Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Ku przestrodze.
Dokładnie, tylko najlepsi i niestety nieliczni instruktorzy jeżdżą ze swoimi kursantami. Instruktor w samochodzie to jak lekcje przez forum!
_________________ 675
|
27 maja 2014, o 18:58 |
|
|
Kaban159
Piguła
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 11:40 Posty: 1861 Lokalizacja: Chodzież (WLKP)
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZX-10 R
|
Re: Ku przestrodze.
Hmmm szczerze mówiąc to pierwsze słyszę o takim czymś, ale logicznie myśląc to ma sens ...
_________________ WR 400F ==> SV 650N ==> R6==> FZ1 ==> SV1000S ==> KAWASAKI ZX-10R
|
27 maja 2014, o 22:58 |
|
|
SVRider
motocyklista
Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23 Posty: 257 Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
|
Re: Ku przestrodze.
u mnie kurs na A to była paranoja. Inny motocykl, niż na egzaminie, brak jazdy po mieście (robiłem w tym czasie także B i mój instruktor stwierdził, że pojeździmy sobie po trasie motocyklowej autem ), brak jakichkolwiek wytycznych co do godzin (słowem jeździj ile chcesz - jedni ganiali po 2-3h i na egzamin, innym stykało pół godziny), jazda tylko na placu i wałkowanie tego wszystkiego. Nie czułem się na siłach, bo dopiero zaczynałem przygodę z moto, dlatego wałkowałem ten plac chyba przez 20 godzin. Pytając o jazdę po mieście tylko usłyszałem, że nie ma na to warunków Zdałem za pierwszym razem, no ale jak ktoś mnie teraz pyta, co, gdzie i jak się zapisać to od razu mówię, by wybierać szkołę, gdzie instruktor to spec od jazdy na moto, który siada z kursantem na moto i zasuwa po mieście, a nie podstarzały pan Zenek, który kazał mi skręcać tylko kolanami. Zdawałem 3-4 lata temu, nie wiem jak jest teraz, ale jak widać po tym wypadku w Lublinie wiele się nie zmieniło Koleś pewnie spanikował, pomyliły mu się klamki i wbił się w tył auta To tylko pokazuje, jak ułomny w Polsce jest system kształcenia nowych motocyklistów. Nie wspominając już o egzaminie na placu, który po tych zmianach jest jeszcze gorszy, niż poprzednio
|
28 maja 2014, o 05:28 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Ku przestrodze.
Trzeba zmienić przepisy i obowiązkowo szkolić świeżaków na maszynach o mocy minimum 120 KM na kole... Gladius to słabizna nieadekwatna do pełnej kat. A!
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
28 maja 2014, o 09:00 |
|
|
SVRider
motocyklista
Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23 Posty: 257 Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
|
Re: Ku przestrodze.
Co do pojemności to idzie to w dobrą stronę, co nie zmienia faktu, że daleko do ideałów. Ja zdawałem na Yamaszce YBR 250 - to dopiero słabizna I pomyśleć, że po zdaniu mogłem wsiąść na haykę lub litrowego gixa i legalnie przemierzać publiczne drogi
|
28 maja 2014, o 09:22 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Ku przestrodze.
Tylko nie wiem czy wiecie, ale przepisy wymuszają 600 już od pierwszej lekcji. Nawet jeśli ktoś w życiu na moto nie siedział. To tak jakby na pierwszą lekcję kat. B kursanta wsadzić do Prosiaka 911... O ile stopniowanie i wsadzanie na coraz mocniejsze moto ma sens to wsadzanie świeżaka od razu na Gladiusa jest moim zdaniem głupotą.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
28 maja 2014, o 09:46 |
|
|
MareX
SV Rider
Dołączył(a): 5 sty 2013, o 23:26 Posty: 562 Lokalizacja: Luboń >wielkopolska<
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Ku przestrodze.
|
28 maja 2014, o 10:43 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Ku przestrodze.
Jeśli ktoś nie załapał, to moja wypowiedź była sarkastyczna
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
28 maja 2014, o 11:27 |
|
|
MareX
SV Rider
Dołączył(a): 5 sty 2013, o 23:26 Posty: 562 Lokalizacja: Luboń >wielkopolska<
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Ku przestrodze.
I zacząć od praktyki. Przeżyje dwie godziny jazdy po mieście i wtedy teoria
|
28 maja 2014, o 11:58 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Ku przestrodze.
No raczej. Mięczaków w ogóle nie ma co szkolić
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
|
28 maja 2014, o 14:39 |
|
|
Kaban159
Piguła
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 11:40 Posty: 1861 Lokalizacja: Chodzież (WLKP)
Płeć: mężczyzna
Moto: KAWASAKI ZX-10 R
|
Re: Ku przestrodze.
A usługi pogrzebowe śmigałyby po mieście jak taxówki
_________________ WR 400F ==> SV 650N ==> R6==> FZ1 ==> SV1000S ==> KAWASAKI ZX-10R
|
28 maja 2014, o 14:43 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Ku przestrodze.
W jaki sposób jest gorszy od poprzedniego ? Jest dużo bardziej wymagający, zwłaszcza, że jeździmy 600 a nie 250 ...
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
28 maja 2014, o 20:38 |
|
|
Bodzion
motocyklista
Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 12:54 Posty: 169 Lokalizacja: Śląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Ku przestrodze.
Gdy mój syn trenował na placu przed egzaminem ( na SV 650 ze szkoły jazdy ) to postanowiłem mu pokazać "jak to się robi" na moim CBR 1100 XX i... zonk Może to gabaryty BlackBirda, a może moja chęć "pokozaczenia" ale przy pierwszym przejeździe "oblałem" ten plac. Nie mieściłem się z początku na ósemkach. Potem było już OK, ale lekki wstyd pozostał. Reasumując - ten plac manewrowy to nie jest taka prosta sprawa jak mogłoby się wydawać. I jeszcze jedno - zdawał a racji wieku na A2, na zdławionym Gladiusie. Uważam to za OK rozwiązanie. Zawsze to lepiej niż na jakimś małym "pierdopędzie" np. 250cm
|
28 maja 2014, o 22:03 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Ku przestrodze.
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
28 maja 2014, o 22:28 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Ku przestrodze.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
Ostatnio edytowano 29 maja 2014, o 08:28 przez Bartosz, łącznie edytowano 1 raz
|
29 maja 2014, o 08:24 |
|
|
SVRider
motocyklista
Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23 Posty: 257 Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
|
Re: Ku przestrodze.
Czyli na trochę większym pierdopędzie. Ciężka sprawa, jak ginie kursant, który nie miał asekuracji instruktora, ale jak to zwykle w Polsce - sprawa nagłośniona szybko przycichnie i wrócimy to szarej codzienności ze starymi przepisami
|
29 maja 2014, o 08:28 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Ku przestrodze.
Zawsze wina będzie tego co nie ma szans się bronić
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
29 maja 2014, o 08:29 |
|
|
SVRider
motocyklista
Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23 Posty: 257 Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
|
Re: Ku przestrodze.
Tu raczej winę zwalić można na brak jasnych rozporządzeń w prawie, które nakazywałby jazdy z kursantem na moto podczas nauki. Poza tym czytałem w artach, że sam instruktor mówił, że kursant z Lublina nie bardzo ogarniał motocykl, popełniał błędy i stwarzał ogólne zagrożenie. No to skoro instruktor o tym wiedział, to czemu nie interweniował w porę? Bo nie musiał, bo żadne prawo nie określa dokładnie, jak uczyć. Wszyscy skupiają się na egzaminie i szkolą tak, aby go zdać. I błędne koło się zamyka. Sam miałem beznadziejny kurs na moto, dlatego jestem tak cięty na te procedury "nauki"
|
29 maja 2014, o 08:47 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Ku przestrodze.
Kurde jak to czytam, to mam wrażenie, że się przeniosłem w czasie. Czy Wy czytacie co piszecie? Z wielu powyższych wypowiedzi wynika (a może to moja zła interpretacja), że to ktoś za nas decyduje na jakim motocyklu mam jeździć. Fakt, że obowiązek jazdy na 600 od pierwszej godziny na kat A nie jest z punktu widzenia instruktora przyjemną sprawą, ale to jest wybór kursanta. Mamy proszę państwa WOLNY WYBÓR. Nie jeździłeś nigdy na motorze, to idź na kat A2. Nawet jak masz 30 lat. Chcesz się czegoś nauczyć - idź do dobrej szkoły, a nie do p. Heńka co ma WSKę, GNka i rozklekotaną SV, a na miasto nie wyjeżdża z powodów ekonomicznych. Ni i ta wiara, że urzędnik wie lepiej od kursanta na jakim motorze może jeździć świeżo upieczony kierowca. Nie. To Ty człowieku rozumny powinieneś ogarnąć jaki motor sobie kupić na początek. Fakt, że masz uprawnienia na dany rodzaj pojazdu nie jakiś pan podbił się pod tym swoją ważną pieczęcią nie znaczy nic. Wolna wola jest fundamentem chrześcijaństwa. Cholera, się zdenerwowałem.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
29 maja 2014, o 09:33 |
|
|
Goccolo
SV Rider
Dołączył(a): 6 gru 2012, o 13:56 Posty: 900 Lokalizacja: Wa-wa
Płeć: mężczyzna
Moto: KLE-kot
|
Re: Ku przestrodze.
Koroviov - faktycznie ktoś za nas (i za instruktora) decyduje na jakim motocyklu mamy jeździć - NA KURSIE NA PRAWO JAZDY. Urzędnicy spłodzili taką ustawę, która nakazuje szkolenie na kursie na pełnej kat. A na "dorosłym" motocyklu - od pierwszej lekcji. Oczekiwanie, że dorosły człowiek znajdzie czas i motywację na robienie najpierw A2, a dopiero później A, to "wishful thinking" i zdejmowanie odpowiedzialności z urzędników którzy za publiczne pieniądze produkują buble prawne. I są bezkarni. To powoduje u mnie wrzenie krwi. Wypowiedź Tomka Kulika (skopiowana z portalu MRM) który bądź co bądź w kwestiach prawa i szkolenia jest dla mnie autorytetem: | | | | Cytuj: Stała się wielka tragedia – zginął człowiek na kursie prawa jazdy. Ja się zastanawiam, za co biorą wypłatę urzędnicy ministerstwa transportu? Najpierw wydają rozporządzenie nakazujące szkolenie na sześćsetkach, wydają rozporządzenie o programie szkolenia kursantów, które zawiera błędy merytoryczne i logiczne, mają w du*ie bezpieczeństwo na szkoleniu, nadal są zwolennikami wydawania uprawnień instruktorskich dyletantom przysłanym z urzędu pracy…
Zginął człowiek, zgodnie z przepisami! Bo wolno jechać innym pojazdem za kursantem i obserwować go jak jedzie samopas! Bo trzeba szkolić na motocyklach nieadekwatnych do nauki!
Dwa tygodnie temu na oczach moich instruktorów doszło do wypadku, gdzie w sąsiednim ośrodku pani zapakowała w płot po walce z Gladiusem – grozi jej amputacja stopy, która wisiała na ścięgnie Achillesa. W zeszłym sezonie na Bemowie trzykrotnie wizytowała karetka, zanim się wakacje zaczęły – trzy gipsy zostały założone! W innych dzielnicach też dochodziło do wypadków zgodnie z przepisami, bo jakiś **** wymyślił, że szkolić trzeba na sześćsetkach, ale nadal wolno jechać za kursantem… Dość mam tej amatorszczyzny w tworzeniu prawa! Dość mam panoszenia się zasr**ych pociotków partyjnych, zatrudnianych mimo braku kwalifikacji! Dość mam debilizmów w naszym życiu, w każdej jego dziedzinie, nie tylko w nauce jazdy! | | | | |
_________________ GSF600 N || SV650 S K4 || ZXR400 || CBR600RR || GSF1250 GT || Street Triple || SV650 S '99 || Versys 650
Ostatnio edytowano 29 maja 2014, o 11:44 przez Goccolo, łącznie edytowano 1 raz
|
29 maja 2014, o 11:19 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|