Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 18:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
Nareszcie mogę wrzucić swój manual odnośnie do tylnego zawieszenia.

Większość osób do małej sv-ki wkłada amortyzator z kawy 636 (viewtopic.php?f=10&t=11728&p=206706&hilit=amortyzator#p206706). Modyfikacja dość częsta; standardowy amor jest dość śmieciowy: miękki, pozbawiony regulacji (poza SAG), dość szybko się zużywa, etc. Amortyzator z 636 ma wiele plusów: jest w pełni regulowany, ma twardszą sprężynę (od 9,7 kg/mm), da się go odbudowywać. Ma jednak również kilka wad: jest minimalnie zbyt krótki (o 5mm krótszy od oryginału), zbiornik gazu koliduje z obudową akumulatora lub narzędzi, oraz - to akurat wada jedynie dla mnie - mod jest dość dobrze opisany i sprawdzony. Ze względu na powyższe trzy wady postanowiłem sprawdzić możliwość przeszczepu fabrycznego amortyzatora od jakiegoś innego motocykla.

Kilka tygodni researchu internetowego wskazało na yamahę yzf 1000 thunderace jako potencjalnego dawcę. Tych amortyzatorów jest trochę na aukcjach internetowych - więcej na ebay'u niż na allegro - jednak ze względu na precedensowość mojego projektu musiałem zdobyć amor w pełni sprawny i kompletny (można za grosze kupić amor w częściach lub bez przewodu), żeby mieć pewność, że warto później dać go do profesjonalnej odbudowy.

Mój wygląda tak:
Obrazek

Pozostało zatem wyjęcie oryginału, dopasowanie i zamontowanie nowego, znalezienie odpowiedniego miejsca na zbiorniczek gazu.
Pierwsza próba wyszła doskonale.

Porównanie amortyzatorów:
Obrazek

Górne mocowanie:
Obrazek

Dolne mocowanie:
Obrazek

Główny problem związany z przeszczepem z Kawasaki w tym przypadku zupełnie nie występuje - jak to mówią anglosasi: no clearance issue:
Obrazek


Niestety, nie obyło się bez jednej przykrej niespodzianki: dolne mocowanie Thunderace jest na śrubę m12, podczas gdy ori sv ma śrubę m10:
Obrazek
Udało się tę kwestię rozwiązać rozwiercając oryginalną tuleję pod większą śrubę:
Obrazek
Innym sposobem jest dopasowanie tulei redukujących średnicę w uszach amortyzatora lub dospawanie innego dolnego mocowania.

Po złożeniu zawieszenia moto prezentowało się tak:
Obrazek
Obrazek

Czego jeszcze brakuje? Sensownego (choć tymczasowego) zamocowania zbiorniczka gazu. Dzięki postowi Henrika (http://www.svrider.com/tips/penske_install.htm) miałem gotowe rozwiązanie. Niezbyt estetyczne, ale do końca roku wystarczy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jakie wrażenia? Fantastyczne! Motocykl prowadzi się jak po sznurku, szczególnie w zakrętach i na poprzecznych nierównościach. Możliwość regulacji dobicia i odbicia załatwia większość spraw: jak jest zbyt miękko zawsze można utwardzić i już :) Sam jestem w trakcie testów drogowych - dobicie mam już chyba ok, muszę popracować jeszcze nad odbiciem.
I ostatnia ważna informacja: od razu zakładałem, że amortyzator po skończeniu sezonu idzie do profesjonalnej regeneracji. Konieczne będzie wrzucenie dłuższego przewodu (by zbiorniczek przesunąć nieco do tyłu - na tę rurkę służączą zaczepieniu siatki), wstawieniu nowego zaworowania pod moją masę i styl jazdy i ewentualnie zmianę sprężyny. Oryginalna sv-kowa (gaźnik) to 9.1kg/mm, od ThunderAce jest minimalnie bardziej miękka (8.83kg/mm), więc przy regeneracji mogę poprosić o założenie sprężyny z amora, który mi został po wymianie, ewentualnie można dla cięższego jeźdźca kupić jeszcze twardszą sprężynę. Amortyzator jest minimalnie dłuższy od oryginału, co również wpływa korzystnie na geometrię.

W razie pytań, służę na miarę moich możliwości pomocą.


1 cze 2014, o 23:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
Gratuluję poradnika. Bardzo mnie kręcą takie posty o modyfikacjach, szczególnie te o zawieszeniu tylnym :obity: Wiedza dla przyszłych pokoleń (no może nie tak odległych) napewno się przyda a odkrywanie tego co jeszcze nie jest nikomu znane i oczywiste przynosi dodatkową satysfakcję. Tak btw, bardzo bardzo prosty mod co dodatkowo czynić go będzie jeszcze bardziej popularnym jeśli ktoś zechce pozostać przy oryginalnym wahaczu. Fajnie że kolejny odkrywa że amorek w SV to kupa :D

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


1 cze 2014, o 23:53
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2012, o 10:02
Posty: 174
Lokalizacja: okolice Wieliczki / Niepołomic
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
Inkling bardzo fajnie to opisałeś :spoko: ,żeby zobaczyć ile ta modyfikacja daje trzeba odczuć to na własnej skórze sam będę zmieniał bo zadek już zaczyna uciekać


2 cze 2014, o 18:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
Miałem okazje przetestować (jezcze nie w fazie finalnej), ale różnice czuć wyraźnie. Jeszcze nad ustawieniami popracować i techniką. Po tym można śmigać bez końca ;)


2 cze 2014, o 20:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
:hmm:

A czy przypadkiem ZXR 750 też nie miał amora z gazbańką na szłachu? Bo mnie to chodziło po głowie żeby szarpnąc z ebaya takiego. Tym bardziej że cena przystępna raczej.
Wagowo podobny sprzęt :hmm:
chyba

Inkling. Weź no pomyśl jak ma to trzymadło wyglądać, skrobnij plana a postaram się ulepić z carbonu :obity:
SV-ka taka sama co zapewne ułatwi robotę bo będzie do czego przymierzać.


2 cze 2014, o 21:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
CBRki F4i mialy z odseparowanym zbiorniczkiem tylko byly krótsze i trzeba jakies kości dawac pod dolne mocowanie ale to pierdoly do ogarnięcia a tam byly showa shocki tez. Bylo troche tych moto z takimi amorkami wystarczy szukac i porównywać :)

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


2 cze 2014, o 23:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48
Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
Wreszcie mam chwilę, żeby obczaić ten topic dokładnie, choć widziałem go już wcześniej.
Gratulacje przeszczepu! Cieszę się, że rozwierciłeś tą tuleję, a nie spawałeś tam nic. Niech Ci nowy amorek służy, bo prezentuje się zacnie :]

_________________
Obrazek


5 cze 2014, o 20:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
Musimy ustawić się na testy, co Ty na to? :)


5 cze 2014, o 20:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48
Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Post Re: Amortyzator Yamaha YZF1000 ThunderAce
Chętnie, w sobotę jak tylko pogoda pozwoli to jadę do kumpla do Krk na Klimeckiego 14, bo sobie serwis otworzył i jeszcze go nie odwiedziłem, nie było czym :D

_________________
Obrazek


5 cze 2014, o 21:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL