Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Autor |
Wiadomość |
jarek479
pieszy
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 14:06 Posty: 8 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Mam problem z moim nowym nabytkiem ;] Sprawa wygląda tak jak w instrukcji obsługi na str 17, przy układzie wtrysku paliwa podpunkt 1. "Wyświetlacz pokazuje zamiennie FI oraz temperaturę płynu chłodzącego, symbol FI i czerwona lampka ostrzegawcza są zapalone". Olej i płyn chłodzący są nowe, jeśli to miałoby jakieś znaczenie. Po odpaleniu po kilkunastu sekundach zapala się kontrolka i już nie gaśnie. Dodatkowo moto ma wysokie wolne obroty, t.j. pomiędzy 2500-3000 na ciepłym silniku. Kolejną rzeczą którą zauważyłem jest bardzo szybkie grzanie się. O ile podczas jazdy powyżej 50km/h temperatura wynosi 81-88C, tak przy wolniejszej jeździe (~30km/h po fatalnej drodze) czy przy postoju potrafi bardzo szybko do 100 dojść, więcej nie wiem, bo natychmiast go zgasiłem. Boję się jechać w miasto, bo jak mi trzeba będzie się zatrzymać na głupiej zmianie świateł, to przecież nie będę gasił moto. Dodatkowo jak miałem to 100 stopni, to chyba mi płynu trochę wywaliło, bo mam duże owiewki, takie na silnik i była trochę mokra ta prawa, widać, że coś się po niej lało, tylko nie wiem skąd, silnik niby suchy, a owiewki nie zdejmowałem żeby sprawdzić. Wybaczcie lekki chaos w mojej wypowiedzi, mam nadzieję, że napisałem to w miarę jasno. Moto to SV650s 2006. Aha, znalazłem jeszcze wtyczkę, która lata sobie nie wpięta do niczego... co to może być?
|
19 wrz 2012, o 14:49 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Piszesz, że wymieniałeś płyn chłodniczy, może coś się po drodze w układzie zapowietrzyło? Sprawdź dokładnie układ chłodzący. To by mogło być odpowiedzią na część objawów. Odpal go, zagrzej, zobacz czy chłodnica się nagrzewa i czy wiatrak się uruchamia. Skontroluj poziom płynu pod korkiem wlewu w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Co do wolnych obrotów to po prostu skręć je śrubką widoczną na zdjęciu do tych 1200-1400. Jak ma 2 razy tyle to też nic dziwnego, że się szybciej grzeje na postoju. Co do FI, zmostkuj odpowiednie styki w kostce pod siedzeniem, wejdź w "dealer mode" (szczegóły jak to zrobić na forum w opcji szukaj lub serwisówce) i zobacz czy nie ma jakiegoś błędu związanego z czujnikiem temperatury albo jakiegokolwiek innego.
Zacząłbym jednak od tej wtyczki - latarka w dłoń i szukamy pary. W razie potrzeby ściągnąć bak. U mnie nie ma w tym miejscu żadnej wtyczki (są 2 poniżej i inne, niech się wypowie ktoś z sv650)
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
19 wrz 2012, o 18:22 |
|
|
trovao
SV Rider
Dołączył(a): 5 lip 2011, o 09:21 Posty: 637 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K6
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
W "lytrze" w tym miejscu są 2 kostki od regulatora napięcia który znajduje się niżej pod rama, w 650 jest w innym miejscu. Ta kostka którą pokazuje Jarek na zdjęciu to chyba kostka od "automatycznej regulacji ssania/obrotów" ( wypadło mi z głowy jak to ustrojstwo się fachowo nazywa) Mowa o tym : Z tyłu powinna być wpięta taka kostka, która jest podobna do tej Twojej : Innych zbliżonych w tym rejonie nie wyszukałem. Daj znać co i jak... W razie w poszukamy dalej
_________________ Suzuki SV650S K5
|
19 wrz 2012, o 19:21 |
|
|
jarek479
pieszy
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 14:06 Posty: 8 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Bardzo chciałbym podziękować kolegom za pomoc, jednak chodziło o tą wtyczkę, wpiąłem ją (dzięki za zdjęcia poglądowe ) i kontrolka mi już nie świeci, mam ~1,2tys na wolnych obrotach i wygląda na to, że wolniej się grzeje, jednak to zweryfikuję dopiero przy dłuższej podróży. Jeszcze raz serdeczne dzięki
|
21 wrz 2012, o 15:21 |
|
|
trovao
SV Rider
Dołączył(a): 5 lip 2011, o 09:21 Posty: 637 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K6
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
No to radować się trzeba że moto w pełni sprawne Szerokości
_________________ Suzuki SV650S K5
|
21 wrz 2012, o 19:04 |
|
|
jarek479
pieszy
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 14:06 Posty: 8 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Hmm no niestety jednak nie do końca sprawne. Okazuje się, że jak jeżdżę spokojnie t.j. do 5 tys obrotów to płynu nie wywala, natomiast jeśli jeżdżę z wyższymi obrotami to płyn ucieka, tak, że mam całą owiewkę i ramę w "rosie" z prawej strony. Pomijając to, ubywa mi w zbiorniczku wyrównawczym płynu a oleju "przybywa", tzn. miałem oleju pomiędzy max a min a teraz mam tyle, że w oczku się nie mieści jak postawię do pionu. Czy to będzie uszczelka pod głowicą? Generalnie poza tym moto chodzi elegancko, zapala na tyk, nie dymi itp. Martwi mnie to "przybywanie" oleju...
|
28 wrz 2012, o 15:01 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Jak wywala to ewidentnie coś przedmuchuje. Zobacz czy nie masz "masła" pod korkiem wlewu oleju.
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
28 wrz 2012, o 15:25 |
|
|
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
może być uszczelnienie na pompie po prawej stronie wtłacza Ci płyn chłodniczy do skrzyni
|
28 wrz 2012, o 15:45 |
|
|
jarek479
pieszy
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 14:06 Posty: 8 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
To pewnie trzeba spuścić olej i płyn chłodniczy, żeby to uszczelnienie sprawdzić?
|
28 wrz 2012, o 18:58 |
|
|
Slawuch
SV Rider
Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13 Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
heh, przecież już sprawdziłeś (płynu ubywa, oleju przybywa)
|
29 wrz 2012, o 02:07 |
|
|
jarek479
pieszy
Dołączył(a): 19 wrz 2012, o 14:06 Posty: 8 Lokalizacja: Mielec
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2006
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Hmm no tak, więc o które chodzi (zaznaczone na niebiesko czy czerwono)? Wybaczcie może banalne pytania, ale wolę się upewnić, zapytać dwa razy, niż coś niepotrzebnie rozbierać Korek oleju wygląda normalnie, nic specjalnego nie zauważyłem
|
29 wrz 2012, o 16:09 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Kontrolka FI i wysokie wolne obroty
Chodzi o uszczelnienie wirnika pompy, nie uszczelkę dekla pompy/sprzęgła
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
30 wrz 2012, o 08:50 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|