Autor |
Wiadomość |
27Zaku
motocyklista
Dołączył(a): 4 lut 2014, o 02:32 Posty: 138 Lokalizacja: Police/Szczecin/Szwecja
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S '03
|
Jazda na rezerwie
Siemka, Czy jesli jechalem Sv-ka okolo 70-75km na 6-biegu przy ponizej 4k obrotow(V=80\85km\h) to cos sie moglo stac? Niskie obroty chyba nie szkodza silnikowi?
To byla sytuacja kryzysowa. I dlatego pytam.
Kto powiedzial, ze Sv-ka duzo pali`? Przy takiej jezdzie w przeliczeniu to by wyszlo z 3,6l\100km.
_________________ Pierwszy motocykl nigdy nie powinien mieć więcej KM niż Ty Kg. http://www.27Zaku.pl - mój blog o motocyklach, zdrowym trybie życia, przemyśleniach i lifestyle'u. Suzuki SV 650 S '03 i CBR 600 F4 '99 przerobiona na tor.
|
26 maja 2014, o 20:28 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Jazda na rezerwie
No na 6 biegu to troche masakra. 70 to jest jakieś 3500 rpm. wg mnie mało. Faktycznie można tak jeździć, żeby paliła poniżej 4 l. Tylko po co wtedy sv upować. Do jazdy w takim tempie lepszy skuter. I spali jeszcze mniej.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
26 maja 2014, o 20:37 |
|
|
Pedros
Łowca
Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 16:10 Posty: 2859 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: Perła - Smerf
|
Re: Jazda na rezerwie
zgadzam się przy 80km/h lepiej byłoby na 3 może 4 biegu jechać, silnik wtedy ma swój moment obrotowy.
_________________ JEŚLI KIEDYKOLWIEK BĘDZIE CI ŹLE, BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM, BĘDZIESZ POTRZEBOWAĆ MOJEJ POMOCY, TO PAMIĘTAJ NIE DZWOŃ DO MNIE
|
26 maja 2014, o 20:40 |
|
|
27Zaku
motocyklista
Dołączył(a): 4 lut 2014, o 02:32 Posty: 138 Lokalizacja: Police/Szczecin/Szwecja
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S '03
|
Re: Jazda na rezerwie
Napisalem, ze sytuacja kryzysowa. Normalnie jezdze w okolicach 6tys. i wszystko jest git. Zapytalem, bo nie wiedzialem czy cos moze sie stac z mechanicznego punktu widzenia. Juz dzisiaj po zatankowaniu bagu, troche pododawalem gazu na biegach by sprawdzic czy cos jest nie tak, ale nie poczulem zadnej zmiany.
_________________ Pierwszy motocykl nigdy nie powinien mieć więcej KM niż Ty Kg. http://www.27Zaku.pl - mój blog o motocyklach, zdrowym trybie życia, przemyśleniach i lifestyle'u. Suzuki SV 650 S '03 i CBR 600 F4 '99 przerobiona na tor.
|
26 maja 2014, o 21:30 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Jazda na rezerwie
jeżeli jest to jednorazowa sytuacja i nie męczysz tak silnika to raczej nic się nie stanie. pewnie rezerwa się zapaliła i ekonomiznie ( wg. mnie przy tych obrotach nieekonomicznie ale cóż) starałeś się dokulać do stacji co ? jak zjechałem z a2 na gniezno to też kontrolka rezerwy mi się zapaliła i niestety już w gnieźnie z 600 m od stacji koniec paliwa trzeba było pchać
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
26 maja 2014, o 22:50 |
|
|
27Zaku
motocyklista
Dołączył(a): 4 lut 2014, o 02:32 Posty: 138 Lokalizacja: Police/Szczecin/Szwecja
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S '03
|
Re: Jazda na rezerwie
Dokladnie tak jak mowisz. Staralem sie dokulac jak tylko moglem. Mi zabralko ze 100m przed. To dalem rade. Dlatego zapytalem.
_________________ Pierwszy motocykl nigdy nie powinien mieć więcej KM niż Ty Kg. http://www.27Zaku.pl - mój blog o motocyklach, zdrowym trybie życia, przemyśleniach i lifestyle'u. Suzuki SV 650 S '03 i CBR 600 F4 '99 przerobiona na tor.
|
26 maja 2014, o 22:58 |
|
|
piecus88
SV Rider
Dołączył(a): 25 mar 2012, o 18:38 Posty: 595 Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s `03
|
Re: Jazda na rezerwie
nic sie nie stanie chyba, ze bedziesz wajchować uporczywie pstryczkiem od pompy bez wachy w przewodach
_________________ szoruję asfalt
|
27 maja 2014, o 19:31 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Jazda na rezerwie
ja powiem ze jak tankuję przeważnie za 50 PLN robie 190 - 200 km i wjeżdżam na stacje i znów leje za 50 rezerwa bardzo sporadycznie sie zapala średnie przelotowe to 100-140 jak latamy grupą
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
27 maja 2014, o 20:17 |
|
|
piecus88
SV Rider
Dołączył(a): 25 mar 2012, o 18:38 Posty: 595 Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s `03
|
Re: Jazda na rezerwie
poza tym w kontekście szkód w czasie jazdy na bardzo niskich obrotach, szkodliwe w dłuższej perspektywie byłoby niedogrzanie, ale w wydaje mi się, że w praktyce w sv to jest nieosiągalne
_________________ szoruję asfalt
|
27 maja 2014, o 21:09 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Jazda na rezerwie
wg mnie za 50 zł 190 - 200 kmów nie kulniesz w svce, no chyba że delikatnie do max 110 km.h
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
27 maja 2014, o 22:19 |
|
|
Radzius
motocyklista
Dołączył(a): 14 mar 2014, o 20:52 Posty: 292
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000s
|
Re: Jazda na rezerwie
od korka do rezerwy robie jakies do ok 200km oczywiście w trasie z pasażerką do 150km/h
|
27 maja 2014, o 22:31 |
|
|
yacow
motocyklista
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26 Posty: 109 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
|
Re: Jazda na rezerwie
a ja bardzo często tak jeżdzę gdy wiem że przez dłuższy odcinek zatrzyma mnie ruch samochodów, który i tak nie warto wyprzedzać bo np. nic tym nie zyskam wtedy więcej paliwa zostaje na później na "pałowanie" gdy się zrobią ku temu warunki, potem na stacji wychodzi "fajna średnia..."
|
27 maja 2014, o 22:51 |
|
|
27Zaku
motocyklista
Dołączył(a): 4 lut 2014, o 02:32 Posty: 138 Lokalizacja: Police/Szczecin/Szwecja
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S '03
|
Re: Jazda na rezerwie
I normalnie silnik działa? Nic się nie dzieje?
_________________ Pierwszy motocykl nigdy nie powinien mieć więcej KM niż Ty Kg. http://www.27Zaku.pl - mój blog o motocyklach, zdrowym trybie życia, przemyśleniach i lifestyle'u. Suzuki SV 650 S '03 i CBR 600 F4 '99 przerobiona na tor.
|
28 maja 2014, o 00:18 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Jazda na rezerwie
Ja śmigałem ostatnio z Zamościa na Rzeszów w tempie powyżej 140, tak do 200, rezerwa mi się pojawiła po ok 300km, zatankowane było przed wyjazdem z Zamościa. W trasie pizdeczka non stop.
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
28 maja 2014, o 00:51 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Jazda na rezerwie
Jeśli silnik nie szarpie, nie dławi się to co w tym złego?? Dajcie konkretny przykład co się wtedy może dziać?? według mnie NIC!
_________________ 675
|
28 maja 2014, o 18:22 |
|
|
ukaszkalisz
motorowerzysta
Dołączył(a): 27 sty 2014, o 16:50 Posty: 98 Lokalizacja: Kalisz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5
|
Re: Jazda na rezerwie
Chyba troche przesadzasz, albo masz stukniety licznik km 16l ma zbiornik w gazniku, rezerwa zapala sie przy 3,5l. Czyli 300km przejechales na 12,5l paliwa. Wychodzi troszke ponad 4l/100km przy predkosciach gdzie Sv pracuje od ok. 7 do 10tys/obr. jest to niemozliwe moim zdaniem i pewnie nie tylko moim. Chyba ze to jest hybrydowa SV
_________________ Galeryjka http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=13280&p=227954#p227954
|
28 maja 2014, o 18:36 |
|
|
yacow
motocyklista
Dołączył(a): 20 lip 2013, o 11:26 Posty: 109 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K2
|
Re: Jazda na rezerwie
a co się ma dziać...? trzeba wykorzystać elastyczność tego silnika a nie kręcić bez potrzeby, jeśli nie potrzebujesz akurat wiekszej mocy chyba słyszysz kiedy zaczyna szarpać np. poniżej 3 tyś i wtedy trzeba już zredukować bieg
|
28 maja 2014, o 18:42 |
|
|
koza23
motorowerzysta
Dołączył(a): 19 mar 2014, o 19:34 Posty: 66
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S
|
Re: Jazda na rezerwie
Ja swoim gaznikiem bez zbytniego oszczeddzania go tzn sprinty do 190-200 ale ogolnie jazda 120-130 w krotkie trasy miałem wynik 5,4 wiec mysle ze moze byc realne takjie spalanie,mysle ze bez palowania teraz zejde do 5.00 myslalem ze wiecej spalaja sv a tu mile zaskoczenie:)
|
28 maja 2014, o 20:48 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Jazda na rezerwie
Użytkownikowi ukaszkalisz chodziło chyba o to, że takie spalanie jest nierealne dla prędkości z przedziału 140 - 200 km/h. Bo jeżeli chodzi o mniejsze prędkości z przedziału 100 - 120 km/h to mi udawało się zejść do 4 litrów na 100 km Ale nie o tym temat, także już nie pitolę.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
28 maja 2014, o 23:51 |
|
|
miczukow
rowerzysta
Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 09:26 Posty: 36 Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
|
Re: Jazda na rezerwie
Spokojny kruzing na 6 biegu przy 3.5 - 4 tyś obr/m jest spoko. Niebezpieczne może okazać się gwałtowne otwarcie przepustnicy i przyspieszanie pod obciążeniem np. wzniesienia. Nadmierne obciążenie układu korbowo-tłokowego w takiej chwili może skutkować popularną przypadłością wśród silników, zwaną "strzałem z korby"
|
29 maja 2014, o 00:08 |
|
|