Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
Autor |
Wiadomość |
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
Jeżeli się nie zatrzymujesz po drodze nigdzie, nie przejeżdżasz przez zakorkowane miasta to i 210km zrobi do zapalenia się żyd lampy przy prędkości 150km/h. Najwięcej na rezerwie przejechałem 40km, ale to stałą prędkością 130km/h.
_________________ SVNERWUS
|
9 cze 2011, o 23:12 |
|
|
rurek
rowerzysta
Dołączył(a): 7 cze 2011, o 17:00 Posty: 12 Lokalizacja: W-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000n 2007
|
Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
Czyli wszystko ok. Robiłem kiedyś test ile przejadę na rezerwie i doszedłem na 17L/ 245km. Ale była to jazda bardzo turystyczna.
|
10 cze 2011, o 08:54 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Jakie lejecie paliwo do Swoich maszyn?
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
10 cze 2011, o 09:13 |
|
|
Zygzaker
SV Rider
Dołączył(a): 13 maja 2011, o 13:29 Posty: 398 Lokalizacja: Warszawa i okolice
Płeć: mężczyzna
Moto: KTM LC4 640SM 2004
|
Benzyna i moje 98 oktanów jest lepsze niż twoje 95 ... :D
http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi, ... 16094.htmlŁadnie, prosto i na temat - IMO nigdy nie było sensu wydawać kasy na 98
_________________ "Riders create more problems than motorcycles are designed to handle" SV650S -> Gix 3/4 - > KTM LC4 640 http://www.bikepics.com/members/nok/
|
25 lip 2011, o 10:51 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Benzyna i moje 98 oktanów jest lepsze niż twoje 95 ... :D
W skrócie bo chyba już o tym pisałem - 98 jest sens tankować tylko i wyłącznie do pojazdów z czujnikiem spalania stukowego i komputerem sterującym kątem wyprzedzenia zapłonu.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
25 lip 2011, o 10:53 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Benzyna i moje 98 oktanów jest lepsze niż twoje 95 ... :D
Jak ktoś naiwnie wierzył że więcej oktanów to zawsze większa moc i że tankując vpower racing z jego GS500 zrobi SRADA to tak, nie warto tankować 98 . Ale niezapominajcie o innej kwestii która także została poruszona. Tankownie zwykłej 98 w silniku nieprzystosowanym nie da żadnej korzyści poza trochę cichszą pracą. Ale już tankowanie wszelkich Ultimate,Vpower itp daje inne korzyści czyli czystszy, mniej zużyty,ciszej pracujący silnik itp., czego korzyści można nie doświadczyć bo rzadko ktoś jeździ do końca żywota silnika. Zwykła Vpower o ile się nic nie zmieniło ma przecież 95oktanów czyli nawet nie wabiła tym, że więcej oktanów=MOC. Ja czasami tankuję paliwa premium ale ze względu na wyżej wymienione zalety bo wiedziałem że mocy mi od tego nie przybędzie
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
25 lip 2011, o 12:23 |
|
|
Jamez
SV Rider
Dołączył(a): 16 maja 2010, o 16:37 Posty: 1240 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: Z800
|
Re: Benzyna i moje 98 oktanów jest lepsze niż twoje 95 ... :D
Ja standardowo pierwsze tankowanie po zimie wlewam coś z premium, wierząc że jakiś czynnik czyszczący zadziała
_________________ GS500 -> SV650S K3 -> Z800 Batmobile
|
25 lip 2011, o 12:34 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Benzyna i moje 98 oktanów jest lepsze niż twoje 95 ... :D
Ja zawsze zalewam na zimę Vervą gdyż paliwa premium są także stabilniejsze przy dłuższym przechowywaniu.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
25 lip 2011, o 14:15 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Benzyna i moje 98 oktanów jest lepsze niż twoje 95 ... :D
Ja tankuje 87 oct (odpowiednik 91 EU) do samochodu i najwyższą 91 (odpowiednik 95 EU) do moto, nie ze względu na większą moc która wcale nie będzie większa, ale ze względu na lepszą jakość droższego paliwa i mniejszą podatność na spalanie stukowe. Droższe paliwo ma również 3 razy więcej środków czyszczących układ paliwowy w nim.
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
3 sie 2011, o 17:32 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Benzyna i moje 98 oktanów jest lepsze niż twoje 95 ... :D
Z tym się zgadzam, droższe paliwa a więc z wyższą liczbą octanów mają kilka dodatków: środki myjące, czyszczące, antykorozyjne itd Z tego co się orientowałem to żeby mieć czystszy silnik nie wystarczy zatankować raz jak niektórzy myślą Czystszy silnik to lepsze spalanie i mniejsza emisja do środowiska - to główny powód. Większa moc? Pic na wodę. W warunkach laboratoryjnych jest to bardzo niewielki przyrost mocy, większy można zaobserwować przy zmianie warunków atmosferycznych. W autach sportowych czy wyczynowych najbardziej istotną "zaletą" stosowania paliwa o liczbie oktanowej 98 i wyższej (np101) jest jego wolniejsze spalanie (i tu zjawisko spalania stukowego). Natomiast na to zjawisko chyba najbardziej narażone są wysłużone silniki aut rajdowych niż seryjne.
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
3 sie 2011, o 18:51 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|