Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Heble 2x2?
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=12344
Strona 1 z 1

Autor:  luxuser [ 12 gru 2013, o 01:40 ]
Tytuł:  Heble 2x2?

Siema...
Tak sobie myślę o usprawnieniach tylnego hebla w SV... I wpadł mi do głowy (niewiem czy mi pierwszemu) pomysł na zrobienie układu hamulcowego w którym hamowały by oba koła równocześnie... :razz2:
Wiadomo, kwestia techniczna czyli zsynchronizowanie wszystkich zacisków a raczej układów przód/tył, mogło by się to np odbywać poprzez przednią pompę.
Ja akurat jestem w trakcie modyfikacji tylnego zawieszenia i w komplecie dostałem też kompletny tylny układ hamulcowy od 636... Myślę, że jest precyzyjniejszy niż ten z SV.
Sprawa podłączenia jest raczej prosta, najprościej puścić od rozdzielacza z przodu długi oplot do tyłu z jednego wyjścia a z drugiego puścić dwa oploty na przód, myślę że się da. Pytanie czy wyrobi na to pompa z SV, jeśli nie, czemu by jej nie zmienić na wydajniejszą.
Pozostają w mojej głowie takie pytania:
1. Jak to będzie się sprawowało w praktyce?
2. Jak ustawić ewentualną siłę hamowania inną dla przodu/tyłu, żeby np nie zblokowało nam tyłu?
3. Jeśli sprawa z pytania 2. jest do ogarnięcia to tylny hebel mógłby być ustawiony na mniejszą siłe i działałby jako taki pomocniczy, co wy na to?
4. (Pytania od was)

Pomińmy pytania czy warto/nie warto i po co, dlaczego itp... Zrobili R1 z napędem na dwa koła więc dlaczego nie może być SV z heblami na 2 :) Pozatym, seryjne motocykle są nudne a ten kto wpadł już w wir przeróbek myślę że mnie zrozumie. :obity:

Czekam na konkretne odpowiedzi pełne entuzjazmu :D
pozdro

Autor:  Miles [ 12 gru 2013, o 01:56 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

Ja Ci nie pomogę, ale dodam tylko, że były motocykle, które seryjnie miały taki układ. Poczytaj o CBS (Combined Braking System).

Autor:  luxuser [ 12 gru 2013, o 02:00 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

O widzisz o tym nie wiedziałem nawet. Może coś się przydać. Dzięki

Może to coś pomoże
http://nerdrider.com/?p=35

Autor:  kisiel_krzychu [ 12 gru 2013, o 08:25 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

varadero chyba miało hebel na 2 koła... kumpel ma ( niestety nie wiem jaki rocznik) i coś ostatnio wspominał...
ale wiesz, gumy nie spalisz:P

Autor:  Inkling [ 12 gru 2013, o 10:21 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

Blackbird był chyba pierwszy.
To jest dużo bardziej skomlikowane, niż się wydaje. I wymaga sporych obliczeń matematycznych.

Autor:  blondynka96 [ 12 gru 2013, o 10:34 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

VFR 800FI posiada też duala. Sama zmiana płynu w takim układzie nie jest prosta a co dopiero przeszczep do innego motocykla.
Sam system jest świetny i działa wyśmienicie ale stoppie już ciężko zrobić:D

Autor:  Tigera1 [ 12 gru 2013, o 10:40 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

Pomysł w przypadku naszych motocykli a właściwie tego jak z nich korzystamy wydaje się być przerostem formy nad treścią. Zastanów się jak często w cyklu miejskim używasz tylnego hampla.
Prawdopodobnie większość używa w "standardowej" jeździe tylko przodu a tył jest wspomaganiem jedynie w różnych sytuacjach. (przypominam że chodzi mi tu o jazdę miejską)
Oczywiście nie mam na myśli akcji emergency breaking czy kładzenia motocykla (co sam byłem zmuszony zrobić)
Generalnie chyba szkoda prądu i środków na takie rozwiązania w naszych sprzętach.
Zajął bym się raczej, jeżeli koniecznie chcesz/lubisz pogrzebać, poprawą ogólną działania przedniego hampla czy zawieszenia bo na tych polach można sporo zmienić na lepsze przy dość niewielkim nakładzie kosztów.
Pozdr.

Autor:  lasooch [ 12 gru 2013, o 11:05 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

Ja akurat prawie zawsze hamuję dwoma. Nawyki z jazdy w przeróżnych warunkach, gdzie hamowanie tyłem to mus, a pamięć mięśniowa robi swoje, więc na suchym cieplutkim asfalcie wciąż używam obu. Nie mówiąc już o jeździe z kuframi i pasażerem, gdzie rozkład nacisków na koła (a więc i skuteczność hamulców) jest diametralnie inna niż dla "gołej" SV.
Ale CBSa czy jakiegokolwiek łączenia przednich i tylnych zacisków bym jednak nie chciał. Jeździłem i nie zachwyciło mnie to specjalnie...

Ten mit o niemożności palenia gumy przy układzie CBS to też niezła bzdura :P Dodatkowa pompa tylnego zacisku jest montowana pomiędzy jednym z przednich zacisków, a golenią. Jeżeli zablokujesz przednie koło, to pompa nie ma szans się ruszyć, więc nie ma ciśnienia w tylnym "dodatkowym" przewodzie hamulcowym :)

Luxuser, żeby to działało tak jak chcesz, to pomiędzy tylny zacisk, a cały "przedni" układ hamulcowy trzeba by było wstawić korektor siły hamowania, najlepiej z ręczną regulacją, żebyś sobie eksperymentalnie dobrał stopień jego ingerencji.

Autor:  Tigera1 [ 12 gru 2013, o 11:27 ]
Tytuł:  Re: Heble 2x2?

Ja też "dotykam" tyłu bo to nawyk ale żebym go specjalnie cisnął to tylko jak mi się światła "nagle" zmienią czy na mokrym etc.. Ale żeby to było jakieś specjalne hamowanie to raczej rzadko w mieście.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/