Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Regulamin działu
Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj lub przejrzyj dział FAQ, może już padła odpowiedz na Twoje pytanie. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów, temat ma jasno określać z czym masz problem i w jakim modelu SV.
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
SV1000 nie ma mocy, muli i ma większe wibracje
Autor |
Wiadomość |
gawior
rowerzysta
Dołączył(a): 25 kwi 2021, o 21:57 Posty: 26 Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2000r
|
SV1000 nie ma mocy, muli i ma większe wibracje
Witam. W zeszłym tygodniu zauważyłem, że moja SV1000 S z 2006r nie mam mocy jak trzeba i gorzej chodzi. Na 1,2,3 motocykl idzie, ale nie tak żeby człowiek musiał się bardziej trzymać. Mam wrażenie, też że jest głośniejszy. Na wyższych biegach zaczyna być to mocniej odczuwalne i np. na 5, czy 6 jadąc 3500-4000rpm jak się odkręci, to motocykl się bardziej telepie i nie przyśpiesza jak powinien. Motocykl idzie dobrze jak odkręcimy powiedzmy połowę manetki, ale jak więce, czy całą to jak by coś go dusiło. Do tego zdarza mu się strzelać z wydechy, co wcześniej było bardzoooo sporadyczne i nie można było tego samemu wywołać np schodząc z wysokich obrotów, czy coś. Wydech u mnie to IXIL be dB killerów i cały czas tak jeżdżę, jak i poprzedni właściciel. Motocykl ma też smart TRE we wskaźniku biegów, gdzie można wybrać różne tryby, ale nic to nie zmienia, tak samo jak wypięcie tego i podpięcie wiązki jak było fabrycznie.
Na początek wymieniłem świece ( były irydowe ), bo miałem dwie nowe zwykłe NGK w garażu. Do tego fajka z tylnej świecy zeszła bez oporu, jak była by tylko nałożona, a nie założona. Rano jak jechałem do pracy było niby OK i myślałem, że coś tutaj nie domagało. Po południu wracając z pracy znowu motocykl nie chodził jak powinien. Przez weekend dobrałem się do motocykla. Serwisówka w rękę i sprawdzanie wszystkich czujników itd. Myślałem że może pompa nie podaje paliwa jak trzeba, ale wydatek to troszkę mniej jak 400ml/10sek, a ciśnienie trzyma 3bary Wszystkie czujniki itd. według serwisówki są w porządku. Jedynie czujnik położenia drugich przepustnic trzeba było lekko poprawić i ustawiłem Fast Idle, bo od kupna przy odpalaniu jak było chłodniej, to trzeba było odpalać z lekkim gazem. Teraz po ustawieniu obroty są na te 2500rpm i spadają wraz z rozgrzaniem silnika. Profilaktycznie też wlałem do zbiornika środek do czyszczenia wtrysków z Liquy Moly
Przy okazji zrobiłem raz jeszcze synchronizacje ( wcześniej robiłem z 2 miesiące temu i zrobiłem od tamtej pory przeszło 4000km ). Poskładałem całość do kupy i na drugi dzień po południu się przejechałem. SV-ka chodziła jak powinna. Pojeździłem trochę po sklepach, jak i w deszczy i było dobrze. Rano w czwartek do pracy pojechałem na moto i z powrotem moto nie chodzi jak powinno, tak samo i dzisiaj.
Czy ktoś miał jakiś podobny przypadek, albo może coś podpowiedzieć... Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
|
29 lip 2022, o 21:36 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: SV1000 nie ma mocy, muli i ma większe wibracje
Synchronizacja na pewno dobrze wykonana? Czym robiłeś? U rurka ? Sprawdź cewke zapłonową. Ja miałem problem z nią, raz chidzil jak należy, a raczej nie
|
31 lip 2022, o 00:54 |
|
|
gawior
rowerzysta
Dołączył(a): 25 kwi 2021, o 21:57 Posty: 26 Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2000r
|
Re: SV1000 nie ma mocy, muli i ma większe wibracje
Wakuometr mam Carbtune Nie jest to moje pierwsze moto i pierwsza synchronizacja. Przy VS800 synchro potrafiło się rozjechać po ~2000-3000km i czasem mniej ( kochane gaźniki połączone na linkach ), a w sezone robię powyżej 10k km Synchro zrobiłem najlepiej jak się dało. Ustawiałem, lekka przygazówka i korekta, bo się minimalnie rozjeżdżało. W poprzedniej SV650 trzymało lepiej równy poziom po przygazowniu. Sprawdzałem na różnych słupkach wakuometru Dla weryfikacji i zrobiłem jeszcze u rurkę na oleju silnikowym, dla spokoju sumienia.
Silnik właśnie chodzi dziwnie ( dźwięk, wibracje pod dodaniu gazu ) jak by był rozsynchronizowany, tyle że synchronizacja ma tym większe znaczenie im bardziej przymknięta przepustnica i traci na na znaczeniu jak odkręcamy mocniej manetkę i mocniej otwieramy przepustnice.
Co do cewki nawet jej nie widziałem na oczy i nie sprawdzałem. Jakoś mi to umknęło przy sprawdzaniu czujników itd. Jak u siebie doszedłeś, że to cewka ? Były jakieś widoczne uszkodzenia, czy podmieniłeś z nadzieją, że to to i trafiłeś ? Cewki zapewne są dwie i czy która coś szwankuje poznać można po podmianie na inną ?
|
8 sie 2022, o 13:41 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: SV1000 nie ma mocy, muli i ma większe wibracje
U mnie było zabawnie bo czasami chodziła na dwa gary Miałem niedługo wyjazd i pojechałem uszkodzonym sprzętem do mechanika Spojrzal powiedział że za miesiąc ma czas i tyle. Odjechałem od niego a po 2 skrzyżowaniach zaczął działać normalnie Wymieniłem dla pewności i już nie mam problemu
|
8 sie 2022, o 17:24 |
|
|
gawior
rowerzysta
Dołączył(a): 25 kwi 2021, o 21:57 Posty: 26 Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2000r
|
Re: SV1000 nie ma mocy, muli i ma większe wibracje
"U mnie było zabawnie bo czasami chodziła na dwa gary" - u mnie chodzi tak na dwa gry cały czas i mam nadzieję, że zawsze będzie chodzić na dwa gary :p
Ja wstawiłem do mechanika na zawory. Miał zobaczyć synchornizację ( robiłem na dniach, ale niech sprawdzi ), oraz szczelność.
Na drugi dzień telefon, że jest do odbiory i że nie znalazł nieszczelności, Synchro było OK i lekko po swojemu minimalnie ustawił i zawory też OK
Po odebraniu moto chodzi ( twu, twu, odpukać ) OK i na razie zrobiłem jakieś 150-170km na kilka raz ( po mieście do sklepów, do pracy itp. itd ). Po odebraniu od mechanika, bo w międzyczasie poczytałem też trochę i wyczyściłem zawory systemu PAIR ( REED VALVES ). Jak tak będzie dalej chodził, to nie mam zastrzeżeń. Dzisiaj wracając z pracy trafiłem na oberwanie chmury i takie krople leciały, że myślałem, że dostaję gradem. Na ulicy rzeka itd. a motocykl bez zająknięcia jechał cały zalany ( 2x dostałem konkretną szprycą od aut też ). Może przy zdejmowaniu pokryw głowic , czy coś coś mechanik ruszył, poprawił, że jest OK i myślami tego się trzymam.
|
11 sie 2022, o 19:18 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: SV1000 nie ma mocy, muli i ma większe wibracje
Pewnie tak, czasami elektronika robi psikusy
|
12 sie 2022, o 15:08 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 6 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|