Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Autor |
Wiadomość |
Vespucci
motorowerzysta
Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 21:37 Posty: 90 Lokalizacja: SPS ....
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S K6
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Miałem tłumik Edka ten co jest na drugim dolnym filmiku. Mogę powiedzieć że wykonanie pierwsza klasa. Dźwięk idealny bo oryginalna pucha przerobiona, i co dla mnie ważne podczas jazdy nie zbyt głośna tak w sam raz.
Obecnie mam Wydech Montii i już inaczej to gra. Wpływu na dynamikę układu wtryskowego nie stwierdziłem.
_________________ -------------------------- SV 650S K6 Pogoda czyni motocykliste :)
|
8 paź 2010, o 14:21 |
|
|
edzio
motocyklista
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 10:18 Posty: 146 Lokalizacja: Modlin Twierdza
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
No właśnie sprecyzuj jakie są różnice.
_________________ "EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl
|
8 paź 2010, o 19:18 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
U mnie po założeniu przelotów albo maszyna dostała większego kopa od 6 tys. albo osłabła od dołu.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
8 paź 2010, o 20:43 |
|
|
DANEK
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:01 Posty: 1660
Płeć: mężczyzna
Moto: MT01
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
U mnie polepszyła się elastyczność po zmianie na przelot, wiieeeeeelki plus zmiany.
_________________
|
8 paź 2010, o 21:23 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
No mam podobnie - wyrywa ręce. Niestety mamy tam lekką dziurę w gazie.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
8 paź 2010, o 23:16 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
No właśnie ta dziura trochę mnie irytuje, wcześniej nie była odczuwalna.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
9 paź 2010, o 12:26 |
|
|
Vespucci
motorowerzysta
Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 21:37 Posty: 90 Lokalizacja: SPS ....
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S K6
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Oryginalna pucha ma większą pojemność więc i "ciśnienie akustyczne" jest inne, wydech Montii to owal o mniejszej pojemności od oryginału. Na oryginalnym wydechu (przelot) bas jest bardziej miękki, przy większych obrotach nie jest tak głośny, Wydech Montii wydaje bas bardziej twardy i jest bardziej odczuwalny w zakresach powyżej 6k obrotów... Edek, mam oryginalna puchę i zastanawiam się czy nie wysłać jej do Ciebie z wiadomą prośbą.....
_________________ -------------------------- SV 650S K6 Pogoda czyni motocykliste :)
|
9 paź 2010, o 22:54 |
|
|
copretti
rowerzysta
Dołączył(a): 11 lip 2010, o 22:29 Posty: 31
Płeć: mężczyzna
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Panowie a jak bym chciał zakupić ten tłumik Montii do swojej sv650 to jaka średnice muszę wybrać 50mm czy 60mm?
_________________ Suzuki Sv650N K5 Black Pearl
|
10 paź 2010, o 13:44 |
|
|
edzio
motocyklista
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 10:18 Posty: 146 Lokalizacja: Modlin Twierdza
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Niema problemu w końcu jak mi wyślesz wcale się nie pogniewam
_________________ "EdHaust -Bo nie liczy się ilość a jakość decybeli".506436737,baloszek@wp.pl
|
10 paź 2010, o 13:46 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Do SV 50mm przelotu pasuje akurat, będzie ładny dźwięk. Przy 60mm strasznie głośno ryczy i dźwięk idzie już w stronę chopperowego gulgotania
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
10 paź 2010, o 15:47 |
|
|
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Już sobie ŚwiderSV pogulgotał mini wydechem dominatora w 650S i ma panewke do wymiany... Głośno nie zawsze jest fajnie.
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
|
10 paź 2010, o 18:18 |
|
|
barteq
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:42 Posty: 306 Lokalizacja: ok. Oświęcimia
Płeć: mężczyzna
Moto: XT 600
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Mówisz że wydech był przyczyną zatarcia panewki? Chętnie dowiem się czegoś więcej na ten temat
|
10 paź 2010, o 20:33 |
|
|
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Nie wiem w jakim stopniu przyczynił się do uszkodzenia, ale olejem ładnie waliło z tego "tłumika". Dla porównania moje yoshimurki w litrze są o wiele cichsze od tego wynalazku.
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
|
10 paź 2010, o 20:45 |
|
|
selisek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06 Posty: 673 Lokalizacja: Kraków/Kęty
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Przestańcie tworzyć mity - potem to przechodzi z ust do ust i robi się generalna prawda Tłumik czy fabryczny czy akcesoryjny czy budżetowy spełnia tą samą funkcję i nie wpływa na mechanizm silnika lecz na przepływ spalin. Stąd też można zanotować bardzo nieznaczny wzrost mocy, w zasadzie nieodczuwalny.
_________________ Suzuki SV 650 99' - niebieska
|
10 paź 2010, o 21:57 |
|
|
Vespucci
motorowerzysta
Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 21:37 Posty: 90 Lokalizacja: SPS ....
Płeć: mężczyzna
Moto: 650S K6
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Potwierdzam, co ma uszkodzenie panewki do wylotu spalin? Silnik spalinowy może pracować z uciętym kolektorem spalin, i oprócz zjawiska bardzo szybkiego opróżniania spalin z komory tłoka stosuje się wydech w celach tłumienia nadmiernego hałasu i ostatnio dodatkowo oczyszcza spaliny i bada stechiometryke.
Olej wywalany z tłumika świadczył tylko o katastroficznym stanie silnika, pierścieniach i/lub gniazd zaworowych. Przelot tylko ujawnił ten stan silnika.
_________________ -------------------------- SV 650S K6 Pogoda czyni motocykliste :)
|
10 paź 2010, o 22:25 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
A znamy częstą przyczynę wypalonych gniazd zaworowych?
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
10 paź 2010, o 22:46 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Ale uszczelniacze zaworowe wypalają się tylko przy strzelaniu jak się schodzi z obrotów (mi czasami pierdyknie jak wrzucę wyższy bieg).... chyba, że ktoś pałował długo na odcięciu, tak, że grilla przy okazji zrobił to na pewno dostały po dupce
|
10 paź 2010, o 23:52 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Jasne, że znamy. Zaniedbanie kontroli luzów zaworowych, w efekcie zmniejszenie tych luzów, w skrajnym przypadku podparcie zaworów i wypalenie gniazd Przelotowy komin poprawia przepłukiwanie komory spalania, więc przez zawory może przelatywać mieszanka w końcowej fazie spalania i faktycznie niszczyć przylgnię. Wystarczy nieco zwiększyć luzy zaworowe przy zaworach wylotowych i będzie cycuś glancuś Eee... Ale co ma piernik do wiatraka? Uszczelniacze zaworowe nie mają nawet kontaktu z gazami wylotowymi. Jak się przegrzeje silnik, to wtedy zdarza się, że uszczelniacze padną, była to nagminna awaria w olejakach. I to jedyny sposób zniszczenia tych uszczelniaczy.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
11 paź 2010, o 01:09 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
To jak to jest dokładniej? Bo przyznaję się, że teraz to nie do końca kapuję, jak dochodzi do strzelania z wydechu. To jest cześć mieszanki, która nie została spalona w komorze przez przerwanie zapłonu (odjęcie gazu)? EDIT: dobra, już zrozumiałem, bo pomyślałem na przykładzie odcięcia zapłonu na czerwonym polu - dostarczana jest cały czas mieszanka, ale zapłon zostaje ograniczony więc motocykl zionie ogniem, bo "nie strawiona" mieszanka ucieka do układu wydechowego i tam dostaje zapłonu od temperatury. Dobrze?
|
11 paź 2010, o 17:03 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Układy wydechowe, tłumiki, przeloty i inne cuda...
Mam to u siebie też zrobić? Powiedz tylko o ile to przez zimę się tym zajmę
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
12 paź 2010, o 18:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|