Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 11:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Porównanie SV 650 N do ninja 650r/er6f 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 14 paź 2010, o 22:38
Posty: 330
Lokalizacja: Brzesko
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW f800s
Post Porównanie SV 650 N do ninja 650r/er6f
No i stało się zamieniłem moje sv 650 N na kawasaki ex6/ninja 650r/er 6f/er6 f 2007r itd.. nie ma drugiego takiego motoru o tylu nazwach :D jest jeszcze model N tak samo jak w SV
http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/u ... g.html#top

może małe porównanie tych sprzętów, dla potomnych lub dla was :)

na duży plus dla kawy:
1. osłona przed wiatrem :P
2. oświetlenie jest bezpieczniejsze (kierunki widać ze wszystkich stron i dodatkowe światło długie, tylne mocniejsze)
3. dużo delikatniejszy, chodzi głównie o jazdę z plecakiem co było głównym powodem zamiany
4. fajnie wyprofilowany wylot ciepłego powietrza z „komory” silnika, można ogrzewać kolana, naturalnie jak się chce..
5. wkręcanie na obroty jest pomiędzy sv, a ścigaczem 4r
6. prędkość przelotowa jakby większa odpowiednio do sv, motocykl do 180 fajnie idzie, gdzie sv szła do 160, zapewne przełożenia, lub zębatki, dla mnie przedział odpowiedniejszy/~100km/h/
7. ponoć jeszcze ciut mniejsze spalanie /jestem maniakiem małego spalania, wiem wiem są cbf 125..
8. można jeździć już od 2k obrotów i nie jest to takie złe wkręca się na moc od 5-6k czyli do miasta i tych 5k jeździmy sobie babciną jazdą co jest podobne do pracy rzędu, ale nie do końca, trochę z sv też ma
9. mniejsze hamowanie silnikiem, ale nie tak jak w r4, uważam że lepsze sv potrafił oczy wyciągnąć z oczodołów.
10. fajny tłumik, schowany pod motocyklem
11. nowocześniejsza konstrukcja co widać


Na minus:
1. wszystko drży w tym motorze, plastiki, wypełniacze, sety istna masakra
2. gorszy komputer pokładowy, brak temperatury cieczy silnika i miejsce tylko na jedną informacje np. godzinę, w moim przypadku w milach :/ /nie wie ktoś czy można przerobić taki licznik na km?
3. światło tył na żarówkę, co prawda dużo czytelniejsze i bezpieczniejsze, ale brzydsze.
4. skrzynia chodzi ciężej, może olej docierający..
5. wolniej reaguje na gaz i to czuć, jest bardziej liniowy
6. brak forum :D w ogóle kawa chyba nie jest lubiana w tym kraju, co za tym idzie mało informacji i nie są one takie wyczerpujące jak te choćby tylko na tym forum dla sv.
7. motocykl zupełnie inaczej się prowadzi, bardziej jedzie prosto i dobrze wchodzenie w zakręty tylko mocny przeciwskręt.


Co do bezpośredniego porównania oba mają tą samą moc i ten sam moment obrotowy, produkowane w dżapan, te same rozmiary ogumienia i oba mają kolor niebieski ;) waga +10kg dla kawy.

Czytałem sporo o ninja 650 i dużo w nich przerysowania, ten motocykl jest łatwiejszy od sv i trudniejszy zarazem. Sv ma fajny silnik dla singla i nic go nie pobije, sam wręcz skręca i rzeczywiście można myśleć że się jest zajebistym motocyklistą od urodzenia.. natomiast jego przydatność już w podróżowaniu jest trochę gorsza, dodatkowo to hamowanie silnikiem w zakrętach np. przy przepychaniu na rondzie jest uciążliwe. Sv to jest taki wybryk natury, który powinien zagościć u każdego motocyklisty, do lansu, bassssowania, mocnych odczuć jest jedyny.

Kawa też nie jest najlepsza dla początkujących, jest to motor przeznaczony do jazdy na wprost i żeby opanować ją w szybkich zakrętach trzeba już coś umieć, do tego ma mniejszy promień skrętu to przy garażowych wyjazdach jest lepsze, ale i kierownica jakby lżej skręca (podatny na samoskret). Należy zakupić gumowe sety, które weszły chyba w 2008/09 roku takie jak są w sv, jednak czuć po nogach drgania.

Silnik:
inny, ale podobny ;). Silnik w kawie to coś pomiędzy R4 a V2. Osobiście uważam że sv ma dużo lepszą kulturę pracy i jest silnikiem dopracowanym pod każdym względem, natomiast er6 jest bardziej dopracowany do osiągów (i go poskręcali..).


Hamowanie:
oba podobnie, kawa lepiej - tak jakby pewniej co mi jest na rękę. Ładniej się prezentują tarcze i wyglądają na pewniejsze.

Zużycie:
ponoć w kawie napęd wytrzyma nawet 40 000, opony mniej się ścierają, przez to że motocykl nie prowokuje do przyspieszeń zapewne klocki też dłużej pożyją. Paliwa ponoć można spalić mniej o 0,5L przy oszczędnej jeździe.

Przyspieszenie:
pomimo takich samych parametrów laboratoryjnie kawa do 100 ma 3,9s a sv 3,8s do 140 7,2s a sv 7s, natomiast elastyczność 60-100 czy 100-140 tu już kawa góruje w tym drugim 5,1s do 5,8s sv więc znaczna różnica, zapewne dlatego że jak się rozpędzi to już idzie, sv jest lepsza do mniejszych prędkości czyli ściganie się od świateł, szybkie starty i takie tam.. Przełożenie z 1 na 2 z gazem powoduje wstawanie na koło podobne do sv, natomiast jedynka mniej prowokuje i rzadziej się "sam" unosi.

Podsumowując
Sv był modelem, który bił rzędy pod praktyczne każdym możliwym porównaniem w mieście, wykorzystywanie go na co dzień i do miasta cud miód i orzeszki, jakiś mały przejazd i nawet po złym dniu rogal zawsze wraca, natomiast er6f jest lepszym sprzętem od rzędów do miasta, a od sv na trasę, natomiast gorszy od turystyka na trasę ale lepszy od plastika i sv od rzędów gorszy do ścigania, ale od sv lepszy na prostej. Czyli kawa ma wszystkiego po trochu, do miasta, turystki, i początki z plastikiem dlatego jest dobry na początek, nadaje się dosłownie do wszystkiego i można po takim sprzęcie myśleć, w którą stronę wybierzemy nasz następny motocykl. Wybrałem kawe ze względu na to że mnie „stać”(od 2006r produkcja) i jest odpowiedniejszy do jazdy z początkującym plecakiem, do tego motocyklem sporo się przemieszczam i musi być dobry do wszystkiego.


Chciało by się mieć oba, ale wiadomo.. proszę nie karcić za styl, chciałem tylko opisać swoje spostrzeżenia. Jak coś będę poprawiał.

_________________
wydruki 60x40 cm 19,99zł papier i tusze HP, maszyna hp 130r, wydruki do 61x180cm
Fotografia ślubna http://www.poniewierski.com


9 maja 2011, o 18:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 23:49
Posty: 500
Lokalizacja: München
Płeć: mężczyzna
Moto: Morini
Post Re: porównanie SV 650 N do ninja 650r/er6f
Liczą się chęci. Trochę interpunkcja szwankuje, ale dużo informacji znajdą tu ludzie których to porównanie interesuje.


9 maja 2011, o 22:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: porównanie SV 650 N do ninja 650r/er6f
A czy przypadkiem w ER-6 czopy wału korbowego nie są przestawione o 270st tak jak np. w TDM900, dzięki czemu silnik pozornie rzędowy chodzi jak V2? Wydaje mi się, że tak właśnie jest, ale głowy nie dam.
Na mnie największe wrażenie zrobiła wygoda tego motocykla w porównaniu do SV. Miałem okazję zakosztować ER-6F: Odprężona pozycja, dobra ochrona przed wiatrem, to niezaprzeczalne plusy.
Natomiast jeśli chodzi o "nowinki techniczne" to kawasaki jest tu moim zdaniem w czarnej dupie. Stalowa rama, toporne zegary, tylna lampa - no niestety, tu SV wygrywa ;)
Osiągi, prowadzenie, hamulce - tu IMO oba motocykle są identyczne. Może jeden czy drugi ma 0,1s lepszy czas do 100km/h, ale kto tak na prawdę odczuje tą różnicę?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


10 maja 2011, o 00:03
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 14 paź 2010, o 22:38
Posty: 330
Lokalizacja: Brzesko
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW f800s
Post Re: porównanie SV 650 N do ninja 650r/er6f
Nowocześniejsza konstrukcja jest dla oka choćby tylny wahacz, tylne mocowanie setów i wystawienie amortyzatora, wydech pod moto.. coś tam jest prawdy z tym silnikiem ale pozostańmy że kultura jest pomiędzy V2 a r4.
Ta tylna lampa jest 3x mocniejsza/widoczniejsza niżeli w sv.. kierunki panoramiczne jest to na pewno bezpieczne.
Liczniki czytelniejsze są w sv ale te są jak ze starej sportowej kawy (dużo zawyżają przy 220 faktyczna prędkość to 200), nawet ostatnio był wątek o kłaniających się wskazówkach, w kawie to jest i naprawdę fajna sprawa, czeka się na wtryski, elegancki pokłonik i odpalamy.

Wygodniejszy też ponoć ma być ale jak zrobię 800 km na raz to się wypowiem.

5,1s a 5,8s (sv) od100 do 140km/h to dużo moim zdaniem skoro silniki mają te same osiągi kw/Nm prawie sekunda 12% różnicy to już jest jakiś postęp.

Aaa i ninja prowokuje do szybkiej jazdy, sv raczej woli przyspieszenia miastowe.

Co do prowadzenia się nie zgodzę, są właśnie duże różnice jak na stosunkowo konkurencyjny sprzęt.

_________________
wydruki 60x40 cm 19,99zł papier i tusze HP, maszyna hp 130r, wydruki do 61x180cm
Fotografia ślubna http://www.poniewierski.com


10 maja 2011, o 11:05
Zobacz profil
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: porównanie SV 650 N do ninja 650r/er6f
Co do tego nakłaniania do jazdy to miałeś sv N a ER 6 masz F, nie dziwne że masz takie odczucia, jakbyś dosiadł svs to byś wiedział co to kuszenie do zapierdzielania ;)

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


10 maja 2011, o 21:09
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 14 paź 2010, o 22:38
Posty: 330
Lokalizacja: Brzesko
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW f800s
Post Re: Porównanie SV 650 N do ninja 650r/er6f
Dzisiaj trochę pojeździłem SV, jednak ten moto to poezja..

Rzeczywiście brak owiewek i głośny wydech podświadomie powstrzymuje do jazdy na dużych prędkościach.

_________________
wydruki 60x40 cm 19,99zł papier i tusze HP, maszyna hp 130r, wydruki do 61x180cm
Fotografia ślubna http://www.poniewierski.com


11 maja 2011, o 14:05
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL