Chyba wszystkie skutery elektryczne we Wrocławiu (z obydwu wypożyczalni - białe i zielone) mają te skośnookie wersje X-Gripa (z ładowarką), więc się sprawdza.
Dobra rada (a właściwie kilka):
1. Nie wiem jak te uchwyty z Ali, ale RAM Mounts robi te uchwyty w kilku rozmiarach. Dobrze jest dopasować do telefonu, żeby np. ramiona nie trafiały w przyciski i nie były za blisko narożników. Używam CAT'a S30 (bo obudowa wodoszczelna, pasuje mi to i na moto i w góry, dwa telefony już utopiłem, po równo: raz na moto i raz w górach), a on ma ścięte narożniki. Wziąłem X-Grip'a IV i finalnie musiałem każde ramię skracać o ok. 1cm, bo łapki były za blisko krawędzi.
2. Do X-Gripa są dostępne gumy, które działają jako back'up (ja miałem w komplecie z uchwytem, ale można dokupić osobno, są chyba w dwóch rozmiarach). przez ten otwór pod literą "R" przekłada się głowicę kulową, oczka w narożnikach gum naciąga się na narożniki telefonu (których telefony CAT'a nie mają, więc trzeba trochę pokombinować, w innych telefonach bez problemu). Jest filmik w sieci, gdzie telefon podczas jazdy wyskoczył z takiego uchwytu, ale gość miał go (telefon) owiniętego w reklamówkę jednorazową (jako zabezpieczenie przez deszczem), gum (na narożniki jako back'up) nie miał, guma ma raczej słabe tarcie o folię
Podsuwa to natomiast pomysł jak "uwodoodpornić" telefon w sytuacji kryzysowej, tylko dobrze byłoby jakoś dopiąć (dowiązać?) taki woreczek z telefonem do czegoś na moto.
3. Jeśli nie macie pomysłu jak i gdzie w moto zamocować uchwyt (w N'ce to nie problem, w S'ce już trzeba trochę pokombinować), zajrzycie do oferty RAM (albo do jednego z dystrybutorów w PL, ja mam na miejscu
http://ridenow.pl ->Multimedia i podróże ->Elektronika->Uchwyty i mocowania). Gdyby ktoś kompletował system, to rozmiary głowic są następujące:
A size 9/16" (do 1 Ibs)
B size 1" (do 5 Ibs/2 Ibs ciężkie)
C size 1,5" (do 10 Ibs/5 Ibs ciężkie)
D size 2,25" (do 15 Ibs/10 Ibs ciężkie)
E size 3,38" (do 20 Ibs/15 Ibs ciężkie)
Motocyklowy standard to rozmiar B czyli 1"
4. Użyłem "system", bo jeśli zerkniecie do oferty to wychodzi, że tylko pozornie jest drogo (trochę jest, w końcu to "Made in USA"...), ale pod to samo mocowanie (w moto) z głowicą kulową podepniecie uchwyty do różnych urządzeń (używam jako głównej nawigacji TomTom Rider Urban, czyli chyba 2 generacje wstecz od obecnej a X-Grip jest jako ten, co mam zawsze w zadupku, gdybym musiał na mieście coś/kogoś znaleźć, lub jako back'up dla TomToma). Tak samo działa to w drugą stronę: jeśli tej samej nawigacji używacie w aucie i w moto, to wystarczy tylko drugi uchwyt (baza mocująca z głowicą kulową), zaś ramię sprzęgające, mocowanie telefonu/navi (nawet mocowania do kubków mają w ofercie, gdyby ktoś miał kaprys podpinać je przez głowice kulowe) już macie. Oczywiście głowica kulowa 1" z AliE będzie współpracowała z ramieniem/bazą mocującą RAM, to chyba oczywiste, jeśli spojrzy się na konstrukcję.
5. Ja "wszedłem" w mocowania RAM, bo miałem je w komplecie z TomTomem, nie mam tam żadnych zniżek ani nie jestem dystrybutorem/sprzedawcą, żeby nie było, że napędzam koniunkturę
6. W S'ce pierwotnie miałem bazę typu "U-bolt" (obejma, w komplecie z TT), łapiąca clip-on'a (ale też mam te clip-on'y +4cm, więc jest gdzie złapać, standardowych nigdy nie miałem, więc nie wiem), finalnie skończyło się na przykręceniu uchwytu śrubami (właściwie to trzeba było dać dłuższe, ale w to samo miejsce) jarzma pompy hamulca.
Ten sam uchwyt pasuje, więc można po prostu wywalić tę u-kształtną obejmę -> vide pkt.4
W ofercie mają też mocowania do (albo w miejsce śruby) lusterek, do płaskich powierzchni (celowałbym, że da radę objąć całą górną półkę, ale nie mam 100% pewności), to obejmy wlewu paliwa, do nakrętki sztycy, do pokrywy zbiorniczka płynu hamulcowego (jak w N'ce), jak i wielu innych miejsc w moto.
https://www.rammount.com/activity/motorcycle-mounts7. O jakość wykonania/materiały możecie się nie martwić, robią dla wojska/lotnictwa, więc solidne. Jak to u nas przed II wojną reklamowano prezerwatywy? "Prędzej serce Ci pęknie!"
8. RAM pomyślał nawet o amatorach cudzego mienia (a właściwie jak się przed nimi zabezpieczyć) - i to na dwa sposoby: pokrętło z wypustkami i pokrętło na kluczyk, oba można założyć do standardowego ramienia sprzęgającego głowicę kulową bazy mocującej i samego uchwytu urządzenia. Vide ->pkt.4, tu wszystko pasuje ze wszystkim, istota prostoty
9. W US jest też firma, która robi lusterka na mocowaniu kulowym. Pal licho możliwość regulacji, jakiej nie daje żadna inne (niż głowica kulowa) mocowanie, ten patent został pomyślany do ich Dual-Sportów (czyli jak tylko zjeżdżasz z drogi publicznej na offroad zdejmujesz - przynajmniej - lusterka).
Nawet głowice do GoPro/Virb'a mają w ofercie (RAM, nie firma od lusterek). Ramiona też są o różnych długościach.
Edit://
Firma od lusterek:
https://www.doubletakemirror.com/10. W X-Gripie głowica jest z jakiegoś tworzywa, ale przynajmniej jedna w mocowaniu będzie oblana elastomerem - będzie dobrze trzymać, jak i zapewni ochronę przez wibracjami.
11. Tu mały przegląd pod kątem moto:
https://www.youtube.com/watch?v=lJbQdXZBIiM