Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

przeróbka S na N
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=2644
Strona 1 z 1

Autor:  dziarapl [ 16 sty 2011, o 14:22 ]
Tytuł:  przeróbka S na N

Witam,

późną jesienią zacząłem przerabiać swoją bestię bo zapragnąłem pozbawić ją owiewek :) powstała więc już lampa, uchwyty do niej i lusterka na kierownice. Niestety utknąłem w miejscu z którego nijak nie wiem jak wybrnąć. Postanowiłem zrobić obudowę do zegarów wersji S (bo zakup zegarków z wersji N jest raczej nieosiągalny) i tutaj właśnie resztki włosów z głowy wyrywam. Wybór padł na aluminiową blachę w której trzeba by wyciąć otwory na zegary i kontrolki aby ładnie wystawały przez blachę. No i nijak nie mogę odnaleźć schematu z wymiarami który mógłbym przekazać na maszynę. Może ktoś z Was ma pomysł, albo jeszcze lepiej plan? ;) a może macie znajomego w okolicach Krakowa który byłby zdolny stworzyć coś takiego?

Autor:  szlosu [ 16 sty 2011, o 15:33 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Cztery tematy niżej jest temat z n na s może wymieńcie się zegarami i tyle?

Autor:  dziarapl [ 16 sty 2011, o 15:44 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Tylko że ja posiadam maleństwo rocznik '00 :/

Autor:  corbeau7 [ 16 sty 2011, o 23:55 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

A masz może jakąś "fotorelację" ze swoich prac? I jakoś dokładniej mógłbyś opisać swoje prace. Głównie chodzi mi o koszty - co trzeba kupić z N-ki, bo własnymi siłami przerobić się tego nie da.
Byłbym wdzięczny :)

Autor:  dziarapl [ 18 sty 2011, o 16:34 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Fotorelacja może powstanie bo zdjęć kilka się uzbierało. Prace wykonane to oczywiście pozbycie się przodu S'ki i powolne zamienianie tego co zdemontowałem.
Zacząłem od zakupienia uchwytów do lampy (przez pośrednika zakupione ale z katalogu louisa) montowanych bezpośrednio na lagi (ok 150 zł), lampy (znalazłem podwójną w której świecą symetrycznie obie, z allegro) koszt ok 300 zł, lusterka i uchwyty do nich także nabyłem z katalogu louisa. Uchwyty znalazłem o tyle sprytne że montowane zamiast obejmy chwytającej klamkę (a dokładnie zastępujące tę małą blaszkę którą dokręca się uchwyt klamki do seta) no a lusterka to już wedle uznania :) z N'ki jak widać nie nabyłem zbyt wiele, bo nie chciałem przerabiać pozycji za kierownicą i samej kierownicy (marzy mi się cafe-racer) :) obawiam się że zakup części od N'ki będzie wiązał się z większą pracą bo pewnie linki będą za krótkie. A tak naprawdę największym zmartwieniem będą kable bo w wersji S są one bardzo długie i trzeba je gdzieś upchnąć :) ja największą wiązkę wychodzącą z moto po prostu złożyłem przy filtrze powietrza, skracając jednocześnie. Jak skończę swoją batalię to postaram się wrzucić kilka fotek :)

Autor:  strugar [ 8 maja 2012, o 22:18 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

witam
masz moze jakies zdjęcia co i jak zwłaszcza chodzi mi o lampę i mocowania
moja suzi dzisiaj spotkała sie z matką ziemia i oplem vectra w wyniku czego połamane mam przedni element czachy i prawa owiewkę zastanawiam się nad demontażem i przeróbka na wersie N ale bez zmiany czego kolwiek poza mocowaniem przodu czyli lampy lusterek i kierunków w nie będę ingerował w kierownice i sety tylko zastanawiam się nad sprawa techniczna na mocowanie lampy i przeróbkę zegarów

Autor:  lasooch [ 23 cze 2012, o 17:26 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Gdyby ktoś miał ochotę wstawić normalną kierownicę do swojej Ski, to w intermotors można za ładne pieniądze dostać górną półkę:

http://outlet.intermotors.pl/product-po ... 0-03-.html

Obrazek

329,44zł to chyba dobra oferta ;)

Autor:  spazz [ 23 cze 2012, o 21:04 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Bardzo tania. No ale nie bedzie takie jsk w ence ;)

Autor:  jar [ 11 sie 2012, o 19:48 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Oferta na tę półę była super (Lasooch dzięki za linka), ale jak mi ją przysłali, to się okazało, że to do litrówki!
Zwrot trwał miesiąc...
Tak, czy inaczej warto przeglądać ofertę. Gdyby ktoś znalazł podobną, to dawać! Proszę.

Autor:  strugar [ 11 wrz 2012, o 19:12 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

ja już zbieram graty i obiecuje fotorelacje ale może to trochę potrwać bo z czasem i kasa lipa

Autor:  strugar [ 7 paź 2012, o 18:30 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

no wiec z racji ze nie mogę / nie umiem zamieścić zdjęć napisze

konwesja mojej zabawki się rozpoczęła
kierownice zakupiłem na giełdzie we Wrocławiu standardowa półka od S zakupiona na allegro risery również zakupione na wiadomym portalu.

początkowe problemy

przewody hamulcowe za krótkie
linki gazu przykrótkie po przełożeniu przed amortyzator linki sięgają ale przy maxymalnym skręcie moto sam dodaje gazu
sytuacja analogiczna z linka sprzędła - może to kwestia regulacji nie wiem nie miałem jeszcze czasu
standardowe clip on maja nawiercone otwory w które wchodzi plastikowy trzpień obudowy wyłączników problem niewielki w przypadku wyłącznika kierunkowskazu w przypadku zapłonu pojawia się kwestia wiercenia otworu w nowej kierownicy w innym wypadku nie da się odkręcić gazu

instalacja elektryczna jest trochę za długa na to są różne szkoły ja najprawdopodobniej postaram się wycofać ją pod zbiornik tyle po dwóch dniach pracy

Autor:  Miles [ 9 paź 2012, o 12:23 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Zdjęcia wrzuć na przykład na www.imageshack.us i wklej linki tutaj. Jestem bardzo ciekaw jak to wygląda, bo na zimę planuję podobne przeróbki.

Autor:  strugar [ 9 paź 2012, o 19:15 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

zdjęcia najwcześniej w weekend teraz jestem w Krakowie
udało mi się dzięki ogłoszeniu na forum zorganizować przód od N bez półki wymiana bezgotówkowa wersja plug &play ale to dopiero w przyszłym tygodniu odbiorę graty jak dowiozę do krakowa swoje od S

Autor:  Miles [ 10 paź 2012, o 09:13 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

A co z zegarami zrobiłeś? Ja chyba wywalę i wstawię zwykły licznik rowerowy. Zastanawiają mnie tylko kontrolki... czy steruje nimi jakaś elektronika, czy też uda mi się je przełożyć bez niej.

PS. Może ktoś posiada zdjęcie obwodów drukowanych (płytki PCB) ze środka licznika? Chciałbym zobaczyć jak bardzo jest zaawansowana elektronika i czy nie uda się jej zmodyfikować.

Autor:  strugar [ 13 paź 2012, o 21:49 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

jaki SV jest kazdy widzi

Obrazek

linki gazu

Obrazek

linka sprzęgła

Obrazek
linka sprzęgła jest sporo za krótka jeszcze ten pancerz przy klamce znacznie przeszkadza najprawdopodobniej wymienię na wersje od N lub od bandita

otwór w kierownicy ustalający pozycje przełączników

Obrazek

a tak to wygląda
Obrazek

Obrazek

w dniu dzisiejszym sv stracił bak chłodnice i air-box
czyli upgrade in progress

co do zegarów ja bede miał orginalne od N wczesniej planowałem cos acewll
http://allegro.pl/licznik-acewell-ace-2 ... 02510.html

co do przerabiania oryginałów do S miedzy obrotomierzem a kontrolkami masz układ SMD a i nie wiem czy sama płytka nie jest wielowarstwowa jak do tej pory nie widziałem przerabianych zegarów od S

Autor:  strugar [ 6 sty 2013, o 21:31 ]
Tytuł:  Re: przeróbka S na N

Obrazek modyfikacji wymagało mocowanie oryginalnych zegarów niestety najpierw wierciłem w półce z myślą o acwell a po jakimś czasie dorobiłem się oryginalnych od N stąd ta przeróbka poza tym fabrycznie jest otwór pod śrubę M8 a mocowania kierownicy jest M12 w moim przypadku

Obrazek półka z mocowaniem kierownicy gwint M12 skręcone na nakrętki nakrętki samokontrujące i zabezpieczone klejem do gwintów

Obrazek
oplot + linki od N standardowe od S są za krótkie można przełożyć je przed lagi i wyregulować. w moim przypadku przy maksymalnym skręcie w prawo moto samo dodawało gazy wnerwiała mnie regulacja wiec nabyłem używane na allegro za 40 pln


Obrazek mocowanie lusterka i zbiorniczka płynu hamulcowego (wymagało rozwiercenia i zaklepania pod gwint M10 standardowy dla lusterek z N)

Obrazekzegary od N i akcesoryjne kierunki noname ale dają rade cena 16pln za sztukę świecą jasno wiec jest ok

Obrazek instalacja elektryczna N nie jest identyczna jak w S :wtf:

jeśli ktoś myśli ze będzie plug and play jest w błędzie oczywiście jeśli mówimy o pełnej przeróbce na N z oryginalnymi zegarami z acwell albo coso będzie prościej. S posiada dwie złączki na wysokości zegarów w które jest wpięta krotka instalacja do zegarów i lamp przednich N nie posiada tych wtyczek instalacja jest w jednym kawałku. inne są wtyczki dla liczników S ma 1 wtyczkę N ma 2. można się połapać w kablach po serwisówce. instalacja s jest jakieś 10 cm dłuższa jak N ja schowałem ten element pod bakiem. reszta instalacji została przerobiona i skrócona tak żeby dało się ja pomieścić w lampie przedniej czyli standardowo dla N za długie są jeszcze kable od wyłączników kierownicy ja je dyskretnie upiłem przy uchwycie lampy

to tyle po więcej szczegółów zapraszam na priv więcej zdjęć już gotowego motocykla w tygodniu ja już mam co chciałem i czekam tylko na rozpoczęcie sezony :mylove:

dla jasności
wymiany wymagają:
-linka sprzęgła (obowiązkowo)
-linki gazu
-przewody hamulcowe (obowiązkowo)
-jak ktoś się uprze to linkę ssania też przydało by się wymienić
-górna połka

przeróbki wymaga
-mocowanie zbiorniczka płynu
-nowa kierownica trzeba nawiercić otwory ustalające położenie przełączników
-wymienić trzeba ciężarki kierownicy standardowo dla S są wkręcone w kierownice (w kierownicy jest gwint)
-instalacja elektryczna wedle potrzeb

moje moto stało rozebrane 3 miesiące (taka praca) sama przeróbka jak sie ma gotowe części to kwestia ok 4 dni trzeba mieć trochę pojęcia i serwisówke

o kosztach nie pisze bo to zależy co kto robi przy okazji ja robiłem pełen przegląd motocykla wiec koszty są spore



aaaaaaa zapomniał bym podziękowania dla kolegi z.u.b.r za bezgotówkowa wymianę gratów mam nadzieje ze udało mu się poskładać moje owiewki w jedna wiarę ładna całość :piwo:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/