Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 8 sty 2025, o 18:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1887 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 95  Następna strona
Ku przestrodze. 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57
Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
Post Re: Ku przestrodze.
Dokładnie, tylko najlepsi i niestety nieliczni instruktorzy jeżdżą ze swoimi kursantami. Instruktor w samochodzie to jak lekcje przez forum! ;)

_________________
675


27 maja 2014, o 18:58
Zobacz profil
Piguła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2013, o 11:40
Posty: 1861
Lokalizacja: Chodzież (WLKP)
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZX-10 R
Post Re: Ku przestrodze.
Hmmm szczerze mówiąc to pierwsze słyszę o takim czymś, ale logicznie myśląc to ma sens ...

_________________
WR 400F ==> SV 650N ==> R6==> FZ1 ==> SV1000S ==> KAWASAKI ZX-10R


27 maja 2014, o 22:58
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23
Posty: 257
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
Post Re: Ku przestrodze.
u mnie kurs na A to była paranoja.
Inny motocykl, niż na egzaminie, brak jazdy po mieście (robiłem w tym czasie także B i mój instruktor stwierdził, że pojeździmy sobie po trasie motocyklowej autem :spoko: ), brak jakichkolwiek wytycznych co do godzin (słowem jeździj ile chcesz - jedni ganiali po 2-3h i na egzamin, innym stykało pół godziny), jazda tylko na placu i wałkowanie tego wszystkiego. Nie czułem się na siłach, bo dopiero zaczynałem przygodę z moto, dlatego wałkowałem ten plac chyba przez 20 godzin. Pytając o jazdę po mieście tylko usłyszałem, że nie ma na to warunków ;) Zdałem za pierwszym razem, no ale jak ktoś mnie teraz pyta, co, gdzie i jak się zapisać to od razu mówię, by wybierać szkołę, gdzie instruktor to spec od jazdy na moto, który siada z kursantem na moto i zasuwa po mieście, a nie podstarzały pan Zenek, który kazał mi skręcać tylko kolanami. Zdawałem 3-4 lata temu, nie wiem jak jest teraz, ale jak widać po tym wypadku w Lublinie wiele się nie zmieniło ;) Koleś pewnie spanikował, pomyliły mu się klamki i wbił się w tył auta ;) To tylko pokazuje, jak ułomny w Polsce jest system kształcenia nowych motocyklistów. Nie wspominając już o egzaminie na placu, który po tych zmianach jest jeszcze gorszy, niż poprzednio ;)


28 maja 2014, o 05:28
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Ku przestrodze.
Trzeba zmienić przepisy i obowiązkowo szkolić świeżaków na maszynach o mocy minimum 120 KM na kole... Gladius to słabizna nieadekwatna do pełnej kat. A!

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


28 maja 2014, o 09:00
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23
Posty: 257
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
Post Re: Ku przestrodze.
Goccolo napisał(a):
Trzeba zmienić przepisy i obowiązkowo szkolić świeżaków na maszynach o mocy minimum 120 KM na kole... Gladius to słabizna nieadekwatna do pełnej kat. A!


Co do pojemności to idzie to w dobrą stronę, co nie zmienia faktu, że daleko do ideałów. Ja zdawałem na Yamaszce YBR 250 - to dopiero słabizna :D I pomyśleć, że po zdaniu mogłem wsiąść na haykę lub litrowego gixa i legalnie przemierzać publiczne drogi ;)


28 maja 2014, o 09:22
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Ku przestrodze.
Tylko nie wiem czy wiecie, ale przepisy wymuszają 600 już od pierwszej lekcji. Nawet jeśli ktoś w życiu na moto nie siedział. To tak jakby na pierwszą lekcję kat. B kursanta wsadzić do Prosiaka 911...
O ile stopniowanie i wsadzanie na coraz mocniejsze moto ma sens to wsadzanie świeżaka od razu na Gladiusa jest moim zdaniem głupotą.

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


28 maja 2014, o 09:46
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 23:26
Posty: 562
Lokalizacja: Luboń >wielkopolska<
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Ku przestrodze.
http://www.epoznan.pl/news-news-49594-Poznaniak_kradl_motory_i_skutery_z_parkingow_podziemnych_w_blokach


28 maja 2014, o 10:43
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Ku przestrodze.
Jeśli ktoś nie załapał, to moja wypowiedź była sarkastyczna :)

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


28 maja 2014, o 11:27
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 23:26
Posty: 562
Lokalizacja: Luboń >wielkopolska<
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Ku przestrodze.
Goccolo napisał(a):
Trzeba zmienić przepisy i obowiązkowo szkolić świeżaków na maszynach o mocy minimum 120 KM na kole... Gladius to słabizna nieadekwatna do pełnej kat. A!


I zacząć od praktyki. Przeżyje dwie godziny jazdy po mieście i wtedy teoria :]


28 maja 2014, o 11:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Ku przestrodze.
MareX napisał(a):
Goccolo napisał(a):
Trzeba zmienić przepisy i obowiązkowo szkolić świeżaków na maszynach o mocy minimum 120 KM na kole... Gladius to słabizna nieadekwatna do pełnej kat. A!


I zacząć od praktyki. Przeżyje dwie godziny jazdy po mieście i wtedy teoria :]

No raczej. Mięczaków w ogóle nie ma co szkolić :->

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


28 maja 2014, o 14:39
Zobacz profil
Piguła
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2013, o 11:40
Posty: 1861
Lokalizacja: Chodzież (WLKP)
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZX-10 R
Post Re: Ku przestrodze.
A usługi pogrzebowe śmigałyby po mieście jak taxówki :D

_________________
WR 400F ==> SV 650N ==> R6==> FZ1 ==> SV1000S ==> KAWASAKI ZX-10R


28 maja 2014, o 14:43
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Ku przestrodze.
SVRider napisał(a):
Nie wspominając już o egzaminie na placu, który po tych zmianach jest jeszcze gorszy, niż poprzednio ;)


W jaki sposób jest gorszy od poprzedniego ? Jest dużo bardziej wymagający, zwłaszcza, że jeździmy 600 a nie 250 ...

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


28 maja 2014, o 20:38
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54
Posty: 169
Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: Ku przestrodze.
Gdy mój syn trenował na placu przed egzaminem ( na SV 650 ze szkoły jazdy ) to postanowiłem mu pokazać "jak to się robi" na moim CBR 1100 XX i... zonk ;)
Może to gabaryty BlackBirda, a może moja chęć "pokozaczenia" ale przy pierwszym przejeździe "oblałem" ten plac.
Nie mieściłem się z początku na ósemkach. Potem było już OK, ale lekki wstyd pozostał.
Reasumując - ten plac manewrowy to nie jest taka prosta sprawa jak mogłoby się wydawać.
I jeszcze jedno - zdawał a racji wieku na A2, na zdławionym Gladiusie.
Uważam to za OK rozwiązanie.
Zawsze to lepiej niż na jakimś małym "pierdopędzie" np. 250cm :D


28 maja 2014, o 22:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Ku przestrodze.
https://www.youtube.com/watch?v=YzXqRzLDhEo

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


28 maja 2014, o 22:28
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Ku przestrodze.
Bodzion napisał(a):
Zawsze to lepiej niż na jakimś małym "pierdopędzie" np. 250cm :D

Ten nie jechał na pierdopędzie:
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /140529576

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


Ostatnio edytowano 29 maja 2014, o 08:28 przez Bartosz, łącznie edytowano 1 raz



29 maja 2014, o 08:24
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23
Posty: 257
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
Post Re: Ku przestrodze.
Bartosz napisał(a):
Bodzion napisał(a):
Zawsze to lepiej niż na jakimś małym "pierdopędzie" np. 250cm :D

Ten nie jechał na pierdopędzie, tylko na gladiusie:
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /140529576


Czyli na trochę większym pierdopędzie. Ciężka sprawa, jak ginie kursant, który nie miał asekuracji instruktora, ale jak to zwykle w Polsce - sprawa nagłośniona szybko przycichnie i wrócimy to szarej codzienności ze starymi przepisami ;)


29 maja 2014, o 08:28
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Ku przestrodze.
SVRider napisał(a):
Bartosz napisał(a):
Bodzion napisał(a):
Zawsze to lepiej niż na jakimś małym "pierdopędzie" np. 250cm :D

Ten nie jechał na pierdopędzie, tylko na gladiusie:
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /140529576


Czyli na trochę większym pierdopędzie. Ciężka sprawa, jak ginie kursant, który nie miał asekuracji instruktora, ale jak to zwykle w Polsce - sprawa nagłośniona szybko przycichnie i wrócimy to szarej codzienności ze starymi przepisami ;)

Zawsze wina będzie tego co nie ma szans się bronić :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


29 maja 2014, o 08:29
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23
Posty: 257
Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
Post Re: Ku przestrodze.
Bartosz napisał(a):
SVRider napisał(a):
Bartosz napisał(a):
Bodzion napisał(a):
Zawsze to lepiej niż na jakimś małym "pierdopędzie" np. 250cm :D

Ten nie jechał na pierdopędzie, tylko na gladiusie:
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /140529576


Czyli na trochę większym pierdopędzie. Ciężka sprawa, jak ginie kursant, który nie miał asekuracji instruktora, ale jak to zwykle w Polsce - sprawa nagłośniona szybko przycichnie i wrócimy to szarej codzienności ze starymi przepisami ;)

Zawsze wina będzie tego co nie ma szans się bronić :)


Tu raczej winę zwalić można na brak jasnych rozporządzeń w prawie, które nakazywałby jazdy z kursantem na moto podczas nauki. Poza tym czytałem w artach, że sam instruktor mówił, że kursant z Lublina nie bardzo ogarniał motocykl, popełniał błędy i stwarzał ogólne zagrożenie. No to skoro instruktor o tym wiedział, to czemu nie interweniował w porę? ;) Bo nie musiał, bo żadne prawo nie określa dokładnie, jak uczyć. Wszyscy skupiają się na egzaminie i szkolą tak, aby go zdać. I błędne koło się zamyka. Sam miałem beznadziejny kurs na moto, dlatego jestem tak cięty na te procedury "nauki" ;)


29 maja 2014, o 08:47
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Ku przestrodze.
Kurde jak to czytam, to mam wrażenie, że się przeniosłem w czasie. Czy Wy czytacie co piszecie? Z wielu powyższych wypowiedzi wynika (a może to moja zła interpretacja), że to ktoś za nas decyduje na jakim motocyklu mam jeździć. Fakt, że obowiązek jazdy na 600 od pierwszej godziny na kat A nie jest z punktu widzenia instruktora przyjemną sprawą, ale to jest wybór kursanta. Mamy proszę państwa WOLNY WYBÓR. Nie jeździłeś nigdy na motorze, to idź na kat A2. Nawet jak masz 30 lat. Chcesz się czegoś nauczyć - idź do dobrej szkoły, a nie do p. Heńka co ma WSKę, GNka i rozklekotaną SV, a na miasto nie wyjeżdża z powodów ekonomicznych.
Ni i ta wiara, że urzędnik wie lepiej od kursanta na jakim motorze może jeździć świeżo upieczony kierowca. Nie. To Ty człowieku rozumny powinieneś ogarnąć jaki motor sobie kupić na początek. Fakt, że masz uprawnienia na dany rodzaj pojazdu nie jakiś pan podbił się pod tym swoją ważną pieczęcią nie znaczy nic. Wolna wola jest fundamentem chrześcijaństwa. Cholera, się zdenerwowałem.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


29 maja 2014, o 09:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56
Posty: 900
Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
Post Re: Ku przestrodze.
Koroviov - faktycznie ktoś za nas (i za instruktora) decyduje na jakim motocyklu mamy jeździć - NA KURSIE NA PRAWO JAZDY.
Urzędnicy spłodzili taką ustawę, która nakazuje szkolenie na kursie na pełnej kat. A na "dorosłym" motocyklu - od pierwszej lekcji.
Oczekiwanie, że dorosły człowiek znajdzie czas i motywację na robienie najpierw A2, a dopiero później A, to "wishful thinking" i zdejmowanie odpowiedzialności z urzędników którzy za publiczne pieniądze produkują buble prawne. I są bezkarni. To powoduje u mnie wrzenie krwi.

Wypowiedź Tomka Kulika (skopiowana z portalu MRM) który bądź co bądź w kwestiach prawa i szkolenia jest dla mnie autorytetem:
Cytuj:
Stała się wielka tragedia – zginął człowiek na kursie prawa jazdy. Ja się zastanawiam, za co biorą wypłatę urzędnicy ministerstwa transportu? Najpierw wydają rozporządzenie nakazujące szkolenie na sześćsetkach, wydają rozporządzenie o programie szkolenia kursantów, które zawiera błędy merytoryczne i logiczne, mają w du*ie bezpieczeństwo na szkoleniu, nadal są zwolennikami wydawania uprawnień instruktorskich dyletantom przysłanym z urzędu pracy…

Zginął człowiek, zgodnie z przepisami! Bo wolno jechać innym pojazdem za kursantem i obserwować go jak jedzie samopas! Bo trzeba szkolić na motocyklach nieadekwatnych do nauki!

Dwa tygodnie temu na oczach moich instruktorów doszło do wypadku, gdzie w sąsiednim ośrodku pani zapakowała w płot po walce z Gladiusem – grozi jej amputacja stopy, która wisiała na ścięgnie Achillesa. W zeszłym sezonie na Bemowie trzykrotnie wizytowała karetka, zanim się wakacje zaczęły – trzy gipsy zostały założone! W innych dzielnicach też dochodziło do wypadków zgodnie z przepisami, bo jakiś **** wymyślił, że szkolić trzeba na sześćsetkach, ale nadal wolno jechać za kursantem… Dość mam tej amatorszczyzny w tworzeniu prawa! Dość mam panoszenia się zasr**ych pociotków partyjnych, zatrudnianych mimo braku kwalifikacji! Dość mam debilizmów w naszym życiu, w każdej jego dziedzinie, nie tylko w nauce jazdy!

_________________
GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650


Ostatnio edytowano 29 maja 2014, o 11:44 przez Goccolo, łącznie edytowano 1 raz



29 maja 2014, o 11:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1887 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 95  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL