Jakie wyciągnięcie linki? Jakie dokręcanie sprężyn? Coś tam dzwoni, ale nie wiecie chyba w którym kościele
Jeżeli ślizga się sprzęgło to są właściwie cztery opcje:
1. Nieprawidłowo wyregulowany naciąg linki sprzęgła. Jeżeli linka jest zbyt mocno naciągnięta, to sprzęgło może się ślizgać. Dobrze jest, jeżeli linka w stanie spoczynku (puszczona klamka sprzęgła) jest delikatnie luźna.
2. Uszkodzony wysprzęglik. Bardzo często spotyka się pogubione kulki w wysprzęgliku. Jeżeli jest ich zbyt mało, to powoli tworzą się wyżłobienia we frezach. Nadmierne zużycie może prowadzić do przycinania się i blokowania wysprzęglika.
3. Zużyte sprężyny docisku. I nie ma tutaj mowy o jakimś poluzowaniu się śrub dociskających sprężyny. Po prostu z czasem sprężyny tracą swoje właściwości i nazwijmy to tak brzydko "sklepują" się. Należy je wyciągnąć, zmierzyć i porównać wyniki z wartościami zawartymi w serwisówce.
4. Zużyte tarcze sprzęgłowe. W SVce sprzęgło jest na prawdę długowieczne. Często jeżeli sprzęgło było szanowane, to nawet po przejechaniu 50 tys. km zużycie jest praktycznie zerowe.
Moja propozycja. Zacznij sprawdzać w takiej kolejności jak Ci napisałem. Wtedy unikniesz zbędnej roboty