Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
hateth
SV Rider
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 14:37 Posty: 387 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: R1 rn22
|
Re: Jazda na rezerwie
no ja też wątpię w te 4 litry, dla mnie to niemożliwe ;p
|
30 lip 2014, o 12:49 |
|
|
Montana
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:47 Posty: 2660 Lokalizacja: Bjaczystok
Płeć: kobieta
Moto: Trufel 675
|
Re: Jazda na rezerwie
A napęd ile wytrzymuje przy normalnym użytkowaniu? 20? 25k km? No to mam drugi komplet (tzn pierwszy po fabrycznym) i przebieg ponad 45,5k km. Spokojnie do końca sezonu starczy. Czyli normalne zużycie. A klocki przednie i tylne wciąż fabryka Apoco rozumiem, że dla Ciebie jazda motocyklem to wyłącznie kręcenie na wysokich obrotach ale nie krytykuj innych, którzy jeżdżą spokojnie. Każdemu motocykl służy do czego innego i wierz mi że jadąc 4,5-5 tys. obr. przy prędkości 100-115km/h i tak wyprzedzasz wolniejsze auta na trasie. Jeśli nie potrzebuję redukować to po co mam to robić? Dla większego spalania?
_________________ Suzuki SV 650s 2006 -> Honda VTR 1000 SP1 2001 -> Triumph Street Triple 675 2012
|
30 lip 2014, o 13:05 |
|
|
apoco
rowerzysta
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 13:24 Posty: 27
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k4
|
Re: Jazda na rezerwie
Niestety ale mylisz się, rozmowa zaczęła się od tego, że zadałem pytanie jak to robicie, że tak mało wam palą motocykle, no i się dowiedziałem, ze użytkownicy którym mało palą po prostu nie wykorzystują Svek w 100%, ba nawet niektórzy je zamulają Tak jak mówię, jest dynamiczność i DYNAMICZNOŚĆ, wyprzedzanie i WYPRZEDZANIE Ale widzę, że obroty z każdym postem rosną, najpierw była rozmowa o 4 tyś obr potem 4,5 a teraz dochodzimy do 5 tyś obr
|
30 lip 2014, o 13:13 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Jazda na rezerwie
Monte, klocki są tańsze, zacznij hamować A tak serio to na ulicy, tak jak nie używam tylnego hamulca, tak nie używam silnika do hamowania. Dlaczego już pisałem, wystarczy poszukać.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
30 lip 2014, o 13:18 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Odp: Jazda na rezerwie
| | | | apoco napisał(a): czyli mając 4,5 tyś przy 100 km/h masz wbity 6sty bieg - tak w takiej sytuacji robię redukcję MINIMUM na 5ty bieg, ponieważ dynamiczne wyprzedzanie na 6stym biegu przy tej prędkości, jest kiepskie, a jeszcze niech będzie małe wzniesienie - to wtedy nie ma mowy o dynamicznym wyprzedzaniu. Ale kwestia tego gdzie dana osoba kwalifikuje słowo 'dynamiczność' OK, dla jasności, bez problemu z jazdą dynamiczną po mieście dochodzę do 7 litrów, w poprzednich moto miałem to samo - nie wiem nie uważam tego za duże spalanie - spadnie mi o 1L ? ale kosztem mniejszego fanu. Spalanie pozamiejskie to około 6-6,5 litra - są to wartości jazdy dynamicznej - cały czas o takich mowa. Normalne jest też że jazdą autostradą i utrzymując stałą prędkość - nawet wysoką - spalanie może być identyczne jak ja jeżdżąc poza miastem ze średnią ( czytajcie uważnie średnia, maksymalna, minimalna) prędkością na całej strasie 100-110 km/h (czyt. jedziesz na odcinku raz 80 km/h raz 140 km/h a innym razem 190 km/h) jestem bez problemu w stanie zużyć około 6 - 6,5 l paliwa, tak jak to pisałem wcześniej, jasne że odkręcam często do maksa by jak najszybciej łyknąć parę puszek a za 50 m redukuje ponieważ jest kolejna sytuacja na drodze. Jest to normalna dynamiczna jazda, ale wypowiedzi porównujące 160 km/h na autostradzie ze stałą prędkością do dynamicznej jazdy po miescie / poza miastem na drogach krajowych jest błędne, ponieważ moim zdaniem takie porównania nie mają żadnego sensu, są to całkowicie inne tryby jazdy nawet pisząc że jedziesz 160 km/h na autoradzie a ja jade 120 po krajówkach z milionem sytuacji do wyprzedzania, redukowania. | | | | |
Tylko że utrzymanie średniego spalania na poziomie nie całych 5 litrów w trasie jest jak najbardziej możliwe nawet utrzymując średnią prędkość 90-100 km/h i to na drogach lokalnych jednopasmowych gdzie jest dużo wyprzedzania. Wszystko jest kwestią techniki. Widocznie Apoco jeździsz w systemie zero-jedynkowym czyli albo gazu nie dotykasz albo przekrecasz go od razu na maxa. Ostatnio jak jechałem do Mrągowa (nie jechałem drogą nr 7) właśnie lokalnymi drogami z prędkościami turystycznymi czyli max 120-130 i dużą ilością wyprzedzania mając na pokładzie pasażerke i pełny kufer wyszło mi spalanie 4,8l.
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
30 lip 2014, o 13:39 |
|
|
browar
SV Rider
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 16:54 Posty: 794
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 1000S 2005
|
Re: Jazda na rezerwie
Co do hamowania silnikiem to chyba trzeba podać definicje każdy z osobna co rozumie przez. Jak dojeżdżam do świateł i redukuje to mi motocykl zwalnia i tyle.. ale zahamować się nie da(a tu jest mowa o opcji najwolniejszej) jak mi ktoś zajeżdża drogę to mam zredukować trzy biegi i tyle?równie dobrze można hamować powietrzem np. na golasie , stanąć i będzie większy opór powietrza , w końcu się zatrzymamy.
_________________ http://www.acebiker.pl https://www.facebook.com/acebiker.polska
|
30 lip 2014, o 13:42 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Jazda na rezerwie
A prawda jest taka, że na 6 biegu przy dobrze wyregulowanym sprzęcie możesz mieć 3,5 tysiąca i jechać płynnie. Z resztą nie do końca rozumiem temat. Każdy niech śmiga jak chce. Za to wiem na bank, że SV potrafi spalić od 4-4,2 litra przy ultra oszczędnej ekonomicznej jeździe w pojedynkę do prawie 10 przy odcinaniu na każdym biegu i prędkościach rzędu 200 km/h. Więc licytowanie się średnio ma sens. Bo po prostu pewnych wartości nie da się oszukać. Oczywiście jeśli mówimy o sprzętach w miarę seryjnych.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
30 lip 2014, o 13:43 |
|
|
danielo
SV Rider
Dołączył(a): 1 lip 2014, o 13:29 Posty: 308 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S / N
|
Re: Jazda na rezerwie
Eco-driving na SV
|
30 lip 2014, o 14:14 |
|
|
apoco
rowerzysta
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 13:24 Posty: 27
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k4
|
Re: Jazda na rezerwie
tak raz miałem eko driving, coś koło 5ciu mi zeszła z pasażerem, wyjazd z grupą. Ale podstawowe pytanie po ciula mieć taki motocykl by uprawiać eco driving, nie lepiej przerzucić się na 125?
Ostatnio edytowano 30 lip 2014, o 14:29 przez apoco, łącznie edytowano 1 raz
|
30 lip 2014, o 14:18 |
|
|
apoco
rowerzysta
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 13:24 Posty: 27
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k4
|
Re: Jazda na rezerwie
Racja temat zszedł całkowicie na zły tor. Tym bardziej że ja cały czas piszę o jeździe standardowej dla mnie, czyli dynamicznej dla innych użytkowników -z tego co tutaj wyczytałem, bardzo dużo wypowiadających się użytkowników w standardowej jeździe nie przekracza 6 tyś obr - ja wręcz przeciwnie, dlatego spalanie jest większe, ale wiem jedno - NIGDY nie uda mi się zejść do tak niskiego spalania jak Wy, nie mam na to czasu by tak go tracić w jeździe na moto. Najlepiej by było się ugadać, przejechać na Svkach tą samą trasę tą samą predkością i wtedy sprawdzić spalanie Myślę, że różnice na spalaniu w takim przypadku były by znikome, ogólnie spalanie mojej Svki jest bardzo podobne na wspólnych wyjazdach jak spalanie znajomych z innymi motocyklami.
|
30 lip 2014, o 14:25 |
|
|
Łełek
motorowerzysta
Dołączył(a): 2 lip 2013, o 08:34 Posty: 82
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Jazda na rezerwie
To już wolę wypić taką samą ilość alko i zobaczyć kto jeszcze chodzi, a kto raczkuje
|
30 lip 2014, o 14:31 |
|
|
danielo
SV Rider
Dołączył(a): 1 lip 2014, o 13:29 Posty: 308 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S / N
|
Re: Jazda na rezerwie
Łełek: sprecyzuj, bo niektórzy zrozumieją wódka, a inni piwo i znowu będzie dyskusja.
|
30 lip 2014, o 14:34 |
|
|
apoco
rowerzysta
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 13:24 Posty: 27
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k4
|
Re: Jazda na rezerwie
Do tego dochodzi jeszcze marka danej wódki lub piwa, bo to zasadnicza różnica. joke
|
30 lip 2014, o 14:47 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Jazda na rezerwie
Ci którzy byli u Infi wiedzą kto kiedy odcina i ile przepali ale ja zawsze otwarty na takie propozycje !
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
30 lip 2014, o 16:17 |
|
|
Łełek
motorowerzysta
Dołączył(a): 2 lip 2013, o 08:34 Posty: 82
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Jazda na rezerwie
Rok temu terminy mi nie pasiły i się wku*wiałem. Obiecałem sobie, że w 2014 lecę. ... i poleciałem... do sklepu po pampersy
|
30 lip 2014, o 16:23 |
|
|
yacow
motocyklista
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26 Posty: 109 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
|
Re: Jazda na rezerwie
po to że publiczne drogi to nie jest tor wyścigowy gdzie używasz cały czas mocy maksymalnej, bezsensem wtedy byłoby kupować SVke gdyż ma zbyt elastyczny silnik, od tego masz szlifierki kręcące się do 15tys obrotow więc Ty również nie trafiłeś z wyborem motocykla używanie wysokich obrotów ma sens wtedy kiedy zajdzie taka potrzeba a nie trzymanie silnika na obrotach po to żeby nagle przyspieszyć jakby to było takie ważne jak użycie hamulca
|
30 lip 2014, o 17:01 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Jazda na rezerwie
"odcina nie służy idealnie dla silnika a używa się jej tylko w razie potrzeby" apoco, trochę siedzisz w sportach motorowych to wyjaśnij mi, żałosnemu laikowi, potrzebę użycia odcinki w SV 650. Bo rozumiem potrzebę użycia skrzyni biegów, hamulców i świateł oraz całej reszty... Ale do czego mam używać odcinki? Bardzo Ciebie przepraszam , że jeszcze zawracam głowę, ale... chciałbym obejrzeć jakiś filmik z Twoich jazd. Taka sportowa jazda mogłaby mnie czegoś nauczyć. Oczywiście Mam nadzieję na jakieś ekscytujące sceny. A przy okazji, gdyby jakiś podły oszczerca chciał powiedzieć, że tylko kozaczysz w necie, musiałby się zamknąć na wieki.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
30 lip 2014, o 20:31 |
|
|
robertt
pieszy
Dołączył(a): 27 cze 2014, o 09:03 Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2009
|
Re: Jazda na rezerwie
Moja SVka na trasie gdzie utrzymuje przez 90% czasu obroty 6k -7k na min. spala 4.5 litra/100
_________________ SV650S K9 -> Aprilia RSV Tuono 2003
|
31 lip 2014, o 04:35 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Jazda na rezerwie
u Infi jest tak jak na sv czyli jazda o kropelce i bez odciny nie wchodzi w grę
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
31 lip 2014, o 08:56 |
|
|
danielo
SV Rider
Dołączył(a): 1 lip 2014, o 13:29 Posty: 308 Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S / N
|
Re: Jazda na rezerwie
Trochę mało prawdopodobne ale skoro tak mówisz to tylko pozazdrościć spalania. Tak trzymaj.
|
31 lip 2014, o 09:10 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|