Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Wymiana zegarów https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=23143 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Flamaster [ 7 cze 2020, o 09:39 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Hej, Zakupiłem akcesoryjny zegar: Jak będę je podłączać to muszę wiedzieć coś więcej niż jaki kabelek z licznika odpowiada kabelków w sv? Jakaś wiedza na temat napięć etc? Pozdro Arczi Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | komi [ 8 cze 2020, o 15:54 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Co to jest w ogóle za licznik? Goły obrotomierz czy ma wbudowane kontrolki (rezerwy/FI/wyświetlacz biegów/bieg N)? Na zdjęciu rzuca się w oczy sam obrotomierz. Ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie. Ma jakieś piny/przewody do podłączenia sygnałów? Jakąś instrukcję użytkownika/montażu? Jeżeli jest to akcesoryjny (uniwersalny) licznik, to często jest, że wystarcza mu owinięcie przewodu WN kilkoma zwojami przewodu (w cewce na przewodzie WN będzie się indukował impuls napięcia. Przez zliczanie takich impulsów w jednostce czasu masz informację o ilościach obrotów wału korbowego. |
Autor: | Flamaster [ 9 cze 2020, o 19:50 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Hej, To jest link do tego licznika https://allegro.pl/oferta/licznik-uniwe ... e=facebook Będę wdzięczny za rady Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Inkling [ 9 cze 2020, o 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Z tego, co wyczytałem, tam jest mowa o "klasycznej lince". SV nie ma linki, sygnał z prędkościomierza (podobnie jak obrotomierza) przesyłany jest cyfrowo. |
Autor: | komi [ 12 cze 2020, o 12:06 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów | |||||||||
No właśnie: z opisu wychodzi, że
Patrzę na zdjęcia i nie widzę żadnego przyłącza cięgła/linki. Zamiast tego jest jakiś czujnik (halotron? kontaktron? cewka?) i magnesy. W instrukcji producenta powinien być podany sposób podłączenia. |
Autor: | Flamaster [ 17 cze 2020, o 14:04 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Podsyłam instrukcje do licznika , będę wdzięczny za wskazówki / rady link do YT z instrukcji: https://www.youtube.com/watch?v=CFLCbqfrgE8 Będę musiał jakoś zamontować ten speed sensor.. Teraz jak to połączyć Proszę bardzo o sprawdzenie + co podłączyć (jaki numer) do [Black], [Pink], [Blue/red], [Green/black], [Yellow/red], [Yellow/white], Green/white ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | lukaman [ 18 cze 2020, o 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Zakupiłem taki sam licznik, chociaż ja za niego w chinach dałem 60,00 pln. Na razie pozbierałem takie materiały: - w bandicie: https://www.youtube.com/watch?v=4OCepd0 ... A-1vSDsv0r - w Hondzie CB750: https://www.youtube.com/watch?v=Rb_0E0G ... ex=20&t=1s Bede obserwować temat |
Autor: | Flamaster [ 18 cze 2020, o 20:42 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów | |||||||||
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | lukaman [ 19 cze 2020, o 10:21 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Ty przerabiasz N-ke na Cafe Racera, czy S-kę? |
Autor: | Flamaster [ 19 cze 2020, o 21:04 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów | |||||||||
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Flamaster [ 26 cze 2020, o 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Podbijam temat, jest szansa na wsparcie kogoś kto się zna na elektryce? Aby pomógł podpowiedzieć jak to podłączyć ? Pozdrawiam Arczi Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | komi [ 29 cze 2020, o 09:55 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Pin #14 i #3 to z tego, co widzę - do połączenia z wtyczką 3-pinową czujnika (rozumiem, że masz ten czujnik w zestawie). [Black/white] to #14 [Green] to #8 [Red/White] to #3 Brakujące kontrolki (których nie masz w tym liczniku) możesz po prostu zrobić na diodach - sprawdź, jakie napięcie jest tam wystawiane na pinach wiązki moto. W zależności od diody (Uf/If - typowo ok. 2,0-2,3[V]/10-20[mA]) dobierasz rezystor (chyba, że ma wbudowany rezystor ograniczający, bo takie LEDy też są) i Tobie zostaje jedynie opisać kontrolkę. Do zamocowania w tablicy wskaźników służą tzw. oprawki do montażu tablicowego - to tak, żeby uniknąć druciarstwa Możesz też rozebrać licznik, dostać się do tarczy i przerobić okienko nieużywanej kontrolki (np. [Black]: positive electric door lock connection) - to w kontekście #15 i #7. [Green]: negative pole (any negative pole or ground) - masa, skoro piszą, że jakikolwiek, to jakikolwiek, więc teoretycznie nie ma znaczenie #8 czy #16. W związku z tym,że Twój licznik nie ma rozdzielonej masy (Ground/Signal Groun) - a jakąś masę mieć musi - podpiąłbym #8. Nie potrafię Ci powiedzieć czy wtedy #16 od strony wiązki spiąć z masą moto (Power GND). Masa od Speed Sensor (Signal) jest połączona z masą moto (Power GND), więc niepodpięcie jej (od strony wiązki) niczego nie zmieni, skoro czujnik prędkości będziesz miał zupełnie inny - to czujnik prędkości potrzebuje masy (GND). Upewnij się tylko czy #16 to przewód czarny z białymi znacznikami (przewód masowy). [Blue/White]: fuel signal wire - to już od Ciebie zależy. W SV są dwa czujniki, bo są dwie rezerwy działające "zerojedynkowo". W tym liczniku wydaje się, że jest pod czujnik w postaci pływaka, sterującego potencjometrem (skoro masz pomiar poziomu paliwa w postaci "bargrafu" - wybacz, ale nie wiem jak to spolszczyć, w przyrządach pomiarowych używa się oryginalnego określenia), stąd na wyjściu czujnika jest sygnał analogowy, który już licznik sam zamieni na wartości dyskretne przypisane do poszczególnych kresek. Z tego, co pamiętam, to taki czujnik poziomu jest w DL/V-Stromach. Według mnie nie ma możliwości, żebyś na czujnikach (z SV) miał prawidłowy pomiar w postaci linijki (bargrafu) jak w liczniku, który chcesz podłączyć. Dwa akapity wyżej napisałem co zrobić przy brakujących kontrolkach. Tyle teorii. Ciężko mi sprawdzić to w praktyce, bo nie mam ani gaźnikowej SV ani tego czujnika. |
Autor: | Flamaster [ 5 sie 2020, o 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
Wielkie dzięki za to info, przyszły do mnie już wszystkie paczki jak przewody, konektory etc wiec zaraz będę się za to zabierał. A jak podpiąć wyświetlacz biegów? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Flamaster [ 16 sie 2020, o 18:26 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Hej, Kurczę podłączyłem przewody z kostki 9 pin i licznik nie rusza. Nie ma znaczenia czy [GREEN] podłączę pod przewód #8 czy #16. Ma ktoś pomysł co mam zrobić? Oraz co to jest [BLACK] w tej 9pin kostce ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | komi [ 17 sie 2020, o 08:31 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana zegarów |
'Positive electric door lock connection"? Z opisu (producenta) wychodzi, że to jakaś kontrolka zamknięcia drzwi (może przewidziany był również do montażu w samochodach, pewnie do siłownika podpinany ten pin) - dwustanowy, więc albo masa albo "+" zasilania. Może też być do wykorzystania (np. w FZ6/FZ1) jako kontrolka immo? Nie wiem "co autor miał na myśli". Co znaczy: licznik nie rusza? Obrotomierz nie rusza? On powinien ruszyć w pierwszej kolejności (nawet jeśli się nie poruszasz, czyli V=0km/h a ODO nie będzie nabijał kilometrów), to i tak powinien odczytać prędkość obrotową silnika (bo ten sygnał ma z cewki owiniętej na przewodzie WN świecy/cewki zapłonowej). Może kwestia dołożenia zwojów na cewce wokół przewodu WN? "Nie rusza" znaczy: w ogóle się nie podświetla, jak gdyby nie miał zasilania? Dobrze sprawdziłeś numerację pinów? Numeracja w złączce nie jest "po kolei". Wziąłeś pod uwagę, że jeśli patrzysz na złączkę instalacji (a nie tablicy wskaźników jak na grafice), to masz lustrzane odbicie? Chyba, że udało Ci się wykorzystać wtyczkę (z wiązki oryginalnego licznika). |
Autor: | Flamaster [ 17 sie 2020, o 09:38 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Przepraszam za nie precyzyjny opis, nie rusza tzn nie zapala się czyli brak zasilania. Wiem że przewody są nie po kolei. Ale co masz na myśli lustrzane odbicie? Brałem kostkę pinami do siebie czyli tak jak na rysunku i ucinałem zgodnie z schematem. Dodaje zdjęcia jak trzymałem kostki i jakie przewody uciąłem. Tu na YT znalazłem jeszcze taki opis tego licznika Tu na filmie [BLACK] jest jako "switch positive pole" cokolwiek to znaczy https://www.youtube.com/watch?v=5jaYcBCFSrc Tu facet podpina 3 przewody aby odpalić ten licznik w 4:16 - ale nie wiem jakie... https://www.youtube.com/watch?v=HIeLXK2oE8Q Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Flamaster [ 17 sie 2020, o 18:34 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Odłączyłem wszystko zostawiłem GREEN, RED i BLACK podpięte kolejno #8, #1 i teraz jak BLACK podłączę do #16 to licznik mruga jak włączę kierunek No to mówię aaaaa potrzeba + No to ciach go do #1 i licznik pali się cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk, trzeba BLACK podłączyć pod stacyjkę czyli #2 i kicha nie działa .... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Flamaster [ 17 sie 2020, o 19:12 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Ok mam, black pod ignition coil czyli #4 I licznik startuje teraz jak włączę zapłon czerwonym przyciskiem ale nie idzie podłączyć nic innego prawidłowo... tzn np kierunki zamiast FLEET BLUE podłączyć do #12 czyli plusa muszę podłączyć do #8 czyli minusa a to powoduje przeróbkę całej elektryki. Wyglada tak jakby licznik wymagał wszędzie minusów a nie plusów... Domyślam się ze to wina jednak złe podłączonego licznika ... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Flamaster [ 17 sie 2020, o 20:10 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Zrobiłem licznik oraz oświetlenie. Mega zawalony robota jestem ale podzielę się widza co i jak w wolnej chwili. Pozdro, Arczi |
Autor: | Flamaster [ 20 sie 2020, o 23:35 ] |
Tytuł: | Wymiana zegarów |
Zrobione !!! 4 dni robienia, ale wszystkie kostki są pod bakiem i dzięki temu piękny przód Nie wiem kiedy znajdę czas aby opisać step by step wiec jak coś to prv msg i pomogę / doradzę Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |