Re: Nawigacja GPS na motocykl
Używał ktoś z Was TomTom'a Ridera 3-ciej generacji? Z takim mocowaniem?
Czy to mocowanie (do wyboru jest jeszcze pozbawione pinów, ale takie jest w fabrycznym zestawie) będzie pasowało do 4-pinowego pola na tylnej ściance Ridera Urban?
Na stronie producenta niby jest, ale cena taka, że lepiej zasięgnąć języka. W mocowaniu jest 7 pinów, w obudowie navi są 4 symetrycznie względem osi, więc wychodzi, że może nie pasować.
Druga sprawa: na ile +/- starcza bateria podczas jazdy? Logika nakazuje ładowanie podczas użytkowania, pytanie ile da radę bez zasilania.
Mniej-więcej znaczy: nie wdajemy się w niuanse typu teren otwarty/dostępność satelit. Średnio.
Trzecia sprawa: gdyby ktoś znalazł gdzieś okazyjnie (np. egzemplarz powystawowy) ten model (3gen), to jako ciekawostkę powiem, że z ładowania przez USB nie da się korzystać podczas jazdy.
Wpięcia w uchwyt jak na zdjęciu, ale w wersji "kitowej" - bez pinów. W takim wypadku nie da rady otworzyć klapki zabezpieczającej złącze, które producent przewidział jako "do ładowania w domu".
Chyba, że ktoś chciałby pilnikiem rzeźbić uchwyt. Pewnie się da, zachodzi minimalnie.
Edit:// Dzięki Żuku
Więc sprawa wygląda następująco:
1. [
nieaktualne, już nie szukam] Mocowanie, którego szukam wygląda tak:
To z pierwszego zdjęcia (które jest od Rider 4 generacji) jest niekompatybilne z 4-pinowym Riderem. Tzn. mocowanie pasuje, ładowania nie ma (brak styku pinów w mocowaniu i pól w Tomku).
Edit2://
Gdyby ktoś chciał rzeźbić w oryginalnym mocowaniu (doku?) piny do ładowania, to na forum Hondzi (
http://www.cbf1000.com/index.php?topic=10512.0) znalazłem takie info:
+5V z +12V (aku) można otrzymać za jakieś 3PLN (LM317 lub 7805 z elementami dyskretnymi).
Żeby nie było, że sam sobie odpowiadam na pytania albo że pytania tylko zadaję nie szukając odpowiedzi gdzieś indziej
Nie byłoby tematu, gdyby mocowanie z elektroniką było dostępne do tych starszych TomTomków, a tak "Out of stock/Discontinued" albo na eBay w pieniądzach takich, że wraz z Tomkiem warte tyle, co nowy Rider.
Edit3://
Już mam to mocowanie, więc część o tym, że potrzebuję jest
nieaktualna, ale nie będę usuwał postu, bo może komuś się przydadzą info nt. pinów, kompatybilności mocowań itp. Mocowanie do Urbana, Rider (IIgen) i Rider Pro są obecnie towarem deficytowym
Edit4://
Okazuje się, że jest firma, która wypełnia tę niszę:
http://buybits.com/motorcycle-accessories/chargers-adaptersNatomiast, gdyby ktoś chciał samodzielnie grzebać przy Tomkach/mocowaniu, to jako ciekawostka - tak wyglądają "bebechy" i konstrukcja sprężynujących pinów:
http://www.tomtomforums.com/threads/rider-not-charging-hard-wired-bike-mount.16277/TomTom trochę "poleciał w kulki" z klientami (cena, bateria, security-bolts, 100Euro za samo otwarciue obudowy w serwisie itp.) coś jak firma z nadżartym jabłkiem w logo w przypadku iTelefonów. To wątek z nieoficjalnego forum użytkowników, więc kilka rad jak się bronić przed takimi praktykami wyciskania pieniędzy z klienta.
W komplecie TomTom Pro była słuchawka BT firmy Cardo Scala Rider Solo. Gdyby ktoś miał problem z ładowaniem (objawy: po podłączeniu ładowania nie świeci się czerwona dioda, sygnalizująca ładowanie,
słuchawka jest rozładowana, czerwona dioda zaświeca się na chwilę i gaśnie, ale tak długo, jak trzymany jest wciśnięty przycisk włączający zestaw czerwona dioda się świeci), to jest duże prawdoppodobieństwo, ze to jest już koniec żywota aku. Jak wymienić aku w Cardo Scala:
http://www.reslers.de/Cardo/Tu jest akurat na przykładzie Q2, w Rider Solo jest tak samo (mam to już za sobą, gdyby ktoś potrzebował pomocy) - potrzebne śrubokręty precyzyjne TORX (zwykłe, wersja bez bolca), czarny silikon (producent też tak uszczelniał), nowe aku (pasują od iPhone'a, ja wrzuciłem 616-0229 - ok.30PLN+przesyłka) i sprzęt do lutowania, może jeszcze taśma kaptonowa.
W razie pytań - priv działa najszybciej. PZDR.
Acha: oryginalne aku miało 400mAh, zamiennik ma 650mAh, powinno starczyć na ok. 8h pracy. Ładowarka/automatyczne przerwanie po naładowaniu działa bez problemu.