Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Modyfikacje tylnego zawieszenia
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=11728
Strona 1 z 11

Autor:  Goccolo [ 15 wrz 2013, o 14:00 ]
Tytuł:  Modyfikacje tylnego zawieszenia

Pomyślałem, że fajnie by było poprawić tylne zawieszenie w SV z trzech powodów:
- Liczę na lepsze zachowanie w zakrętach
- Jw. ale w jeździe z pasażerem
- Dłubanie w moto i ulepszanie go sprawia mi przyjemność :)

Z tego co wiem to najprostszym sposobem jest przeszczep tylnego amortyzatora z Kawasaki.
Obrazek

Taki amortyzator stosowano w:
- ZX 6 R, roczniki 2003-2004
- ZX 10 R, roczniki 2004-2007

Teraz zastanawiam się, czy sprężyny w tych amortyzatorach są takie same. Zerknąłem do serwisówek i znalazłem takie informacje (ustawienia napięcia wstępnego):
ZX6R:
Standard: Spring length 180 mm (7.0 in.)
Usable Range: Spring length 171.5 ∼ 191.5 mm (6.8
∼ 7.5 in.)

ZX10R:
Standard: Spring length 178 mm (7.0 in.)
Usable Range: Spring length 173.5 ∼ 191.5 mm (6.832
∼ 7.539 in.)

Wychodzi więc na to, że sprężyna w ZX10R jest minimalnie krótsza. Czy można wnioskować na tej podstawie, że jest też sztywniejsza?\
Danych liczbowych dot. sztywności (w N/mm) nie udało mi się na razie znaleźć. :/

Autor:  Słoniu [ 15 wrz 2013, o 14:22 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

W ZX-10R sprężyna jest twardsza, zaworowanie prawdopodobnie też jest inne. Jeżeli ważysz więcej niż 80-85 kg to i tak Cię czeka wymiana sprężyny na twardszą, niezależnie który amor wybierzesz.

Autor:  Goccolo [ 15 wrz 2013, o 14:31 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Ważę ok 70 kg więc z tym nie będzie problemu.

Autor:  Inkling [ 15 wrz 2013, o 14:43 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Zauważ tylko, żewe wszystkich tabelach podają różnicę pomiędzy rocznikami 2004-05 a 2006-07. Do Ciebie bezprobemowo podchodzą jedynie te późniejsze. Ważę podobnie jak Ty, ale mimo to zastanwiam się,czy sprężyna jdak nie jest zbyt miękka...

Autor:  Goccolo [ 15 wrz 2013, o 15:35 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

W tabelach które widziałem amory opisane są tak samo dla tych roczników. Ale porównałem teraz serwisówki ZX10R z 2005 i 2007 roku i faktycznie te amortyzatory są trochę inne. Rozmiary są praktycznie takie same, ale zbiorniczek z gazem jest odwrotnie. Najlepiej by było przymierzyć żeby wiedzieć jak który pasuje.

Autor:  Inkling [ 15 wrz 2013, o 16:05 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Różnią się długością, sztywnością sprężyny i pozycją zbiorniczka.
Tu masz dobry opis swapa w Twojej wersji:
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=80387

Autor:  Goccolo [ 16 wrz 2013, o 10:10 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia


Dzięki za wstawkę :spoko:
Przyda się :)

Autor:  xairo [ 16 wrz 2013, o 11:33 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Ja nie jestem pewien na 100% ale na 98% główka ramy też jest inna. Czyli i sztyca inna. Ale ktoś pewnie zaraz potwierdzi.

Autor:  Goccolo [ 16 wrz 2013, o 11:46 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Chodzi o tylny amortyzator.

Swoją drogą - gdzie sprawdzacie ich wymiary?

Autor:  skwaro [ 16 wrz 2013, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Jest sztywniejsza bo litr jest cięższy. Jak już się bawicie w takie wymiany to przynajmniej szukajcie zawieszenia od moto o podobnej masie...

Autor:  xairo [ 16 wrz 2013, o 20:03 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

A, sory, chyba nie w tym oknie wpisałem ;]

Autor:  Goccolo [ 16 wrz 2013, o 20:04 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Różnica w masie między SV650 a ZX10R to 6 kg o ile mnie pamięć nie myli. Taką różnicę chyba można zniwelować ustawieniami napięcia wstępnego?
Celowo też szukam sztywniejszej sprężyny, bo chciałbym uzyskać lepsze zachowanie moto w jeździe z pasażerem i załadowanym kufrem.

Autor:  Inkling [ 16 wrz 2013, o 20:06 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Ale, Skwaro, różnią się sztywnością sprężyny tylnego amora w tym samym modelu (tylko różne generacje)! Wersja 2004-2005 sprężyna 10.0 kg/mm, wersja 2006-2007: 8.3 kg/mm, wersja 2008-2010: 9.1 kg/mm.
A zatem, Skwaro, nie ma prostego przełożenia >masa = >sztywność. Sv 650 gaźnior ma 9.1 kg/mm, więc tyle samo, co litr z lat 2008-2010 i znacznie więcej niż wersja 2006-2007. Jakiś popiół na głowę? ;)

Autor:  Goccolo [ 16 wrz 2013, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Inkling skąd Ty bierzesz te wszystkie liczby?

Autor:  Factory [ 16 wrz 2013, o 20:14 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

magik :D

Autor:  Goccolo [ 16 wrz 2013, o 20:15 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Gorzej - fizyk jakiś ;)

Goccolo napisał(a):
Różnica w masie między SV650 a ZX10R to 6 kg o ile mnie pamięć nie myli. Taką różnicę chyba można zniwelować ustawieniami napięcia wstępnego?

Zgodnie z serwisówkami:
ZX10R 2006 jest na sucho o 4kg cięższy od S-ki i o 8kg od N-ki (2003 rok).

Autor:  Rene [ 16 wrz 2013, o 20:18 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Sebastian a 650s 2003 ??

Autor:  skwaro [ 16 wrz 2013, o 20:21 ]
Tytuł:  Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Inkling napisał(a):
Ale, Skwaro, różnią się sztywnością sprężyny tylnego amora w tym samym modelu (tylko różne generacje)! Wersja 2004-2005 sprężyna 10.0 kg/mm, wersja 2006-2007: 8.3 kg/mm, wersja 2008-2010: 9.1 kg/mm.
A zatem, Skwaro, nie ma prostego przełożenia >masa = >sztywność. Sv 650 gaźnior ma 9.1 kg/mm, więc tyle samo, co litr z lat 2008-2010 i znacznie więcej niż wersja 2006-2007. Jakiś popiół na głowę? ;)

No nie ma bo jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla. Dlatego ja osobiscie jestem przeciwnikiem takich zmian, wolałbym oddać moto do Łukaszka, niech Wam Browar powie jak mu się moto prowadzi na seryjnym zawiasie upgrade'owanym przez Łukaszka.

A pisałem żeby szukać z podobnego moto bo jest szansa że będą bardziej podobne niż od moto o innej masie.

Autor:  Słoniu [ 16 wrz 2013, o 20:25 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Biorąc pod uwagę masę trzeba brać wagę motocykli gotowych do jazdy i zatankowanych do pełna - tu już jest większa różnica między SV650 a jakimś sportowym litrem.

Ja mam amor z gixa 600 i mimo, że SV schudła koło 11-12 kg to i tak jest słabo, bo sam ważę koło 115 kg gotowy do jazdy - SAG statyczny się nie zgadza (tylko 3 mm) przy SAGu dynamicznym wynoszącym 30 mm.

Muszę też poprawić rozłożenie masy przednie-tylne koło, bo przód jest za lekki.

Autor:  Inkling [ 16 wrz 2013, o 20:48 ]
Tytuł:  Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia

Żaden magik :) Choćby tu zajrzyjcie: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 24gH#gid=1

Rene, 7.7 kg/mm.

No właśnie, Skwaro, "jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla" ;)
A napisz coś więcej o Łukaszku. Kto to jest i na czym polegał jego upgrade?

Strona 1 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/