Autor |
Wiadomość |
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Sprawdzę to
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
14 kwi 2012, o 20:51 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Jeśli chłopaki mają stare opony takie jak ja niedawno w postaci kartofli to raczej nic nie pomoże ich dogrzewanie czy właściwe jej ciśnienie, pewnych niedogodności się nie przeskoczy co byśmy nie robili. Nieraz się uda efektownie wystartować ale innym razem nawet się nie będziemy spodziewać jak nam tył odjedzie w bok
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
14 kwi 2012, o 21:01 |
|
|
kaCZi
SV Rider
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 14:29 Posty: 1683 Lokalizacja: Toruń
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR k8
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Mam nówkę oponę. Na starej tak było i na nowej też, no ale fakt jest taki, że teraz chyba trochę ciężej rozgrzać oponę,a zawsze jak wsiądę to mam taki odjazd może pojeżdżę i to sprawdzę.
_________________ Moja czarna Perła -> GSX-R 750 K8
|
14 kwi 2012, o 21:08 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Nie chcę zaczynać kolejnego flame'a ale dla mnie dobre opony to podstawa...
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
14 kwi 2012, o 21:16 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Zależy na czym się śmiga ale moje poprzednie mezki były na zimno tak twarde, że czasami miałem wrażenie przez pierwsze parę minut, że lewituję Co do młodego cycka trzeba było mu strzelić z tłumika nad uchem to by nie wiedział gdzie ma gaz a gdzie hamulec Najlepsza metoda przyspieszenia i hamowania + jazda "wężykiem" i papcie szybko gotowe do akcji!
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
14 kwi 2012, o 21:30 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Przyspieszenia i hamowania owszem, ale jazda wężykiem w oponach motocyklowych nie służy do ich rozgrzewania...
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
14 kwi 2012, o 21:39 |
|
|
MiszCZ
motocyklista
Dołączył(a): 26 lut 2010, o 07:21 Posty: 187 Lokalizacja: Kielce
Płeć: mężczyzna
Moto: rsv 1000r tuono
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Gdyby nie nissan micra na moim pasie to pomimo tego że moto stanęło bokiem był by mój A co do opon to dopiero drugi sezon na nich śmigam, więc obstawiam że były zimne bo dopiero co wyjechałem od kolegi ze sklepu motocyklowego
_________________ SV 650 n '00 -> SV 1000 s '03 -> RSV 1000R Tuono '06
|
15 kwi 2012, o 09:06 |
|
|
B2RT
SV Rider
Dołączył(a): 23 kwi 2010, o 07:03 Posty: 697 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 2003
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Są tacy co powiedzieli by, że nawet do ochładzania.
_________________ BMW K1200S
|
15 kwi 2012, o 14:22 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Dla mnie jazda wężykiem = rozgrzewka dla mózgu.
|
16 kwi 2012, o 02:41 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Są też tacy z cyklu " nie znam się to się wypowiem " interesowałem się kiedyś tematem szybkiego i skutecznego rozgrzania opon. I właśnie takie techniki są uważane za najbardziej skuteczne. Z resztą obczajcie sobie chociażby moto gp, F1 , czy rozgrzewki w TT. Jadąc tylko i wyłącznie prosto nie rozgrzejesz jednakowo całej powierzchni opony. No a już najlepiej to sobie koce kupić
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
16 kwi 2012, o 18:04 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Jak już podglądasz wyścigowe techniki to poczytaj też po co to robią, bo to jeden z błędnie powtarzanych mitów. Opony są rozgrzewane kocami a na boki bujają się żeby w oponie poprawnie ułożył się karkas. Poza tym te opony mają temperaturę pracy powyżej 100 stopni i możesz sobie tylko pomarzyć że takim bujaniem rozgrzejesz cokolwiek. A opony w autach mają zupełnie inną konstrukcję i tam to wszystko działa odrobinę inaczej.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
16 kwi 2012, o 18:09 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Oczywiście, że stosuje się koce i że to innego rodzaju opony. Ale nadal jestem przekonany, że na pewno to nie zaszkodzi i chociaż minimalnym stopniu pomaga.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
16 kwi 2012, o 18:42 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Opona podczas pracy rozgrzewa się od tarcia. Teraz sobie porównaj jakie tarcie masz przy ostrym przyspieszaniu czy hamowaniu a jakie przy bujaniu się na boki. A jak już chcesz porównywać z F1 to przyjrzyj się w jaki sposób to robią - bujają się na boki jadąc praktycznie w poślizgu żeby zwiększyć tarcie i tym samym temperaturę.
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
16 kwi 2012, o 18:49 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Nie chodzi mi o bujanie się na boki jak Zenek po kilku piwach tylko o przechylanie motoru tak by jak największa powierzchnia opony miała kontakt (tarcie) z asfaltem. Z resztą temat rzeka jak wiele innych Jestem po prostu zdania, że na pewno to nie zaszkodzi.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
16 kwi 2012, o 18:56 |
|
|
Notturno SV
Mister Budda
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
To nie temat rzeka, od bujania się opony się nie rozgrzewają Przyspieszanie i hamowanie i niestety na tym temat ten się kończy, bo tego nie przeskoczysz
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
16 kwi 2012, o 19:18 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Ok w takim razie od kontaktu z asfaltem opony stygną. Koniec tematu p.s. Praw fizyki oszukać się nie da.
_________________ www.zielonapracownia.eu
Ostatnio edytowano 16 kwi 2012, o 19:41 przez jacaaaa, łącznie edytowano 1 raz
|
16 kwi 2012, o 19:23 |
|
|
Notturno SV
Mister Budda
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
ehhhhh.....
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
16 kwi 2012, o 19:25 |
|
|
zvierzak
przewrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43 Posty: 832 Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Dokładnie 100% racji, od bujania to oponę z piachu oczyścisz nie rozgrzejesz.
_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx http://motocyklem.eu
|
16 kwi 2012, o 21:19 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Foch forever??
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
16 kwi 2012, o 22:20 |
|
|
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
Re: Niedogodności związane z ujeżdżaniem SV
Nie wiem co znaczy foch, bo nie jestem gimnazjalistką. Ale za to pamiętam wzór na tarcie z fizyki i jestem pewny że jego wynikiem nie jest chłodzenie się dwóch trących o siebie powierzchni ale ich nagrzewanie się na skutek tracenia energii kinetycznej którą dysponują Więc co mogę zrobić skoro wiem że 2+2 = 4 a ktoś upiera się że wynik to 3?! Uśmiechnąć się ładnie I rzecz jasna metoda wężykowania nie jest może najskuteczniejszą metodą nadawania oponom odpowiedniej temperatury (z resztą wymieniłem ją na miejscu 3, pomijając koce które nie mają racji bytu w codziennej eksploatacji motocykla) ale na pewno nie zmniejsza ich temperatury.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
16 kwi 2012, o 22:33 |
|
|