Forum Suzuki SV - SVforum.pl https://suzukisv.com.pl/ |
|
Zmiana kierownicy https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=11&t=22867 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Bechindyou [ 21 sie 2019, o 22:16 ] |
Tytuł: | Zmiana kierownicy |
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu gaznikowej sv-ki z owiewka, więc komfort jazdy, a w szczególności z plecakiem jest praktycznie zerowy. Natknąłem się w sieci na pewnego moda, konkretnie na wymianę półki lub przeróbke starej pod montaż klasycznej kierownicy. Wiem, że jest to możliwe, ale czy ktoś z naszego forum przerabiał owy temat i może coś więcej napisać/powiedzieć? Pozdrawiam Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | kuchar [ 22 sie 2019, o 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy |
Tak ja mam tak przerobioną kierownicę. W moim przypadku kupiłem półkę z wersji N i akcesoryjną kierownicę. Temat już był tu szerzej opisywany tym niemniej mogę podzielić się kilkoma spostrzeżeniami: 1. Trzeba wymienić przewody hamulcowe na dłuższe - najlepiej od razu kupić w stalowym oplocie. 2. Półka od wersji N jest trochę cieńsza więc trzeba zastosować podkładki aby móc przykręcić tą środkową śrubę przy główce ramy. 3. Nie będziesz już mógł korzystać z blokady kierownicy ponieważ stacyjka jest w innym miejscu montowana na półce. 4. Trzeba zamontować przedłużki lusterek bo inaczej widzisz tylko ramiona - na forum jeden gość to produkował na drukarce 3D. 5. Trzeba dorobić sobie uchwyt do zbiorniczka płynu hamulcowego przy pompie. 6. Najprawdopodobniej trzeba zmienić przednią szybę na wyższą turystyczną żeby można było wykonać pełny skręt kierownicą - tutaj wszystko zależy od szerokości i kąta jej ustawienia, a także montażu klamek. 7. Prawdopodobnie nie obejdzie się też bez wymiany linki sprzęgła na tą od wersji N, natomiast pozostałe przewody elektryczne będą ok tylko trzeba je troszeczkę inaczej poprowadzić. Podsumowując proponuję trochę tu poszukać szczegółów technicznych ale kierunek prac przedstawiłem chyba cały. Wysłane z mojego Redmi 5A przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Bechindyou [ 22 sie 2019, o 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy |
Panowie, kolejna sprawa. Podczas ostrzejszej jazdy wypada mi 2 bieg. Nie zawsze, ale jednak. Wygląda to mniej więcej tak: 1 gaz, wbijam bez sprzęgła 2 i w okolicy 8-9tys. bieg wypada. Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | kuchar [ 22 sie 2019, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy |
Załóż nowy temat, a nie wszystko w jednym. Tu piszemy o kierownicy, a nie o skrzyni biegów. |
Autor: | Dziaku [ 23 sie 2019, o 07:17 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy | |||||||||
Za delikatnie traktujesz dzwignie zmiany biegów. |
Autor: | Bechindyou [ 23 sie 2019, o 20:23 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy | ||||||||||||||||||
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Dziaku [ 26 sie 2019, o 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy |
Obie moje SV miały/mają taki sam objaw jak za słabo pociągnę dźwignie zmiany biegów, właśnie przy zmianie bez sprzęgła z 1 na 2 i wpadał luz na wyższych obrotach. |
Autor: | Bechindyou [ 26 sie 2019, o 11:14 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy | |||||||||
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | komi [ 27 sie 2019, o 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy |
Jak pisze Dziaku i jak było to na forum wałkowane: przyczyną jest najpewniej niechlujne wrzucanie biegów, uwierz. Też to u siebie miałem, przy rozbiórce silnika obejrzałem dokładnie sprzęgła kłowe kół zębatych skrzyni, pomierzyłem wodziki wybieraka biegów, i wałki na których się przesuwają, cylinder wybieraków, gwiazdkę automatu - wszystko proste, w limicie zużycia i bez wyszczerbień/zaokrągleń - tak koła zębate, jak i wieloklin wałka (rozebrałem doszczętnie obie choinki, więc to nie "rzut oka", tylko obejrzałem dokładnie). Po złożeniu skrzyni na nowych łożyskach też zdarzają się wyskakiwać (z innego powodu je wymieniałem), więc jeśli nie uszkodzenie skrzyni, to pewnie jakieś voodoo się zalęgło w skrzyni, nie? Żeby wskoczył bieg, wałek zdawczy musi się też obracać i napierać na wałek pośredni (uwierz na słowo, sprawdziłem na rozgrzebanym silniku), co podczas normalnej jazdy jest normalne, bo tylne koło jest z nim sprzęgnięte za pomocą łańcucha napędowego (a sam wałek pośredni jest w tym czasie napędzany wałem korbowym, dlatego ciężko wbić wyższe biegi na postoju albo przy wyłączonym silniku) ale wystarczy, że moment zmiany biegów wypadnie gdy hamujesz (tyłem, przez odpuszczenie gazu) albo zmieniasz bez sprzęgła (a odejmiesz za mało gazu, bo najczęściej przy wbijaniu wyższych biegów) albo wciśnięcie sprzęgła trwa za długo albo za wcześnie i się może okazać, że bieg wyskoczy (albo nie wskoczy). U mnie (nie tylko u mnie - z tego, co wiem) pojawia się ten N właśnie po zmianach biegów bez sprzęgła (umieć warto na wypadek urwania linki sprzęgła, ale traktować jako standardową metodę - no nie wiem...) albo przy szybkich (niechlujnych) zmianach biegów na wyższe (ze ślizganiem sprzęgła, tzn. przy niepełnym wysprzęgleniu). Nie zdarzyło mi się nigdy przy wrzucaniu na wyższe bez odejmowania gazu, ale z uczciwym sprzęgłem (czyli wyższy bieg, żeby przyspieszać, a nie żeby zmniejszyć obroty silnika). Sama gwiazdka wybieraka potrafi "nie wskoczyć", ale to tylko skutek niepełnego zazębienia kłów kół zębatych a nie przyczyna tego niezazębienia. Wydaje mi się, że to właśnie z tej pozycji biegi wyskakują (podczas składania skrzyni korbowej sprawdzałem kilka razy pracę skrzyni biegów, żebym nie musiał ponownie rozpoławiać silnika, więc to nie jakaś legenda ludowa, tylko to tak po prostu działa). Dlatego jeśli na postoju nie chce Ci wskoczyć 1, to wystarczy odpuścić trochę sprzęgło (żeby obrócić wałkiem). Nie jestem też mechanikiem/inżynierem, żebyś to, co napisałem taktował jak dogmat "Noga zaczyna - noga kończy", takie zajęcia z koordynacji ruchowej polecam, zanim zaczniesz myśleć o rozbiórce skrzyni korbowej (bez złośliwości oczywiście) https://www.motocykl-online.pl/technika/Skrzynia-biegow-Zab-za-zab,8188,4 Z tego, co pamiętam, to nie wszystkie sprzęgła w SV mają kły skośne (jak by można interpretować to, co napisali w artykule), ale nie pytaj które mają, a które nie, nie pamiętam. Wydaje mi się, że kły skośne sprzęgła ma koło zębate 3/4 biegu, ale nie pamiętam czy od strony 5 czy 6 biegu - tylko tutaj następuje zasprzęglenie kieł-kieł, przy reszcie jest kieł-gniazdo w kole zębatym (a tu kły są proste i fabrycznie zaokrąglone - to odkuwki, i w tej części nie są szlifowane na skos). Wałek sprzęgłowy SV650S K3 (countershaft, pośredni, czy jak zwał): https://drive.google.com/open?id=1FTN7BNdJhpM-H84ReOjDcn6nF7PC2k5G Wałek zdawczy (driveshaft): https://drive.google.com/open?id=198Hf2V97QQiWLdtx66tY1o8Ot6zJmrZZ Nie mam zdjęcia z drugiej strony kół zębatych, to było jako back'up przy składaniu choinek. Swoją drogą: 9kRPM na 2 biegu: po co? Rozumiem, że to chwilę przed zmianą na 3 bieg? Jeśli niechlujnie wrzuciłeś 2 i chcesz zmieniać bieg (odpuszczasz gaz/wciskasz sprzęgło czy w jakikolwiek sposób zdejmujesz obciążenie z wałka zdawczego), to jest dobry moment, żeby bieg wyskoczył. Ale to oczywiście pogląd, nawet nie opinia |
Autor: | Bechindyou [ 27 sie 2019, o 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana kierownicy |
Jasne, że chwilę przed zmianą na 3 bieg, nie ma potrzeby kręcić tak nasze sv-ki Chyba faktycznie problemem nie jest sam motocykl, macie rację, bo przecież problem występuje tylko po zmianie biegu. Jak jadę spokojnie i mam wbitą 2, mogę robić co zechce, a i tak nie wypadnie. Dziękuję wszystkim za Wasze odpowiedzi. Pozdrawiam, Bartek Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |