Autor |
Wiadomość |
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
W końcu przyszła pora na wymianę tylnego amortyzatora padło na GSX1100F otwory pasowały idealnie długość praktycznie ta sama jedynie to śruba od przewodu wchodzi w puszkę na aku około 10 mm wymienię jeszcze akumulator na cieńszy ( z12 na 9 Ah ) i będzie pasować,zostało zamontować obie puszki i testy jak tylko wszystko ogarnę to postaram się więcej fotek zrobić
|
19 cze 2014, o 18:27 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Jaka jest srednica amorka na sprężynie?
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
19 cze 2014, o 19:08 |
|
|
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Mierząc moją małą suwmiarką wyszło mi około 75 mm do bardziej precyzyjnego pomiaru potrzeba coś większego całkowita długość to 370 mm średnica sprężyny około 75 mm śruby 10
|
19 cze 2014, o 19:17 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
A stockowy jaką ma sprężynę? 63mm? Sory ale nie ma mnie przy moto I ciekawe jak z twardością sprężyny bo ten GSXF to kawał suki widzę a SV leciutka.
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
19 cze 2014, o 21:30 |
|
|
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
orginał u mnie ma73 mm może i SV lekka jest ale za to kierowca swoje ma do puki nie zrobię rundy po jakiejś kiepskiej drodze to nie mogę nic powiedzieć tylko siedząc na moto,fakt że GSXF na sucho ma 244 kg ale może przy mojej wadze będzie to dobre zestawienie jak okaże się za twarde to się wymieni sprężynę
|
19 cze 2014, o 22:27 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Ori 73mm a ten z gsxf 75?
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
19 cze 2014, o 22:39 |
|
|
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Tak tyle wyszło z moich pomiarów sprzedawca twierdził że ma około 80 mm pewnie mierzył metrem,miałem obawy czy nie będzie haczyć o wahacz a okazało się że różnica jest minimalna,gdy będę go wyciągał (jeszcze nie wiem kiedy ) to z wymiaruję go dokładniej
|
20 cze 2014, o 05:47 |
|
|
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
|
20 cze 2014, o 19:00 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Rozumiem, że z hydrauliczną regulacją SAGu. Dużo dałeś? No i wrzuć dane/wymiary (długość eye-to-eye, twardość sprężyny, rozmiar i skok tłoka, rozmiary otworów), jak znajdziesz,
|
21 cze 2014, o 12:02 |
|
|
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Kosztował mnie 174 zeta z wysyłką,regulacja hydrauliczna na necie znalazłem że rozstaw otworów ma 335 mm a wizualnie nie widziałem różnicy sprężyna twardsza niż u Ciebie Inkling a otwory to m10 resztę parametrów muszę poszukać ( twardość, tłok ) znalazłem to na zagranicznym forum ale po reinstalce systemu historia poszła się ......... a serwisówkę mam taką że wiem jak rozebrać i złożyć ale zero danych technicznych
|
21 cze 2014, o 14:15 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przyblizcie jak dziala ten hydrauliczny sag
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
21 cze 2014, o 15:36 |
|
|
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
kurcze na szybkiego czytałem i pisałem odpowiedź wcześniejszą hydraulicznie regulowana jest sprężyna więc nie wiem ile ma to z SAG-iem wspólnego dopiero się zagłębiam w temat regulacji i zasady działania tego mojego ustrojstwa ogólnie ma 3 nastawy hydraulicznie-sprężyna,od spodu cztero stopniowe pokrętło i przy butli około 19-nasto stopniową regulację H/L zanim to ogarnę to chyba miesiąc minie jeśli się walnąłem wcześniej to przepraszam
|
21 cze 2014, o 17:01 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Luxuser, np. tu lub tuPiotrze, to lepiej niż ja trafiłeś z dolnym otworem. Długość też ok, choć nieco dłuższy byłby lepszy pod względem geometrii. Ważna teraz jest twardość sprężyny. Co do strojenia, to jest to w teorii bardzo proste: góra (przy zbiorniczku) odpowiada za szybkość/łatwość uginania się amora (to, co zasadniczo w przodzie regulujemy lepkością oleju), dół odpowiada za szybkość powracania amora do wyjściowej długości (odbicie). SAG ustawiamy raz a dobrze. Regulacja najlepiej chyba opisana jest na sportjazda.pl - a i tak jak chwycisz już teoretyczne zasady, później trzeba konkretne ustawienia dobrać doświadczalnie.
|
21 cze 2014, o 23:01 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
O czy przypadkiem lepkością oleju nie regulujemy szybkości powrotu w przodzie?
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
22 cze 2014, o 00:42 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Olej wpływa na zmianę tłumienia dobicia i odbicia.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
22 cze 2014, o 01:10 |
|
|
Piotr
motocyklista
Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02 Posty: 174 Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Dzisiaj pomierzyłem co nie co zwis negatywny mam 15 mm tył, 20 mm przód „rider SAG" 67 mm tył, 35mm przód wygląda na to że tył trzeba jeszcze utwardzić
|
22 cze 2014, o 09:32 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
To prawda, że w prostych widelcach małej sv-ki te dwie wartości w żaden sposób nie są rozdzielone (jeden olej, te same kanały w prętach tłumiących). Ale właśnie z powodu ich związania ze sobą, podałem Piotrowi jako punkt odniesienia dobicie w przednim zawieszeniu. Może niesłusznie to tak uprościłem. W każdym razie w amortyzatorze Piotra: górna regulacja - dobicie (szybkość wsuwania się zawieszenia po najechaniu na nierówność, gwałtownym przyspieszaniu, etc.), dolna regulacja - odbicie (szybkość rozsuwania się amortyzatora po ugięciu).
|
22 cze 2014, o 10:19 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Przepraszam, że post pod postem, ale nieco nowa kwestia w wątku tylnego zawieszenia.
Chciałem zapytać bardziej biegłych ode mnie, jaka jest wasza opinia na temat kalkulatora twardości sprężyn ze strony racetecha? Sugeruje on zasadniczo bardzo miękkie (IMHO) sprężyny - np. dla przeciętnego jeźdźca sv (koło 80kg bez ciuchów) podaje optymalną twardość tylnej sprężyny 7.7 kg/mm, podczas gdy oryginał ma 9.1 kg/mm i przez większość osób jest uznawany za zbyt miękki... Penske dla takiego samego jeźdźca sugeruje ok. 11 kg/mm...
Obecnie mam z tyłu sprężynę 8.8 kg/mm i żeby uzyskać SAG ledwie 25mm (pode mną w pełnym rynsztunku na pokładzie) muszę wykorzystać niemal cały dostępny zakres regulacji (8 z 9 kresek) - wówczas ugięcie sprężyny pod ciężarem samego motocykla wynosi 5mm. Na oryginalnej sprężynie (9.1 kg/mm) SAG pode mną wynosił 35mm (na pierwszej lub drugiej kresce regulatora), a pod masą samego motocykla - 11mm (więc był idealny).
Jak to interpretować? Uznać oryginalną sprężynę za idealną pod moją masę czy założyć nieco twardszą, koło 9.4 kg/mm (jak wiele osób sugeruje na svrider)? A może jednak zmniejszyć do 7.7 kg/mm według wskazówek specjalistów z racetecha?
|
27 paź 2014, o 19:27 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Panowie, ktoś wie w jakich motocyklach były jeszcze montowane (seryjnie) amorki z hydrauliczną regulacją SAG? Edit: Znalazłem pierwsze moto BMW 1200GS
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
16 lis 2014, o 21:10 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia
Na moje oko to taka regulacja jest w starej jak świat NTV . Dzisiaj troche grzebałem przy bidzie i na amorze są dwie śrubki regulacyjne. Jedna z nich powiązana z małą dżwigienką w kształcie wachlarza z kilkoma mozliwymi pozycjami do jej przestawienia (będzie jakie 6-8 ząbków) No i oczywiście pokrętło do ustawienia sprężyny wywalone całkiem na wierzch. (do SV ten amor nie wlezie za chiny. Za grubaśny jest ) ... może po prostu jestem w błędzie i te śrubki służą do czego innego. Ale gdzieś tam zdaje sie kiedyś wyczytałem że tył jest w pełni regulowany. Może tylko tak było w Revere a nie we wszystkich NTV. Kłóci sie to mocno z tym że przód wogóle nie ma regulacji. Dlatego wstawiam widły KYB od ZX9 Poza tym lepiej wyglądają Jak na moje to prosta sprawa. Ważysz tyle ile standardowy motocyklista przyjety przez Suzuki do rozważań nad zawieszeniem W związku z tym masz farta i podstawy do olania rad specjalistów ze źródeł innych niż biuro projektowe Suzuki. Poza tym fajnie jest gdy przed laskami nie musisz wciagać samary (generalnie to ja też mam farta w tej kategorii)
Ostatnio edytowano 16 lis 2014, o 23:21 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 4 razy
|
16 lis 2014, o 22:42 |
|
|