Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 9 sty 2025, o 08:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Regulacja mieszanki 
Autor Wiadomość
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34
Posty: 69
Płeć: mężczyzna
Post Regulacja mieszanki
Panowie i Panie, czy ktoś z Was przeprowadzał samodzielnie taką operację? W serwisówce napisali, że śruba powinna być cofnięta o 2 1/2 obrotu lub 3 1/2 obrotu w zależności od silnika czy gaźnika. Zastanawia mnie to bo nie wchodzi płynnie na obroty. Zrobiłem czyszczenie gaźników (były dysze powietrza zatkane na amen) pomogło lecz nie jest to jeszcze to. Mówimy o SV 650 S rok 2000.

pozdr.

_________________
Niech moc będzie z Wami

Suzuki SV650S 2000


5 lis 2010, o 23:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Regulacja mieszanki
Jeśli nie masz analizatora spalin to ustaw po prostu na wyczucie.


5 lis 2010, o 23:13
Zobacz profil WWW
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Regulacja mieszanki
Jeśli masz jakieś przeróbki (tłumik + filtr) możesz poszukać w necie podobnych sprzętów, i jak kto ustawił. Na sv johns page było coś podobnego - nie mówię że dokładnie masz zrobić tak samo jak oni, ale zawsze kolejny punkt odniesienia :)

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


6 lis 2010, o 00:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja mieszanki
Ja bym zaczął od znalezienia oznaczenia na gaźniku i ustawienia śruby regulacji tak jak jest w serwisówce. Jeżeli będzie dobrze, to dobrze. Jak nie, to dopiero wtedy starałbym się zmniejszać dawkę paliwa aż do położenia, w którym przestanie równomiernie pracować i ustawiłbym ciut powyżej tej wartości. Jeżeli masz przelotowy wydech, to prawdopodobnie właśnie będziesz musiał nieco zubożyć mieszankę, zarówno na wolnych obrotach jak i w zakresie średnich, ale to właśnie załatwia śrubka od składu mieszanki wolnych obrotów. Ew. później można się jeszcze pobawić iglicą i poziomem pływaków. Jeżeli masz seryjny wydech i filtr powietrza, to nastawy z serwisówki powinny być ok :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 lis 2010, o 12:04
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34
Posty: 69
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulacja mieszanki
Sprzęt jest bez przeróbek i na oryginalnym filtrze. Więc zrobię tak jak przewiduje serwisówka. A cofnąć wszystko do stanu obecnego zawsze mogę.

_________________
Niech moc będzie z Wami

Suzuki SV650S 2000


6 lis 2010, o 12:53
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34
Posty: 69
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulacja mieszanki
Już sprawdziłem. Jedna była wykręcona 3 1/4 a druga 2 1/4. według nr gaźnika powinienem mieć wykręcone 3 1/2 obrotu i tak zrobiłem lecz jeszcze nie przetestowałem. Jak by to był jeden gaźnik to regulacja mieszanki jest banalnie prosta ale przy dwóch się komplikuje.

_________________
Niech moc będzie z Wami

Suzuki SV650S 2000


6 lis 2010, o 21:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Regulacja mieszanki
A to ciekawe ustawienie, czyli jeden cylinder na bogatej, drugi na uboższej i jak to miało równo chodzić? A pozostałe nastawy w obu gaźnikach były tak samo? Chodzi mi o pływaki i iglice.
Kris napisał(a):
Jak by to był jeden gaźnik to regulacja mieszanki jest banalnie prosta ale przy dwóch się komplikuje.

Przez to, że układ V i kratownicowa rama, to dostęp do śrub jest niezwykle podły, faktycznie. Ale jedyna różnica w samej "technice" regulacji, to że warto zrobić synchronizację po wszystkim. Chyba, że bawimy się już profi i sprawdzamy temperaturę spalania w każdym cylindrze oddzielnie, ale do tego potrzeba już więcej zabawek :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


7 lis 2010, o 11:24
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34
Posty: 69
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulacja mieszanki
Pozostałe nastawy gaźnika bez zmian tam nikt nie mieszał. Ktoś bawił się tylko nastawą mieszanki.
Snchro gaźników obowiązkowe.

_________________
Niech moc będzie z Wami

Suzuki SV650S 2000


7 lis 2010, o 13:28
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 12:34
Posty: 69
Płeć: mężczyzna
Post Re: Regulacja mieszanki
Gaźniki zamontowane synchro zrobione, moto nie to samo. Jednym słowem warto było poświęcić trochę czasu.

_________________
Niech moc będzie z Wami

Suzuki SV650S 2000


8 lis 2010, o 16:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2012, o 11:23
Posty: 427
Lokalizacja: KBR
Płeć: mężczyzna
Moto: FZ1 2008 Naked
Post Re: Regulacja mieszanki
Cześć!

Jednak okazuje się, że po założeniu Pudziana strzela nieco z rury. Efekt fajny ale raczej niezbyt zdrowy.
Poprawił się dół i średni zakres obrotów ale nieco krztusi się przy 9k/10k obrotów ( rzadko pałuję do tych obrotów ale raczej nie powinno być już na nich "odcinki" nie?)
Więc pasuje zrobić regulację.
Na stokowym wydechu robiłem synchro na u-rurkę i efekt był świetny.

Jak to jest z tym analizatorem spalin?
Mam znajomego na pobliskiej stacji kontroli i mogę sobie podjechać po każdej regulacji.
Pytanie: Co powinien wykazać analizator po dobrze wykonanym wzbogaceniu na przelocie?
Czy zwyczajnie ma wskazać poprawne wyniki z norm?

Pozdro!


20 lip 2013, o 08:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL