Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=21389
Strona 1 z 1

Autor:  kondziu4 [ 28 sty 2018, o 20:26 ]
Tytuł:  Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Cześć
Ostatnio zaniedbałem SV, tylko zmiana filtrów i olejów... Tak nie może być, coś podziałam. Może nony lakier, amor tylny, nieważne...
Ważne, z racji tego, że zajmuje się trochę LPG, to dysponuję sondą AFR, po roku wpadłem na pomysł odmulenia gruza (brawo ja).
Planuję oddławić nieco dolot, do tego dopasować dysze. Dysze zamierzam wiercić i sprawdzać AFR. Na necie jest parę wskazówek, rozmiary dysz itp, gotowe kity do kupienia ale po co przepłacać :)
W związku z tym, może ktoś przerabiał temat i mnie trochę nakieruje, bym mniej czasu stracił na testach.
Mam pytania, kiedy i jak zwiększać dysze, kiedy zastosuję desnorkel mod ?
Plan:
1. Osiągnięcie AFR na WOT w okolicy 12.8 (obecnie nie wiem ile jest, jeszcze nie mierzyłem)
2. Jazda z małym obciążeniem AFR ok 15
Specyfikacja:
Będzie desnorkel i jest przelot, ale jeżdżę na db killerze.
Strojenie;
Jak tego dokonać, do tak małych modów wystarczy nieco większa dysza główna ?
Muszę się dokształcić co do działania gaźnika, jak to ogarnąć by skład mieszanki zmieniał się w miarę płynnie, wiadomo to nie wtrysk, tu nie ma tabelki tylko fizyka, nie wiem jakie ograniczenia są z tym związane, czy ekonomia i moc pójdą w parze ?
Pytanie, czy ktoś ma publikacje o strojeniu gaźnika zbliżonego budową do naszych ?
Od czego zacząć ? Wpływ na mieszankę, dyszy głównej, od wolnych i przepustnic, iglica ?
Nie planuję nie wiadomo czego, ale fajnie by ugrać parę niutów, bo może jest szansa.

Autor:  ciastek329 [ 28 sty 2018, o 20:51 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Moim zdaniem świadome modyfikacje w gaźniku są niemożliwe.
Polecam obejrzeć sobie dokładnie wszystkie otwory w gaźniku i zastanowić się jakie są relacje między nimi (jedna zmiana ma wiele skutków).
Trudna sprawa do zrobienia dlatego pozostaje metoda prób i błędów.
Z tego co wiem gotowe kity głównie polegają na tym, że dostajesz większą dysze (ale taką którą ktoś już sprawdził i wie że działa).
Jeżeli masz w necie wskazówki to spróbuje zakupić dysze polecaną np. na zagranicznych forach.
Dysze są tanie. A przy okazji stawiam piwo, że jak zaczniesz wiercić to skończy się to i tak zakupem nowej :P
Później pozostaje ustawienie iglicy na odpowiednim poziomie (znów próby i błędy).
Zawsze możesz spróbować zadziałać samą iglicą (na oryginalnej dyszy).
W momencie, w którym założyłem filtr K&N i tłumik przelotowy trochę się pobawiłem.
Najpierw poszła iglica o "jeden ząbek" w górę, później drugi, a na koniec znowu w dół ;)
Ale głownie opierałem się na kolorze świec i reakcji na gaz (nie mam pojęcia jaki jest AFR ale przegląd co roku przechodzi bez problemu).

Autor:  kondziu4 [ 28 sty 2018, o 21:05 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

To Ci skład spalin na przeglądzie mierzą ? W gaźnikowcu ?:)
AFR w idle, nijak ma się do obciążenia. Dysze kupię drugie do wiercenia, większe.

Autor:  ciastek329 [ 28 sty 2018, o 21:31 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Ano mierzą ;)

Autor:  hubi199 [ 28 sty 2018, o 22:13 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Na pewno to jest AFR, a nie CO2 i inne cuda?

Autor:  Dziaku [ 28 sty 2018, o 22:27 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

ciastek329 napisał(a):
Ano mierzą ;)

AFR mierzone na postoju, bez obciążenia powie Ci tylko tyle że masz dobrą dysze wolnych obrotów ;)

@ot
vioox z tego co wiem próbował stroić gaźniki przy pomocy szerokopasmowej sondy i chyba dataloggera jakiegoś, nie wiem jak mu to wyszło, dawno go chyba też nie było na forum

Autor:  kondziu4 [ 28 sty 2018, o 23:35 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Taki mam plan, datalogger na arduino bo moje WBO rejestruje tylko AFR nie można dołożyć do wykresu obciążenia ale ma wyjście 0-5V, dołożyć map sensor, żeby mieć co nieco pojęcia o obciążeniu. No coż w wolnej chwili biorę się za lekturę i może na wiosnę testy :)
Carry to sobie stroi wtryski, pewnie nie zajmuje się gaźnikowcami.
Ogarnąłem temat sobie, wiem co i jak. Dysze są na ali za grosze, znalazłem prawdopodobne wymiary dysz pod desnorkel 150-155.
Znalazłem też artykuł, który opisuje wpływ dysz, iglic etc. na skład mieszanki w zależności od obciążenia. Na wiosnę będę modził.

Autor:  Dziaku [ 29 sty 2018, o 17:50 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Tu jest też dobra lektura :
viewtopic.php?f=23&t=5916

I ja jakbym miał gaźnika właśnie bym zaczął od moda wałkowego, potem dolot i wydech i dopiero jakieś poważne strojenie gaźników.

Autor:  kondziu4 [ 30 sty 2018, o 13:19 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Znam ten temat :)
Jednak moda na razie chyba nie robię.

Autor:  hubi199 [ 30 sty 2018, o 18:55 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Oo, to wąpie byś odczuł wielką różnice.
Ale nie będę negował, bo sam lubię "ubrudzić sobie ręcę" nawet jak nie będzie żadnych efektów pracy :)
Powodzenia.

Autor:  kondziu4 [ 1 lut 2018, o 00:00 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

To zależy co się teraz dzieje z gaźnikami :)
Dodatkowo wyprzedzę odrobinę zapłon i chcę zamontować trąbki w dolot, widziałem, że takie modyfikacje ze strojeniem dają nawet 5KM i sporo niuta, powinno być odczuwalne podczas jazdy.

Autor:  Janek87 [ 14 lut 2018, o 12:57 ]
Tytuł:  Re: Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR

Jak chcesz zacząć od wymiany dysz i iglicy to zerknij jakie dysze są w zestawie dynojet'a.
W necie są tabelki które umożliwiają przeliczenie rozmiaru dyszy dynojet na mikuni i keihn'a.
Gdzieś już na forum wstawiałem pełną rozpiskę i wpływ zmian iglicy i dysz.
Ja jeżdżę na osobnych filtrach na gaźnikach i jest to set którego nie zmieniam :]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/