Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Modyfikacje tylnego zawieszenia https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=11728 |
Strona 1 z 11 |
Autor: | Goccolo [ 15 wrz 2013, o 14:00 ] |
Tytuł: | Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Pomyślałem, że fajnie by było poprawić tylne zawieszenie w SV z trzech powodów: - Liczę na lepsze zachowanie w zakrętach - Jw. ale w jeździe z pasażerem - Dłubanie w moto i ulepszanie go sprawia mi przyjemność Z tego co wiem to najprostszym sposobem jest przeszczep tylnego amortyzatora z Kawasaki. Taki amortyzator stosowano w: - ZX 6 R, roczniki 2003-2004 - ZX 10 R, roczniki 2004-2007 Teraz zastanawiam się, czy sprężyny w tych amortyzatorach są takie same. Zerknąłem do serwisówek i znalazłem takie informacje (ustawienia napięcia wstępnego): ZX6R: Standard: Spring length 180 mm (7.0 in.) Usable Range: Spring length 171.5 ∼ 191.5 mm (6.8 ∼ 7.5 in.) ZX10R: Standard: Spring length 178 mm (7.0 in.) Usable Range: Spring length 173.5 ∼ 191.5 mm (6.832 ∼ 7.539 in.) Wychodzi więc na to, że sprężyna w ZX10R jest minimalnie krótsza. Czy można wnioskować na tej podstawie, że jest też sztywniejsza?\ Danych liczbowych dot. sztywności (w N/mm) nie udało mi się na razie znaleźć. |
Autor: | Słoniu [ 15 wrz 2013, o 14:22 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
W ZX-10R sprężyna jest twardsza, zaworowanie prawdopodobnie też jest inne. Jeżeli ważysz więcej niż 80-85 kg to i tak Cię czeka wymiana sprężyny na twardszą, niezależnie który amor wybierzesz. |
Autor: | Goccolo [ 15 wrz 2013, o 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Ważę ok 70 kg więc z tym nie będzie problemu. |
Autor: | Inkling [ 15 wrz 2013, o 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Zauważ tylko, żewe wszystkich tabelach podają różnicę pomiędzy rocznikami 2004-05 a 2006-07. Do Ciebie bezprobemowo podchodzą jedynie te późniejsze. Ważę podobnie jak Ty, ale mimo to zastanwiam się,czy sprężyna jdak nie jest zbyt miękka... |
Autor: | Goccolo [ 15 wrz 2013, o 15:35 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
W tabelach które widziałem amory opisane są tak samo dla tych roczników. Ale porównałem teraz serwisówki ZX10R z 2005 i 2007 roku i faktycznie te amortyzatory są trochę inne. Rozmiary są praktycznie takie same, ale zbiorniczek z gazem jest odwrotnie. Najlepiej by było przymierzyć żeby wiedzieć jak który pasuje. |
Autor: | Inkling [ 15 wrz 2013, o 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Różnią się długością, sztywnością sprężyny i pozycją zbiorniczka. Tu masz dobry opis swapa w Twojej wersji: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=80387 |
Autor: | Goccolo [ 16 wrz 2013, o 10:10 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia | |||||||||
Dzięki za wstawkę Przyda się |
Autor: | xairo [ 16 wrz 2013, o 11:33 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Ja nie jestem pewien na 100% ale na 98% główka ramy też jest inna. Czyli i sztyca inna. Ale ktoś pewnie zaraz potwierdzi. |
Autor: | Goccolo [ 16 wrz 2013, o 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Chodzi o tylny amortyzator. Swoją drogą - gdzie sprawdzacie ich wymiary? |
Autor: | skwaro [ 16 wrz 2013, o 20:00 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Jest sztywniejsza bo litr jest cięższy. Jak już się bawicie w takie wymiany to przynajmniej szukajcie zawieszenia od moto o podobnej masie... |
Autor: | xairo [ 16 wrz 2013, o 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
A, sory, chyba nie w tym oknie wpisałem ;] |
Autor: | Goccolo [ 16 wrz 2013, o 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Różnica w masie między SV650 a ZX10R to 6 kg o ile mnie pamięć nie myli. Taką różnicę chyba można zniwelować ustawieniami napięcia wstępnego? Celowo też szukam sztywniejszej sprężyny, bo chciałbym uzyskać lepsze zachowanie moto w jeździe z pasażerem i załadowanym kufrem. |
Autor: | Inkling [ 16 wrz 2013, o 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Ale, Skwaro, różnią się sztywnością sprężyny tylnego amora w tym samym modelu (tylko różne generacje)! Wersja 2004-2005 sprężyna 10.0 kg/mm, wersja 2006-2007: 8.3 kg/mm, wersja 2008-2010: 9.1 kg/mm. A zatem, Skwaro, nie ma prostego przełożenia >masa = >sztywność. Sv 650 gaźnior ma 9.1 kg/mm, więc tyle samo, co litr z lat 2008-2010 i znacznie więcej niż wersja 2006-2007. Jakiś popiół na głowę? |
Autor: | Goccolo [ 16 wrz 2013, o 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Inkling skąd Ty bierzesz te wszystkie liczby? |
Autor: | Factory [ 16 wrz 2013, o 20:14 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
magik |
Autor: | Goccolo [ 16 wrz 2013, o 20:15 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia | |||||||||
Gorzej - fizyk jakiś
Zgodnie z serwisówkami: ZX10R 2006 jest na sucho o 4kg cięższy od S-ki i o 8kg od N-ki (2003 rok). |
Autor: | Rene [ 16 wrz 2013, o 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Sebastian a 650s 2003 ?? |
Autor: | skwaro [ 16 wrz 2013, o 20:21 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Odp: Modyfikacje tylnego zawieszenia | |||||||||
No nie ma bo jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla. Dlatego ja osobiscie jestem przeciwnikiem takich zmian, wolałbym oddać moto do Łukaszka, niech Wam Browar powie jak mu się moto prowadzi na seryjnym zawiasie upgrade'owanym przez Łukaszka. A pisałem żeby szukać z podobnego moto bo jest szansa że będą bardziej podobne niż od moto o innej masie. |
Autor: | Słoniu [ 16 wrz 2013, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Biorąc pod uwagę masę trzeba brać wagę motocykli gotowych do jazdy i zatankowanych do pełna - tu już jest większa różnica między SV650 a jakimś sportowym litrem. Ja mam amor z gixa 600 i mimo, że SV schudła koło 11-12 kg to i tak jest słabo, bo sam ważę koło 115 kg gotowy do jazdy - SAG statyczny się nie zgadza (tylko 3 mm) przy SAGu dynamicznym wynoszącym 30 mm. Muszę też poprawić rozłożenie masy przednie-tylne koło, bo przód jest za lekki. |
Autor: | Inkling [ 16 wrz 2013, o 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Modyfikacje tylnego zawieszenia |
Żaden magik Choćby tu zajrzyjcie: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 24gH#gid=1 Rene, 7.7 kg/mm. No właśnie, Skwaro, "jeszcze rozłożenie masy ma znaczenie, rozmiar opon i geometria motocykla" A napisz coś więcej o Łukaszku. Kto to jest i na czym polegał jego upgrade? |
Strona 1 z 11 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |