DamnWamn: o którego wrocławskiego mechanika Ci chodziło?
Estilete:
Skąd masz pewność, że musisz coś regulować? Zmierzyłeś luzy czy zakładasz, że się nie obędzie? Skąd pewność, że łańcuszki masz do wymiany? Odkręcałeś napinacze?
Za ~80PLN możesz mieć komplet* szczelinomierzy ze skokiem 0,01mm w interesującym Cię zakresie (np.
SATA 09407 [lub
Toptul ICBA1026] +
Würth 071351 43), co daje Ci możliwość bardzo precyzyjnego pomiaru. Śrubę mikrometryczną 0-25mm (dokładność 0,01mm) na alle~ znajdziesz za ok. 30PLN, jest ich multum.
Łańcuszki rozrządu są też w wersjach zakutych, nie potrzebujesz zakuwarki. Ile kosztują łańcuszki rozrządu sprawdzisz sobie w necie bez problemu.
Już nie przesadzaj z tymi świecami - to możesz sobie zrobić sam. Nie masz klucza dynamometrycznego (wg mnie przy świecach to przerost formy nad treścią, ale też mam w papierach elektronik a nie mechanik...), to zrób jak zaleca producent: do wyczuwalnego oporu a potem o 1/2 (albo 1/8 jeśli zakładasz ponownie używane) obrotu - ot, cała filozofia wymiany świecy. Po zdjęciu fajki a przed wykręceniem świecy dmuchnij sprężonym powietrzem, żeby nie zostały jakieś paprochy, które mogłyby wpaść do cylindra.
Szczelinomierza drucikowego w zasadzie nie musisz mieć przy nowych świecach - w NGK standardowo jest to ok 0,7mm (ale gdybyś koniecznie chciał, to z dostępnych w PL masz
Gedore 705M. Tani nie jest (z przesyłką coś koło 100PLN), do kupienia w PL chyba tylko w Förch. Do świec CR8E trzeba w tym szczelinomierzu trochę spiłować doginak, bo za duży i elektroda zewnętrzna się nie mieści.
Jakiej prędkości nie pokazuje silnik? Prędkości motocykla? W małej (wtryskowej) prędkość jest z czujnika w przednim kole, silnik nie ma tu nic do rzeczy, w SV1000 jest to zbierane z silnika. Prędkości obrotowej? Bardziej szukałbym usterki w liczniku (skoro silnik pali na oba cylindry).
Mnie za regulację luzów (nie wiem, które regulował i czy w ogóle była potrzeba, ale po 17tyś. km i kolejnych 10tyś. km wciąż były "w zakresie"), ocenę stanu łańcuszków rozrządu (jeśli musiał regulować luzy zaworowe, to sprawdzał to "przy okazji", bo i tak trzeba zdjąć napinacze) i synchro przepustnic skasował (w lipcu 2015) 300PLN. Dużo-mało? Zależy. Jeśli zaczniesz liczyć, to narzędzia mogą się wydawać drogie, ale to jest coś, co zostaje u Ciebie (+wiedza o moto, +umiejętności, +satysfakcja itp.) i przyda się w każdym późniejszym moto, które będziesz miał. Chyba, że nie masz opcji grzebania przy moto (brak /miejsca/garażu) albo zwyczajnie grzebać przy moto nie lubisz
Ja stwierdziłem, że wolę w narzędzia zainwestować. Polecam.
Edit://
*komplet to właściwie dwa komplety, bo "najbardziej wypasione" komplety fabryczne miały skok co 0,02-0,03mm. Jeśli chcesz mieć krok 0,01mm (ja takiego nie znalazłem, ale może SKF, NSK albo ktoś jeszcze mają w ofercie) to sensowne jest mieć są dwa komplety, np. z tych, które wymieniłem:
SATA 09407: 0,02; 0,03; 0,04; 0,05; 0,06; 0,07; 0,08; 0,09; 0,10; 0,13; 0,15; 0,18; 0,20; 0,23; 0,25; 0,28; 0,30; 0,33; 0,38; 0,40; 0,45; 0,50; 0,55; 0,60; 0,63; 0,65; 0,70; 0,75; 0,80; 0,85; 0,90; 1,00mm.
lub
Toptul ICBA1026: 0,04; 0,05; 0,06; 0,08; 0,10; 0,13; 0,15; 0,18; 0,20; 0,23; 0,25; 0,28; 0,30; 0,33; 0,35; 0,38; 0,40; 0,43; 0,45; 0,48; 0,50; 0,53, 0,55; 0,58; 0,60; 0,63mm
+
Würth 071351 43: 0,1; 0,12; 0,14; 0,16; 0,18; 0,2; 0,22; 0,24; 0,26; 0,28; 0,3; 0,32; 0,34; 0,36; 0,38; 0,4; 0,42; 0,44; 0,46; 0,48; 0,5mm.
Edit2://
Naprodukowałem się, nawymądrzałem, a nie wziąłem pod uwagę, że mogłeś pytać, bo po prostu nie wiesz ile skasować znajomego za robociznę przy jego moto