Forum Suzuki SV - SVforum.pl
https://suzukisv.com.pl/

Taki tam projekcik
https://suzukisv.com.pl/viewtopic.php?f=13&t=11154
Strona 1 z 3

Autor:  skwaro [ 15 lip 2013, o 23:14 ]
Tytuł:  Taki tam projekcik

Muszę przyznać że pozazdrościłem forumowej sławy Słoniowi i Spyrze bo ciągle coś tam grzebią. Więc opiszę swoją własnoręcznie zbudowaną zabawkę, może mnie nie pogonicie bo to puszka :-)

SILNIK:
Dół motoru:
Blok H23 obrobiony przez AutoSzlif
Panewki główne King
Wał H23 wyważony i przepolerowany
Wywalone wałki balansowe- Kaizenspeed Eliminator Kit
Sprzęgło Exedy stg I
Koło zamachowe Fidanza
Śruby podpór wału ARP
Korbowody H23 - wyważone z dokładnością do 0,5g
Panewki korbowe King
Tłoki H22A JDM 10.5:1 - wyważone z dokładnością do 0,5g

Głowica:
Pełny porting i odświeżenie
Sprężynki Supertech
Talerzyki Supertech
Prowadnice zaworowe Supertech
Wałki Skunk Stage 2 Pro
Kółka rozrządu Skunk Pro tytanowe
Śruby głowicy ARP

Sterowanie: P28 z Crome

UKLAD DOLOTOWY:
Kolektor ssący z dwiema przekładkami BlackTrax (motyle precz) rozwiercony, z wywalonym środkiem
wywalony EGR
wtryski 450CC DSM
Cold Air Intake Fujita + filtr stożkowy Fujita
Przepustnica Skunk2 70mm

UKLAD WYDECHOWY:
Kolektor wydechowy Tri-Y
Customowy przelotowy wydech 2,5"
tłumik środkowy 800x150mm MTech
tłumik końcowy Vibrant Street Muffler Black


UKŁAD NAPĘDOWY:
Skrzynia biegów M2A4 z dołożoną szperą Quaife

ZAWIESZENIE:
Tein Flex
Rozpórki przód i tył Tanabe

UKŁAD HAMULCOWY:
Tarcze przód nawiercane Brake Performance 324mm, zaciski Wilwood Forged Superlite 4 tłoczkowe, klocki Hawk
Tarcze tył nawiercane Brake Performance 313mm, zaciski seryjne, klocki Ferodo DS2500
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Brake Performance

BODY-KIT:
Dokładka przód OEM Type-S, tył Mugen
Grill z wersji Type-S
Halogeny JDM
Lampy przód - retrofit + Xenon 4300K
Lakier Steel Blue Mica z palety Subaru

ŚRODEK:
Podsufitka obita alcantarą
Czerwone dywany, boczki i tunel środkowy
Mieszki, podłokietniki i kiera w skórze
Słupki w skórze w wbudowanymi tweeterami Morela (chwilowo nie podłączone jeszcze)
OEM Carbon Trim Kit
Lusterka podgrzewane i elektrycznie składane
Podajnik pasów JDM + poluźniacze
JDM Cup Holder
JDM Door Sills
JDM Trunk Lock
JDM Climate Control
JDM Flara
USDM regulacja podświetlenia deski
USDM Daszki przeciwsłoneczne z lusterkami
JDM MapLight
Zegary Autogauge Steper Motor na desce: temp wody i oleju, ciśnienie oleju
JDM Lampki w drzwiach
JDM Podświetlenie nóg

CAR-AUDIO:
jest pod maską :-)

KOŁA:
Advan RG2 17", 8,5" szerokie
Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec 215/40R17

MOC:
Jeszcze nie zmierzona

Tak wyglądała jak ją kupiłem ponad 5 lat temu:
Obrazek

A tak wyglądała przebudowa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przebudowa trwała ponad pół roku, rozebrałem auto do gołej budy, silnik i skrzynia też były rozbierane do najmniejszej śrubki, Silnik jest zbudowany na nowo i jest hybrydą trzech różnych + masa części aftermarketowych. Obecnie jest w trakcie docierania więc jeszcze nie wiem jaką ma moc, wyjdzie po strojeniu na hamowni.

P.S.
Na sławę taką jak chłopaki nie liczę, to taki żarcik, żeby ktoś sobie nie pomyślał :-)

Autor:  joker69 [ 15 lip 2013, o 23:26 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Pół roku? :-O. Mnie by życia zabrakło. Szacun!!!
A swoją drogą ze włożone w to pieniądze nie dało się kupić jakiegoś gotowego, fajnego wózka?

Autor:  skwaro [ 15 lip 2013, o 23:29 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

joker69 napisał(a):
Pół roku? :-O. Mnie by życia zabrakło. Szacun!!!

Kilkaset godzin pracy, nie wiem ile dokładnie ale sporo, dlatego moja aktywność na forum też była niewielka ostatnio :-)

joker69 napisał(a):
A swoją drogą ze włożone w to pieniądze nie dało się kupić jakiegoś gotowego, fajnego wózka?

I miałbym takie samo auto jak setki/tysiące innych na ulicy. A tak mam jedyne w swoim rodzaju i co najważniejsze własnoręcznie zbudowane :-)

Autor:  marta26 [ 15 lip 2013, o 23:36 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Paniee...ile to poleci??? :mrgreen: xd
Woow...dużo pracy, potu no i nie oszukujmy się...funduszy pewnie też taka przebudowa pochłania.
Wielkie uznanie Skwaro, Prelude zawsze mi się podobały, a od teraz ta szczególnie :)

Autor:  Arek1 [ 16 lip 2013, o 00:08 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

:spoko: Hondoza pełną gębą... :spoko:

Autor:  skwaro [ 16 lip 2013, o 00:16 ]
Tytuł:  Re: Odp: Taki tam projekcik

marta26 napisał(a):
Paniee...ile to poleci??? :mrgreen: xd
Woow...dużo pracy, potu no i nie oszukujmy się...funduszy pewnie też taka przebudowa pochłania.
Wielkie uznanie Skwaro, Prelude zawsze mi się podobały, a od teraz ta szczególnie :)

Dzięki, jakieś 260-270 poleci :)

Arek1 napisał(a):
:spoko: Hondoza pełną gębą... :spoko:

Może nie tyle hondoza co ogólnie zboczenie na japońszczyznę :)

Autor:  lasooch [ 16 lip 2013, o 11:58 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Bardzo jestem ciekaw efektu końcowego. Pamiętam co było przed całą tą dłubaniną i słabo raczej nie było :P Więc domyślam się, że bez konkretnego celu raczej nie bawiłbyś się pół roku ;)

Autor:  koroviov [ 16 lip 2013, o 12:17 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Mugenj ak trzeba!
Gratuluję.

Autor:  skwaro [ 16 lip 2013, o 12:48 ]
Tytuł:  Re: Odp: Taki tam projekcik

lasooch napisał(a):
Bardzo jestem ciekaw efektu końcowego. Pamiętam co było przed całą tą dłubaniną i słabo raczej nie było :P Więc domyślam się, że bez konkretnego celu raczej nie bawiłbyś się pół roku ;)

Tamten silnik wyzionął ducha na torze i trzeba było coś podziałać, więc wymyśliłem co jeszcze można wzmocnić/poprawić i ruszyłem z robotą. Dużo czasu zajęło skompletowanie gratów bo większość ściągałem ze Stanów lub Japonii. Powinno być trochę więcej mocy bo w porównaniu z poprzednim silnikiem, bo jest odrobinę większa pojemność (było 2.2 jest 2.3), większy stopień sprężania (ok. 12,5:1), wszystkie kanały w głowicy są po pełnej obróbce, dolot rozwiercony żeby odpowiadał większej pojemności, nowa większa przepustnica, inaczej rozwiązane smarowanie (na wolnych obrotach jest 2 bary ciśnienia oleju). Za jakieś 2 tyg. kończę docieranie, zmieniam olej, dorzucam chłodnicę oleju, reguluję zawory i na hamownię stroić.

Poza tym chciałem zrobić pełną regenerację nadwozia, stąd rozbieranie do gołej blachy bo wszystko zostało polakierowane od nowa łącznie z całym wnętrzem, komorą silnika czy bagażnikiem. Szyby też były wycinane do malowania.

Autor:  skwaro [ 16 lip 2013, o 13:11 ]
Tytuł:  Re: Odp: Taki tam projekcik

koroviov napisał(a):
Mugenj ak trzeba!
Gratuluję.

Z Mugena są tylko dokładki tylne zderzaka, i to kopie bo oryginału szukam już 5 lat i nie mogę dorwać, no ale dzięki ;)

Autor:  browar [ 16 lip 2013, o 13:53 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Nie lepiej było jakieś 848 kupić :P


Stary silnik wyzionął ducha..po jakim czasie? A ten przewidujesz żywotność na...? motogodziny? :)

Nie chcesz się zabawić jak MTV ja Ci dam swój wózek a ty tam rób co uważasz i odbieram odpicowany masz czas do zimy :P

Autor:  skwaro [ 16 lip 2013, o 14:42 ]
Tytuł:  Re: Odp: Taki tam projekcik

browar napisał(a):
Nie lepiej było jakieś 848 kupić :P


Stary silnik wyzionął ducha..po jakim czasie? A ten przewidujesz żywotność na...? motogodziny? :)

Nie chcesz się zabawić jak MTV ja Ci dam swój wózek a ty tam rób co uważasz i odbieram odpicowany masz czas do zimy :P

848? Żebym go ciągle naprawiał? ;)

Poprzedni silnik poleciał przez walnięte prowadnice zaworowe. W 500km ubyło 2l oleju i się przytarł...
Ten jak nie będzie awarii powinien wytrzymać 50-70kkm. Tym autem robię 3-4kkm rocznie więc wystarczy na parę lat.

Co do zabawy - chętnie, tylko określ jaki masz budżet żebym wiedział co można za to zrobić ;)

Autor:  browar [ 16 lip 2013, o 14:59 ]
Tytuł:  Re: Odp: Taki tam projekcik

skwaro napisał(a):



Co do zabawy - chętnie, tylko określ jaki masz budżet żebym wiedział co można za to zrobić ;)


ej no.. w mtv nie pytali o budżet brali i oddawali gotowy:P

jak w zimie będziesz nim gdzieś jeździł w weekendy to mów :)

Autor:  skwaro [ 16 lip 2013, o 15:05 ]
Tytuł:  Re: Odp: Taki tam projekcik

Tak dobrze to tylko w mtv :)

A to auto w zimie nie jeździ tylko stoi w suchutkim garażu.

Autor:  browar [ 16 lip 2013, o 15:15 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Myślałem że robisz jakieś OSy czy coś w ten deseń

Autor:  skwaro [ 16 lip 2013, o 15:26 ]
Tytuł:  Re: Odp: Taki tam projekcik

browar napisał(a):
Myślałem że robisz jakieś OSy czy coś w ten deseń

To auto tylko na asfalt i tor, na gorsze drogi mam inne auto ;)

Autor:  shail [ 16 lip 2013, o 16:59 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Daj znać jakie będą wyniki po wizycie na hamowni;)

Autor:  spyra78 [ 16 lip 2013, o 17:37 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

fura roboty odwalona!! i w ekspresowym dość tempie!
fajnie! :spoko:

Autor:  browar [ 16 lip 2013, o 17:50 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Czyli to co tam w zimie gdzieś jeździłeś na bemowo czy coś to było tym 2?
Czy ty to wszystko sam robiłeś? Warsztat otwieraj jak tak :)

Autor:  Janek87 [ 16 lip 2013, o 17:56 ]
Tytuł:  Re: Taki tam projekcik

Szacunek i podziw za robotę :spoko: Zastanawiam się tylko dlaczego Prelude które mają FF? Rozumiem, że auto jest bardzo fajne i w ogóle ale co kierowało przy wyborze?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/