Motocykle z Włoch - rejestracja krok po kroku
Witam.
Jako, że jestem nawet w trakcie rejestracji swojego motocykla mogę wszystko po kolei opisać. Na przykładzie mojej SV.
A więc sprawa ma się tak. Ja swój motocykl kupiłem od handlarza, który go sprowadził po wcześniejszym "wymeldowaniu" go we Włoszech. I teraz jest kilka opcji, i tutaj musicie się odnaleźć bo to główny moment. Inaczej się ma sprawa gdy moto jest przywiezione z blachami, inaczej jak bez i inaczej jak bez blach i z faktura VAT -marża. Ja osobiście miałem to 3 i byłem zwolniony z jakichkolwiek opłat czysto za sprowadzenie.
Przejdźmy do sedna - kiedy moto stoi w garażu zastanawiasz się pewnie na jaki przygotować się wydatek. Otóż kolejność zadań jest następująca:
1. Bierzesz KARTĘ POJAZDU (gdy wymeldowany jest pokreślona) i taki DOKUMENT ze znakiem wodnym i napisem AUTOMOBILE CLUB D'ITALIA (chyba świadectwo homologacji).
2. Udajemy się do tłumacza z j. włoskiego (przysięgłego oczywiście) i on to tłumaczy. Koszt to różnie piszą, czas też (ja zdradzę że w Płocku się to robi przez godzinę i za 80 zł).
3*. Teraz czas na kolejki - WYDZIAŁ KOMUNIKACJI - Jeżeli macie bez tablic.
(Jeżeli macie tablice to zapewne przegląd) ale o tym za moment. Kiedy motor jest wymeldowany to grzejemy do wydziału. Przedstawiamy ORYGINAŁY (można zrobić ksera wszystkiego ale ode mnie nie chcieli) KARTY POJAZDU I HOMOLOGACJI Z TŁUMACZENIAMI (Z PIECZĄTKĄ) , FAKTURĄ , OŚWIADCZENIEM ŻE POJAZD PRZYJECHAŁ BEZ TABLIC I WNIOSKIEM O REJESTRACJĘ TYMCZASOWĄ. Po okazaniu dowodu osobistego i uiszczeniu (nie pamiętam dokładnie) 40-55 zł - dostajemy blachę(CZERWONĄ) i tymczasowy dowód.
4. Jeżeli przez to przeszedłeś to już prawie wszystko za Tobą Wink Teraz tylko zwieńczenie dzieła rejestracji TYMCZASOWEJ (na dokładnie miesiąc)
Trzeba teraz udać się do ubezpieczyciela i ubezpieczyć. Tutaj dobrze popytać. Ja miałem proponowane od 280 zł w PZU do 1530zł gdzieś tam... Wybieramy naszym zdaniem najlepszą ofertę i już prawie .
5. Jedziemy sobie motorem w celu wykonania BADANIA TECHNICZNEGO. Koszt bodajże 62 zł. Obsługa ogląda motor czy numery się zgadzają i inne rzeczy sprawdza. I tam drukują taki papier z przeglądu.
* Jeżeli MASZ BLACHY to sprawa wygląda trochę inaczej. Nie przerabiałem tego, ale najprawdopodobniej możesz od razu zrobić przegląd. Później pkt 1 i 2 i twardy dowód.
Jeżeli chodzi o dalsze postępowanie to zdam relację jak je wykonam. W najbliższych planach wycieczka do wydziału i zrobienie CZARNYCH blach. o cenach i potrzebnych dokumentach będę informował.