coś tam pewnie się zna Zabawę lepiej robić kompleksowo i tył i przód.
_________________ http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska
|
20 wrz 2013, o 17:44 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Browar, jakie to koszty?
|
20 wrz 2013, o 19:35 |
|
|
browar
SV Rider
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54 Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
około tysiaka kity, plus robocizna.(ustawienie pod kierowce gratis)
_________________ http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska
|
21 wrz 2013, o 10:00 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
A te kity to same sprężyny czy coś więcej?
|
21 wrz 2013, o 15:46 |
|
|
browar
SV Rider
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54 Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Sprężyny, olej i ...naklejki mocy
_________________ http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska
|
23 wrz 2013, o 11:03 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Na allegro pojawił się amor z ZX10 z rocznika 2007. http://allegro.pl/amortyzator-tyl-zx-10 ... 57733.html Wykonałem szybki telefon do ww. Łukasza żeby porozmawiać o sensowności wstawienia tego do SV650. Nastawienie miał dość sceptyczne i powiedział, że sama zamiana nie wystarczy żeby zawias pracował optymalnie. Żeby poprawić prowadzenie moto z pasażerem zaproponował progresywną sprężynę HyperPro i pewnie w takim kierunku będę zmierzał. Jeśli ktoś by chciał jednak kupić ww. amortyzator, to ma okazję, bo te roczniki nie pojawiają się często (śledziłem allegro od miesiąca). Na svrider.com sobie tego swapa ludzie cenią...
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
8 paź 2013, o 13:33 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Pewnie idealnie mieć ten amor + progresywną sprężynę
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
8 paź 2013, o 17:48 |
|
|
rooland
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 11:17 Posty: 279
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przeczytałem wszystko i dla pewności. Chce wymienić w gaxnikowym bez większych problemów to musze szukać amorka od Kawy zx6r roczniki 03-04 tak ? Bo te nowsze 05 już nie pasują tak gładko ?
_________________ Nie ryzykujesz, nie wygrywasz. Pozdrawiam Roland
|
13 cze 2014, o 14:10 |
|
|