Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Sposoby na podrasowanie silnika
Autor |
Wiadomość |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Cóż za inteligencja bije z Twych postów A tak poważnie: rzucasz się do każdego, kto napisze coś nie po Twojej myśli. Wyluzuj facet, bo Ci żyłka pęknie
|
3 lip 2011, o 20:44 |
|
|
Cibor
rowerzysta
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09 Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
No cóż nie moja wina, że z twoich postów bije brak inteligencji. Nie rzucam się na nikogo, tylko dziwi minie, że jak coś napiszę, wydaje się w dość czytelny sposób, to znajdzie się ktoś, kto wie lepiej co ja napisałem, albo czego nie napisałem. No to trzeba reagować na takie sytuacje.
|
3 lip 2011, o 20:50 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Zamiast się przepychać to może trzymajmy się tematu? Nikogo nie trzeba przekonywać z ekonomicznego punktu widzenia każde (może prawie każde) hobby jest idiotyczne. I na tym polega część szpasu Ja nie chce zmieniać mojego sprzęta - ale głowicą z TLr bym nie pogardził A nasi kochani inżynierowie z Suzuku muszą spełniać cały szereg norm: np. środowisko, czy brak kopyta mogącego strącić kierowce (żeby nie popełnić tego błędu co TLs)... więc można zacząć kombinować na tym poziomie
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
3 lip 2011, o 20:59 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
To odniosę się tylko do tego co ktoś tam wcześniej pisał o 500 inżynierach Suzuki... Historia daje wiele przykładów na to, że i oni nie są nieomylni i czasem odwalą jakąś kaszanę jak choćby w omawianych powyżej SV-kach czy TL-ach. Zresztą nie tylko suzuki, nie tylko w motocyklach.
|
3 lip 2011, o 21:03 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
To odniosłem do hamowni, gdzie raczej w ich błąd trudno wierzyć (pomiar mocy).
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
3 lip 2011, o 21:07 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
No ja tylko tak ogólnie, że nie zawsze trzeba wierzyć w to, że "producent tak mówi, więc tak musi być". Cibor, można przecież zareagować bardziej na luzie.
|
3 lip 2011, o 21:26 |
|
|
Cibor
rowerzysta
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09 Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Zgadzam się z kolegi wypowiedzią. Co do info na temat 1000 to jak władasz w miarę po angielsku, to polecam przekopać amarykańców fora TLPlanet.com albo TLZone.com, kiedyś miałem TL 1000R i sporo ciekawych rzeczy się tam dowiedziałem o których na polskich forach na pewno bym się nie dowiedział.
|
3 lip 2011, o 21:33 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Tego się trzymajmy, odejdźmy od liczb bezwzględnych. Wiele osób tutaj radzi że tuning silnika nie ma sensu i lepiej kupić mocniejszy motocykl. Jeżeli nie zamierzamy się ścigać po torze i nie ma restrykcji co do pojemności lub modelu motocykla to podzielam tą opinię. Tuning jednostek wolnossących kończy się tym że mamy pogorszony dolny i średni zakres obrotów ( http://spearsenterprises.com/images/dynoCharts/sv650superbike.jpg), moc i maksymalny moment obrotowy dostępny przy wyższych obrotach, skróconą żywotność jednostki napędowej i zwiększone spalanie. Nie bardzo sobie wyobrażam jazdę taką maszyną po drogach. Jeśli jednak nam to nie przeszkadza lub będziemy jeździć po torze to wystarczy przejrzeć ofertę firm tuningowych. Można kupić lżejsze lub nadwymiarowe tłoki +2mm, lżejsze i mocniejsze korbowody, potrzebne uszczelki, sportowe wałki rozrządu + sprężyny, zestawy ułatwiające ustawić odpowiednio wałki rozrządu, lżejsze koła alternatora, sprzęgła, ... itd. Z tańszych opcji zaczytanych na svrider to: - zamiana wałków między pierwszą a drugą generacją SV o której już pisałem - założenie tłoków od Hayabusy (podobno lżejsze i zwiększają nieco kompresje) - założenie snorkela od SV1000 - zmiana gaźników na 41mm - zwiększenie pojemności do 677cc lub 694cc przy użyciu akcesoryjnych tłoków przy remoncie silnika (nieduża róznica ceny między fabrycznym kompletem) Po każdej modyfikacji trzeba oczywiście sprawdzić czy nie mamy gorszych winików niż poprzednie np. za uboga mieszanka po modyfikacjach. Należy wtedy zmierzyć AFR (Air-fuel ratio) i poprawić dawkowanie paliwa (gaźnik:dysze, wysokość iglicy, skład mieszanki na wolnych obrotach/wtrysk:ustawienia w PC).
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
3 lip 2011, o 22:14 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Wątek jest ciekawy, ale Panowie, jeżeli zobaczę że dyskusja będzie spadać z merytorycznych wypowiedzi na obrzucanie się błotem to nie będę miał skrupułów wyczyścić go do zera. To miejsce publiczne, chcecie wymieniać doświadczenia i argumenty - proszę bardzo, ale jak będziecie sobie skakać do gardeł zrobię delete na czysto i nie interesuje mnie jakieś "ale".
_________________ SVNERWUS
|
3 lip 2011, o 22:28 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
...ale tato ...
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
3 lip 2011, o 22:45 |
|
|
111290PL
SV Rider
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18 Posty: 865
Płeć: mężczyzna
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
A ja tam lubię się pośmiać z postów Cibor'a i reszty którzy się kłócą
|
3 lip 2011, o 23:56 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Chyba Jaca zółta pszczółka miała dokładnie tyle samo co na innej hamowni rok wcześniej, przed moją sv'ką hamowały się 2 gix'y i faceci mówili że wyniki są takie jak na jakiejś hamowni powerprojekt ale gdzie się to mieści to pojęcia bladego nie mam. Może wszystkie dodają te 10% jak prędkościomierze motocyklowe i samochodowe?
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
4 lip 2011, o 13:04 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Albo mierzą moc na kole, poprawiają o warunki atmosferyczne i mnożą przez jakiś współczynnik na straty na przekładniach i napędzie. Dlatego podoba mi się to że w USA liczące się firmy tuningowe podają moc mierzoną bezpośrednio na kole (rwhp).
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
4 lip 2011, o 21:36 |
|
|
Tigera1
amelinum!
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 21:39 Posty: 730 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K3+Ducati 848
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
I tak jest najrozsądniej, p kiego mi wiedza ile mam mocy na wałku ? Zresztą między bogiem a prawdą wiedza ile mam mocy na kole do szczęścia mi nie jest potrzebna, ważne że mam frajdę ze śmigania szczególnie w miłym towarzystwie
_________________ SV 650 S+Ducati 848 Gregor aka TigerA1
|
5 lip 2011, o 10:50 |
|
|
Cibor
rowerzysta
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09 Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Pogoń za mocą maxymalną zwłaszcza dla przeciętnych zjadaczy chleba latających w naszych warunkach drogowych jest bezcelowy, a przecież istnieje taka pracowita pszczółka co się zowie moment obrotowy i na tym trzeba by się bardziej skupić. Podczas jazdy w mieście na krętych drogach na pewno docenimy jego dostępność od najniższych obrotów. Co innego jak ktoś jest demonem prędkości i na swojej sv latając w tę i we w tę po autostradzie upaja się widokiem 230 na cyferblacie. Ale każdy lubi co innego i każdy ma do tego prawo... i dobrze, bo gdyby było inaczej świat byłby nudny i się nie rozwijał. Temat dotyczy rasowania silnika i jak ktoś przeczytał powyższe posty to sam odpowie na pytanie czy chce się w to bawić czy nie... mnie np. nie interesuje tzw tuning optyczny... więc nie zabieram głosu w tym temacie, ale kondycja silnika w moim motocyklu leży mi na sercu, zatem w jakiś sposób trzeba zrobić tak, żeby miał się jak najlepiej. Do wyników hamowni trza mieć rezerwę, ale jak już wcześniej napisała aaAga hamownia (nawet ta pokazująca 80KM z serii) może być pomocna podczas dostrajania moto po np. zmianie wydechu lub filtra powietrza. Jeden pomiar przed i drugi po przeróbce i widać wtedy co się zmienia i w którą stronę i wiadomo wtedy co zrobić żeby było dobrze. Sama wymiana końcówki może delikatnie zubożyć mieszankę, ale też nie do tego stopnia, żeby po 20 tys km wypaliło nam dziurę w tłoku, ale wymiana komina i filtra to już dość poważna zmiana, która znacznie zuboży mieszankę. To że dysze główne muszą być większe, to też nie zawsze jest regułą, kiedyś rozmawiałem z pewnym Australijczykiem który latał lekko przerobioną DR650 i po zmianie filtra i wydechu po zbadaniu na hamowni okazało się że najlepiej hula na jeszcze mniejszych dyszach głównych niż oryginalne. Ale w wypadku sv wnioskując z doświadczeń jankesów wynika, że wymiana dysz na większe powinna pomóc. W tym tygodniu może uda mi się zrobić kilka eksperymentów z dyszami i sprawdzić na hamowni ile jest to warte.
|
5 lip 2011, o 11:32 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Tak z ciekawości, jak wrażenia po zamianie wałków rozrządu z wtryskowej sv?
|
5 lip 2011, o 13:30 |
|
|
Cibor
rowerzysta
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09 Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Nie robiłem jeszcze przekładki wałków, ale może jak jakimś trafem wpadnie mi jakaś nadprogramowa kasa, to pewnie zrobię taką modyfikację. Póki co jedyny koszt jaki poniosłem na usprawnianie mojego motocykla, to koszt sprężyn progresywnych i jeśli można to nazwać modyfikacją, to koszt dobrych opon (Michelin Pilot Power) do tego dojdzie pewnie koszt pomiaru na hamowni (dysze dostałem od kumpla w gratisie) no a wałki no to pewnie ze dwie stówki trza będzie wyłożyć. I na tym planuję zakończyć proces modyfikacyjny, bo dalsze przeróbki to wysokie koszty niewspółmierne do korzyści wynikających z tego usprawniania, a ja mimo wszystko bardziej lubię jeździć niż grzebać przy motocyklu, aczkolwiek na zimowe wieczory to wymarzone zajęcie.
|
5 lip 2011, o 17:28 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Aha. Nie no nie napiszę nic
|
5 lip 2011, o 19:39 |
|
|
Cibor
rowerzysta
Dołączył(a): 28 cze 2011, o 23:09 Posty: 35
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 s 2000
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Ufff....
|
5 lip 2011, o 19:42 |
|
|
raptor
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50 Posty: 526 Lokalizacja: śląskie
|
Re: Sposoby na podrasowanie silnika
Ta aAga, która nie była w życiu na hamowni Cibor na której hamowni zrobisz pomiar? Nie no nie przesadzaj, Razor się tylko tak napompował
_________________ 650S K6 > DL650 AK8
|
5 lip 2011, o 23:59 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|