Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Ciastek329, spójrz na opony - im zapłon rzadszy tym opona ma więcej czasu na odzyskiwanie przyczepności. Dlatego dla przykładu w terenie najlepsze są jednocylindrowce.
|
28 sie 2014, o 00:36 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Jasne. Ale stopień wychylania się przodu jest dla mnie zdumiewający.
|
28 sie 2014, o 00:38 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Tym bym pojeździł ...
O ile z odzyskiwaniem przyczepności to prawda o tyle z równym przyspieszaniem i oddawaniem mocy jest dokładnie odwrotnie. Tradycyjny zapłon jest bardziej płynny i precyzyjny To samo jest w autach, np. takie Subaru kiedyś miało zapłon tzw. 6/7 (6 zębów na wale i 7 pozycji wałka rozrządu) a od 2001 wszystkie są multitooth żeby zwiększyć precyzję i płynność.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
28 sie 2014, o 06:48 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Tym bym pojeździł ...
To przez to że przód był przywiązany żeby nie zjechać z hamowni, siła która pchała motocykl do przodu kompresowała zawieszenie, w końcu koło przenosiło całą moc silnika na rolkę. Co do zapłonów to może łatwiej dolot i wydech dobrać do takiego silnika, bo przy tak dużych obrotach fale są bardzo krótkie.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
28 sie 2014, o 08:55 |
|
|
ciastek329
SV Rider
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19 Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Sloniu dzieki za konkretna odpowiedz
|
28 sie 2014, o 09:16 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Shinya Nakano tak wypowiadała się na temat ZX-RR z big bang:
"The first day I rode both the old and new versions of the ZX-RR engine for direct comparison purposes, but on the second day I stayed with the big bang version because it felt like there was a definite improvement in both acceleration and driveability," said the 2004 Motegi podium finisher. "The new engine also makes the bike feel more stable and improves rear traction.
"Like all new developments, we still have quite a lot of work to do to get the best out of the engine, but overall I am happy with the progress we made in Sepang. It's only just over a week before testing continues at Jerez, but the aim is to carry out some changes to the engine to improve throttle response between now and then," he explained.
Z ciekawszych rzeczy to już w 2004 lub 2005 roku (nie pamiętam dokładnie) zespół Virgin Mobile zastosował Big Bang w swojej R1 RN12 w zawodach BSB. Opisywali, że ten rodzaj zapłonów mocniej obciąża wał (chodzi o panewki główne i końcówkę wału przekazującą moc dalej) i łańcuch rozrządu. Ale po rozbiórce silnika po 1500 km nie było zużycia odbiegającego od silnika o klasycznych zapłonach - co 180 stopni jeden cylinder.
|
28 sie 2014, o 15:02 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Słoniu, nie sugeruj się motocyklami z MotoGP bo one mają tyle wspólnego z naszymi moto, co nasze auta z F1. Poza tym jakoś nie przypominam sobie żeby Kawasaki wygrało MotoGP
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
28 sie 2014, o 16:03 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Kawasaki nie wygrywało bo zawsze byli z czymś do tyłu. Za to Yamaha M1 wygrywała, może dlatego, że Big Bang ich autorstwa był lepszy, a może dlatego, że mieli lepszych kierowców, lepszy zespół itp.
|
28 sie 2014, o 16:30 |
|
|
Sykopson
SV Rider
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 16:34 Posty: 474 Lokalizacja: Krakuff
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R750 K5
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Kurde - fajna sprawa taki mod jest możliwy i dostępny tylko do ZX10R? czy np. w starej R1 RN04 byłoby możliwe coś takiego? albo w jakiejkolwiek innej R4 (R6, CBR itd.)?
_________________ Była SV - taka ładna, chabrowa, gaźnikowa...
|
3 wrz 2014, o 14:36 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Tym bym pojeździł ...
W każdym standardowym silniku R4 da się to zrobić, kwestia dorobienia nowych wałków rozrządu.
|
3 wrz 2014, o 17:00 |
|
|
Sykopson
SV Rider
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 16:34 Posty: 474 Lokalizacja: Krakuff
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R750 K5
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Tak myślałem: "dorobienia" i tu zaczynają się ostre koszty, podejrzewam że zrobienie wałków na zamówienie to kosmos jakiś jest
_________________ Była SV - taka ładna, chabrowa, gaźnikowa...
|
3 wrz 2014, o 21:52 |
|
|
Genem
SV Rider
Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 21:45 Posty: 771 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s k6
|
Re: Tym bym pojeździł ...
http://www.swiatek.fora.pl/motocyklowe- ... 0,318.htmltu przykladowo 2100zl + obrobka glowicy 1200zl. Oczywiscie inne walki w innym motocyklu, ale jakas tam + - orientacyjna cena jest
|
3 wrz 2014, o 22:03 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Dokładnie, można też odpuścić obróbkę głowicy jak ktoś chcę przyoszczędzić. Po takim modzie moc maksymalna spadnie, ale obróbka głowicy, wyższe wznosy zaworów niż serii powinny odrobić straty.
|
3 wrz 2014, o 22:38 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Tym bym pojeździł ...
Właśnie zobaczyłem na bikepics Ducati 1299 Panigale, 200 kucy z 2 garów, ponad 144 Nm momentu. Nie wiem czy da się wogóle to opanować, do tego wygląda jak bestia.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
26 maja 2015, o 09:26 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Tym bym pojeździł ...
chyba gdzieś na jakimś pasie startowym tak samo jak H2R
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
26 maja 2015, o 10:25 |
|
|
spazz
chachar
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29 Posty: 2311 Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: Brak
|
Re: Tym bym pojeździł ...
a co si em anie dac opanowac.. to nie sv650. napakowane elektronika jak prom buran
_________________ CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
|
27 maja 2015, o 10:18 |
|
|