Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
trovao
SV Rider
Dołączył(a): 5 lip 2011, o 09:21 Posty: 637 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K6
|
Re: Nasze puszki
Po dłuuugich nieudanych poszukiwaniach Hondy Civic EP2 ( 7gen 1.6 "sport" ) wartej kupna .... przyszedł czas że jazda do pracy na 7 rano SV-ką stała się "mało przyjemna", a wiec czas był kupić puszkę. Jako wierny "fanatyk" marki honda powróciłem do moich korzeni i zakupiłem takie oto auto : Honda Civic EG4 95 rok - oryginalnie siedział w niej silnik D15B2 "całe" 90 koni, jednak po tzw mini-me posiada głowice od D16Z6 z VTEC, hamulce, pompe, serwo od EG6, komplet stalilizatorów od EG6, wydech 2" z koncowym tłumikiem EG6, zawias springi eibach pro + amorki koni z reg wys i twardości. Po strojeniu legitymuje się 136 km / 140 nm. Szału nie ma mając na uwadze moje poprzednie auto EJ9 z B18C4 ( 189km/177nm ). Historia Honda-user - EG4 D15B2 -> EH6 D16Z6 -> EJ9 B18C4 -> EG4 D15VTEC(Z6) -> zobaczymy ....
_________________ Suzuki SV650S K5
|
17 paź 2012, o 18:40 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Nasze puszki
Może nie do końca na bieżąco jestem, albo w ogóle coś mi się pokręciło, ale vtec był w silnikach B16A1, B16A2, B16A. Głowica dwuwałkowa DOHC, zmienne fazy rozrządu, dzięki czemu silnik osiągał 150/160KM. Było też coś o nazwie eco-vtec, gdzie silnik 1.5 pracował na 3 lub 4 zaworach, mocy nie miał większej niż zwykły D15B2, ale ponoć trochę mniej palił. I z tego co pamiętam, to do civiców wkładali jeszcze zwykłą jednowałkową jednostkę 1.6 o nominalnej mocy 110KM, bez żadnego vteca i dwuwałkową 1.6 bez vteca o mocy 125KM. Teraz czekam na informacje
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
17 paź 2012, o 19:42 |
|
|
trovao
SV Rider
Dołączył(a): 5 lip 2011, o 09:21 Posty: 637 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K6
|
Re: Nasze puszki
| | | | lasooch napisał(a): Może nie do końca na bieżąco jestem, albo w ogóle coś mi się pokręciło, ale vtec był w silnikach B16A1, B16A2, B16A. Głowica dwuwałkowa DOHC, zmienne fazy rozrządu, dzięki czemu silnik osiągał 150/160KM. Było też coś o nazwie eco-vtec, gdzie silnik 1.5 pracował na 3 lub 4 zaworach, mocy nie miał większej niż zwykły D15B2, ale ponoć trochę mniej palił. I z tego co pamiętam, to do civiców wkładali jeszcze zwykłą jednowałkową jednostkę 1.6 o nominalnej mocy 110KM, bez żadnego vteca i dwuwałkową 1.6 bez vteca o mocy 125KM. Teraz czekam na informacje | | | | |
Ciężko bedzie to opisać w kilku zdaniach wiec odsyłam do http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_B_engine / http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine / Honda posiada jeszcze inne serie silników : K, H, R, F .... Ale choć liznę temat. Jeśli mowa o VTEC to montowano go w różnego typu silnikach, ale ogranicze się do poruszanej B-serii ( B16A,B16A1,B16A2... B18C,B18C4,B18C6 itp.) oraz D-serii (D15B, D16Z6 jego nastepca D16W4, D16Y8 itp ). B seria to głownie silniki DOHC, a D seria SOHC. W "B" VTEC znajduje się zarówno na wałkach ssących jak i wydechowych, w "D" tylko na krzywkach ssących. VTEC-E o którym wspominasz to najpopularniejszy D15Z1 montowany w 5genach oraz D15Z6 montowany w 6 genach. Właśnie tego drugiego można po oznaczeniu pomylić z moim "frankensztajnem". Oryginalny D15Z6 posiada 115 km, najdluzsza w Dseri skrzynie i trójstopniowego VTECa który od 3 biegu przy małym otwarciu przepustnicy oraz niskich obrotach pracuje tylko na jednym zaworze ssącym dzieki czemu spala mniej paliwa. Moj silnik to tak właściwie blok z D15B2 ale z głowicą od D16Z6 ( SOHC VTEC 125km ). Taki zabieg zwyklo sie nazywac "mini-me". Silniki SOHC 1.6 bez "vitka" montowano glownie w 6gen coupe ( 105 km ) , a np D16A9 - DOHC 130 km trafiał głównie do CRX / 4gen Gdybyś miał jakieś pytania ... Ciężko ogarnąć tak obszerny temat kompelsowo
_________________ Suzuki SV650S K5
|
18 paź 2012, o 01:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Nasze puszki
Dzięki, już wszystko jasne
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
18 paź 2012, o 08:40 |
|
|
sad
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
|
Re: Nasze puszki
Jak mówiłem tak zrobiłem
_________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
|
27 gru 2012, o 16:11 |
|
|
Pedros
Łowca
Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10 Posty: 2859 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
|
Re: Nasze puszki
_________________ JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE
|
27 gru 2012, o 18:52 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Nasze puszki
Sad, jaki silnik i jakie spalanie?
_________________ SVNERWUS
|
28 gru 2012, o 18:24 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Nasze puszki
Puszka może i tak ale jestem z niej bardzo zadowolony. 1.9 110KM turbo z 150KM i to wystarcza. Przewody w stalowym oplocie Viper Kawasaki Green Spalanie po mieście 5,5-5,7L trasa 4,5L IC wywalony pod zderzak Kilka ładnych fotek photographed by http://www.borysboba.pl
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
28 gru 2012, o 18:37 |
|
|
sad
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
|
Re: Nasze puszki
V6. 2007r. Trasa 10, miasto 13-15, a jak mam ochotę poszaleć to nawet nie patrzę na wskazówkę poziomu paliwa
_________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
|
30 gru 2012, o 10:58 |
|
|
KAMIL_87
motocyklista
Dołączył(a): 24 cze 2012, o 08:26 Posty: 122
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2004
|
Re: Nasze puszki
Nissan Murano 3,5 V6
sad z Rzeszowa jesteś?
_________________ = = = Gdy śćiągam kask, patrzę w niebo i myślę dziękuję = = =
|
30 gru 2012, o 12:17 |
|
|
sad
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
|
Re: Nasze puszki
Nie, tylko auto kupiłem w Rzeszowie
_________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
|
30 gru 2012, o 15:48 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Nasze puszki
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
Ostatnio edytowano 11 lut 2013, o 21:01 przez kozik, łącznie edytowano 1 raz
|
11 lut 2013, o 20:14 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Nasze puszki
fajna ja akurat też lubię japońce ale mitsubishi
|
11 lut 2013, o 20:46 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Nasze puszki
W Mazdzie sporo elektroniki oraz poszczególnych podzespołów siedzi od Mitasubiszi Przeglądałem kiedyś przed zakupem 323C Colta ale rekordowo drogie są do tej marki części z pośród Japończyków
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
11 lut 2013, o 21:13 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Nasze puszki
mam colta ale starszego niezniszczalny i części jak za darmo ale stary bo 2000r. u mnie w mieścinie jeden starszy gośc jeździ taką mazdą jak Ty masz tyle że tą wersję MPS i musze przyznać że dość mocny ale nie chce wiedzieć ile tam trzeba kasy wykładać w razie awarii
|
11 lut 2013, o 21:15 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Nasze puszki
Najdroższym elementem w tym aucie z silnikiem 2.0 MZR-CD są wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia gdzie cena takiego zestawu w serwisie dochodzi niekiedy do wartości ceny auta ale jest to element wytrzymały skoro znajomy na takim silniku zrobił 700tyś na nafcie lotniczej non stop ciągając z tyłu auta na lawecie z Niemiec
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
11 lut 2013, o 21:40 |
|
|
Factory
SV Rider
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 00:17 Posty: 2361 Lokalizacja: Dolnośląskie
Płeć: mężczyzna
Moto: Volvo T5
|
Re: Nasze puszki
spoko a wtryski wiem że drogie. nie wiem czy czytałeś ale kiedyś w jakiejś gazecie było napisane że oryginalne wtryski sprowadzane z Japoni kossztują do tego auta 27tys.zł ale nie pamiętam czy akurat do tego silnika zapewno da rade dużo taniej ale ta kwota przeraża
|
11 lut 2013, o 21:43 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Nasze puszki
Dokładnie o tym samym silniku mówimy. Wielu próbowało je reanimować ale z bardzo mizernym skutkiem ponieważ za duża jest precyzja jest ich wykonania stanowisko serwisu mazdy w Polsce "...Słyszałem ze w Denso dopiero opracowują procedury do regeneracji wtrysków , jeszcze i oni nie potrafią tego zrobić ale polak już umie .... To tak jak kazdy pompiarz naprawi pompe pfffffff..." "...to co napisałem słyszałem od samego szefa serwisu Denso w Warszawie wiem ze jeszcze taki sie nie urodzil ktory regeneruje nasze CR . Są ogłoszenia w necie firm ktore w ofercie maja regeneracje wtryskow , napisałem z rok temu do jednej z firm ( z prywatnego maila ) w odpowiedzi uzyskałem iz wszystko da sie zregenerowac , ciekawe jest to ze piszac wiadomosc juz z firmowego maila ( w podpisie serwis mazdy ble ble ) koles nie odezwał sie do dzisiaj .... obecnie to tylko mity ...".
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
11 lut 2013, o 22:24 |
|
|
damian1510
motocyklista
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 10:58 Posty: 179
Płeć: mężczyzna
|
Re: Nasze puszki
Mój nabytek, w chwilach rozłąki z motocyklem daje fajne doznania z jazdy.
_________________ Suzuki SV 650N K5
|
3 mar 2013, o 00:40 |
|
|
spazz
chachar
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:29 Posty: 2311 Lokalizacja: Oberschlesien
Płeć: mężczyzna
Moto: Brak
|
Re: Nasze puszki
Tez mam ibize ale nie fr. Ktory rok? Moja jest.z 2006 1.9 tdi.
_________________ CHŁOP BEZ POLERKI JEST JAK MIĘSNY BEZ WINERKI!!!
|
3 mar 2013, o 10:07 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|