Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Sportowy filtr powietrza i oleju K&N
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=376
Strona 1 z 7

Autor:  Samoth1980 [ 4 mar 2010, o 16:18 ]
Tytuł:  Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Mam pytanie... Czy jest jakaś różnica między sportowym filtrem a seryjnym? Chcę usłyszeć opinie czy jest odczuwalna różnica w jeździe itp ;-)
W sumie tylko różnią się materiałem bo filtry K&N są bawełniane (większe otwory i żywotniejsze).

nr. powietrze K&N:
SU-6599 99-2002 -230zł
SU-6503 03-> -198zł

nr.filtra olejowego
KN-138 -47zł
KN-138C (chromowany) -52zł

A co do olejowych filtrów to nie wiem czy są jakieś różnice miedzy k&n i Hiflo... zawsze zakładam K&N :)
(ceny Inter Motors)

Autor:  Owca007 [ 4 mar 2010, o 16:43 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Samoth1980 nie powiem Ci dokładnie bo jest wiele opinii na temat sportowych filtrów. Ja chwalę bo jest na zawsze suczka lepiej burczy i pierdzi ogniem w tłumik. Różnicy w spalaniu nie odczułem ale na pełnym baku robię około 30 km więcej. Czyli mniej pali. Niektórzy pisali, że zmniejszył prędkość maksymalna ale tego nie powiem bo jeszcze nie sprawdziłem :).

Autor:  allay [ 4 mar 2010, o 16:50 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Z opinii mojego mechanika, który ma zroworosądkowe podejście uzyskałem info, że nie ma żadnych różnic w osiągach.

Autor:  hubert [ 4 mar 2010, o 17:41 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Założyłem sobie czas jakiś temu filtr powietrza K&N.
Różnice - silnik ładniej pracuje, przy szybszym wchodzeniu na obroty da się słyszeć, nieznany wcześniej, warkot :).
Zalety - filtr wielorazowego użytku, czyścisz, smarujesz i nie musisz zmieniać tak jak papierowych. Różnicy w osiągach raczej nie poczujesz.

Co do mojej opinii na temat filtra oleju K&N - nie ma najmniejszego sensu. Chyba, że zależy Ci na ładnej obudowie i końcówce pod klucz oczkowy (taki filtr K&N kojarzę) - wg mnie nie jest to warte prawie dwukrotnie wyższej ceny.

Lepiej spróbować wymieniać olej z filtrem częściej - na pewno poczujesz różnicę :].

Autor:  Dono [ 4 mar 2010, o 18:21 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Pamiętam pewien test tuningowych filtrów K&N i BMC chyba w cbr. W porównaniu z seryjnym spadła moc maksymalna, ale poprawił się moment w zakresie średnich obrotów. Ale wszystko zależy od konkretnego modelu motocykla.

Autor:  slayer [ 5 mar 2010, o 10:02 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Co do filtrów oleju to chyba nie warto przepłacać. Od Kilku lat używam Meiwa i nigdy nie miałem problemu. Przecinałem kiedyś oryginał suzuki i Meiwa. W środku były takie same, te same średnice otworów...

Autor:  miro_sax [ 5 mar 2010, o 11:12 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Jakiego oleju używacie do nasączania tych filtrów K&N czy innych też ?
Znalazłem taki na alledrogo:
http://allegro.pl/item935263910_olejek_ ... 229ml.html
Nada się ??

Autor:  Owca007 [ 5 mar 2010, o 11:13 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

No K&N ma większe średnice bo porównywałem ale za cenę K&N ma dwa filtry zwykłe więc nie warto moim zdaniem. To już lepiej w filtr powietrza zainwestować.

Autor:  Owca007 [ 5 mar 2010, o 11:26 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

miro_sax napisał(a):
Jakiego oleju używacie do nasączania tych filtrów K&N czy innych też ?
Znalazłem taki na alledrogo:
http://allegro.pl/item935263910_olejek_ ... 229ml.html
Nada się ??

Nada się ale lepiej poszukać olejku w sprayu i odrazy zestaw z środkiem do czyszczenia. Np. takie coś:
http://www.allegro.pl/item944486564_k_n ... ow_kn.html

Autor:  Razor [ 5 mar 2010, o 12:59 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Ten spray do czyszczenia filtru jest super. Spryskujesz, odstawiasz na 15 min, po czym wracasz i spłukujesz pod bieżącą wodą - jak spryskasz dobrze to wszystko schodzi pięknie, bez jakiegokolwiek szorowania. Filtr robi się szary, a potem dopiero jak wyschnie to nasączasz go 2 razy czerwonym olejkiem.

Autor:  Owca007 [ 5 mar 2010, o 16:41 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Razor to wszytko jest ładnie opisane z obrazkami w instrukcji :). Pamiętać tylko żeby nie dmuchać mocnym powietrzem i nie suszyć czymś. Ma naturalnie wyschnąć najlepiej przez noc.

Autor:  BlackN [ 7 mar 2010, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Filtry "wieczne" K&N - jak coś co przepuszcza więcej może tak samo, albo lepiej filtrować. Poprawy osiągów jednoznacznie nie udowodniono, jedynie zmianę odgłosu silnika (to już sobie poprawiłem tłumikiem). Myślę, że K&N najlepiej to ma rozwinięty marketing. Mam do tego sceptyczne podejście i na razie zostaję przy papierowym. 2 lata temu naczytałem się jakie to dobre są spraye do łańcuchów. Przetestowałem kilka, teraz smaruję hipolem i już nie wrócę do nich z pewnością (dlaczego nie piszę, żeby bardziej nie zaśmiecać wątku).

Autor:  hubert [ 8 mar 2010, o 19:02 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

BlackN napisał(a):
Filtry "wieczne" K&N - jak coś co przepuszcza więcej może tak samo, albo lepiej filtrować. Poprawy osiągów jednoznacznie nie udowodniono, jedynie zmianę odgłosu silnika (to już sobie poprawiłem tłumikiem). Myślę, że K&N najlepiej to ma rozwinięty marketing. Mam do tego sceptyczne podejście i na razie zostaję przy papierowym. 2 lata temu naczytałem się jakie to dobre są spraye do łańcuchów. Przetestowałem kilka, teraz smaruję hipolem i już nie wrócę do nich z pewnością (dlaczego nie piszę, żeby bardziej nie zaśmiecać wątku).


Ja nie traktuję K&N jako jakiegoś cuda.
Są filtry papierowe i są filtry bawełniane. Filtr i zestaw do czyszczenia kupował mi kumpel w US, i wybrałem K&N bo było tańsze.
Co do jakości filtracji - bawełniane przepuszczają więcej bez dwóch zdań. Zatem osiągi MOGĄ (NIE MUSZĄ) się poprawić. Co za tym idzie - filtrują gorzej i o ile do silnika z turbosprężarką bawełnianego filtru bym nie założył to o wolnossący się nie obawiam ;).

Autor:  bugi2010 [ 8 mar 2010, o 23:41 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Ja też mam K&N plus wydech LeoVience. Jak to wszystko poskładałem to SVka niechciała za bardzo jechać , na wolnych obrotach i do 5-6 tyś. obrotów było okej , ale 8-9tyś. dławiła się.W serwisie Suzuki wszystko posprawdzali , poustawiali , na końcu (poprawil program w sterowniku) i jest malina.
Wydaje mi się że sam K&N to nic tam mocy nie doda,sportowy wydech plus K&N i wszystko to razem ustawić zgrać - w tedy jest najlepszy efekt -jakiś wzrost mocy.

Pozdrawiam. ;)

Autor:  Owca007 [ 8 mar 2010, o 23:43 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Ja zmieniłem i nie musiałem nic ustawiać bugi2010. Dziwne dopiero ustawiałem jak zacząłem się bawić z mapami wtrysku.

Autor:  bugi2010 [ 9 mar 2010, o 00:31 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Owca007 napisał(a):
Ja zmieniłem i nie musiałem nic ustawiać bugi2010. Dziwne dopiero ustawiałem jak zacząłem się bawić z mapami wtrysku.



Mnie to też dziwiło, po moich zimowych wymianach filtra i komina byłem załamany-efek mniej niż zero-na orginalnym kominie i filtrze lepiej śmigał.
Po paru tygodniach walki i przegranej bitwie poddałem się i oddałem motor do Suzuki i tylko jeden servis w Monachium taki coś robi-zrobił,efekt jak dla mnie rewelacja. :mrgreen:

Autor:  Tomek [ 9 wrz 2010, o 11:30 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Co ile kilometrów czyścicie i oliwicie swoje filtry powietrza K&N?

Autor:  KUBAwo [ 9 wrz 2010, o 12:00 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Ja swój czyściłem zawsze po sezonie czyli mniej więcej co 7-10 tys. km . pozdr

Autor:  Tomek [ 9 wrz 2010, o 12:19 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

O, to w pytkę. :)

Autor:  lasooch [ 9 wrz 2010, o 15:20 ]
Tytuł:  Re: Sportowy filtr powietrza i oleju K&N

Producent zaleca o wiele rzadsze czyszczenie, ale w praktyce ten filtr i tak przepuszcza więcej syfu niż oryginalny papierowy. Ja bym tam zaglądał tak jak do zwykłego, zgodnie z zaleceniami serwisówki - co 6tys. czyszczenie i nasączanie. Z resztą inaczej wygląda filtr jak ktoś lata tylko w trasy po asfaltowych drogach przez puszczę białowieską, a inaczej jak się jeździ po jakichś zakurzonych wetrepach ;)

Strona 1 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/