Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 18:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
stelaż by szczota 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2012, o 18:48
Posty: 117
Lokalizacja: okolice Krakowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N '03
Post stelaż by szczota
Zakładam nowy temat , bo 1)mam swój pomysł
2)temat Stelaż pod kufer centralny i torby boczne jest juz dosyć przepełniony.
3) chciałbym szybko uzyskac fachowa pomoc techniczną , a od ostatniego mojego posta w tym temacie minęło troche czasu :|

zamysł - ma byc tanio (chce się zmieścić w 100 zl) stelaż bszpyt wyglada super ,ale ponad 200 zl pozatym mój generalnie służył by to mocowania czegokolwiek - póki co nie mam kufra, w najblizszym czasie mieć nie bede.
Mocowanie bedzie tak jak kolegi przy uchwycie pasażera to najprostsze miejsce do zamocowani czegokolwiek.

Pytałem o grubośc rurek , kolega lasooch odp:
"Stelaże z rurki 14x2 się gną pod ciężarem kufrów. 16x2 to taki w miarę optymalny wybór pod kufry plastikowe. Ja pod aluminiowe skrzynki mam np. 18x2."

Pytanie jak mają sie do tego prety ?? np. fi10 (waga 1m = 0,6 kg) - rurka fi16 (waga 1m =0,8 kg).
Kolega ,który mi to bedzie spawał polecił mi pręty macie jakieś doswiadczenia ??

P.S. Oczywiecie jak coś z tego wyjdzie zdjęcia i prawdopodobnie rysunki umieszczę tutaj dla potomności.

_________________
etz250->B6N->SV650N99'->SV650N03'


18 sie 2014, o 11:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: stelaż by szczota
Kolega, który polecał Ci pręty albo nie ma pojęcia o wytrzymałości różnych profili, albo po prostu kiepsko spawa, bo pręt łatwiej pospawać niż rurkę :P Rurki stosuje się właśnie po to, by zmniejszyć masę konstrukcji, a zwiększyć jej odporność na zginanie/skręcanie :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


18 sie 2014, o 17:20
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 23:58
Posty: 198
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 N 2000
Post Re: stelaż by szczota
Jechałem nad morze i musiałem na szybko coś wystrugać. Stelaż zrobiony z profili, trochę przesadziłem z grubością bo jest pancerny, prędzej pęknie stelaż ogona niż on, dlatego jego waga nie jest mała ale też nie jest to jakiś tonaż. Stelaż to rurki lub profile, pręty sobie daruj.

Obrazek

_________________
Montaż i serwis,pomiar AFR instalacji LPG OLSZTYN, tel 514 314 868


18 sie 2014, o 21:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2010, o 16:48
Posty: 1679
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k3
Post Re: stelaż by szczota
Z konstrukcyjnego punktu widzenia, wyższość rury nad prętem to oszczędność materiału, jak napisano z resztą powyżej.
A w tym przypadku potrzeba nam wytrzymałości nie na rozciąganie osiowe, ale bardziej na zginanie i skręcanie.
Dla dla wspomnianej powyżej rurki fi16 o ściance 2mm, wytrzymałość na rozciąganie osiowe będzie porównywalne dla pręta fi10 (zakładając oczywiście, że z tego samego materiału).

Natomiast nośność obydwu elementów na zginanie np, to jest niebo a ziemia, bowiem rurka fi16 będzie miała podobną nośność jak pręt fi16, wynika to z tego, że 'środek' pręta 'nie pracuje', rura ma tam naturalnie dziurę, zatem mamy zysk na materiale.
Jeśli ktoś tego nie widzi, wystarczy wziąć np ołówek w dwie łapki i go spróbować wygiąć, jedna strona będzie ściskana, druga rozciągana, między ściskaniem a rozciąganiem jest taka 'luka', takie 'zero' co nie ma ani ściskania, ani rozciągania.

Nie pomogłem, ale lubię czasem coś napisać w stylu 'dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele' :D

_________________
Obrazek


18 sie 2014, o 22:11
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 23:58
Posty: 198
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 N 2000
Post Re: stelaż by szczota
Wywody naukowe są zawsze mile widziane :)

_________________
Montaż i serwis,pomiar AFR instalacji LPG OLSZTYN, tel 514 314 868


18 sie 2014, o 22:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: stelaż by szczota
Dla pełnego pręta:
Wz=3.14*D^3/32
Wo=3.14*D^3/16
gdzie D to średnica pręta.

Dla rury:
Wz=3.14*(D^4-d^4)/32D
Wo=3.14*(D^4-d^4)/16D
gdzie D i d to odpowiednio średnica zewnętrzna i wewnętrzna rury.

Wytrzymałość rury 16x2mm w porównaniu do pręta 10mm (+/- ta sama masa) jest jakoś 2,5-3 krotnie wyższa. A z powyższych wzorów wyliczyć sobie to można dokładnie. Generalnie im większa średnica i cieńsza ścianka, tym profil będzie mocniejszy przy założeniu stałego ciężaru.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


19 sie 2014, o 19:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: stelaż by szczota
W RD350 miałem taki oryginalny stelaż pospawany z rurek, żeby go założyć trzeba było rozebrać tylne plastiki i wszystko razem do kupy złożyć ponieważ ani mm nie szło go rozciągnąć aby go nasadzić do przykręcenia.

Obrazek

Obrazek

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


20 sie 2014, o 01:03
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL