Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 7 sty 2025, o 20:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Cykanie w silniku po raz kolejny! 
Autor Wiadomość
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2014, o 22:04
Posty: 66
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S K4
Post Cykanie w silniku po raz kolejny!
Cześć.

Jako że moja nowo nabyta SVka K3 cyka dość głośno - a nie pamiętam jak głośno cykała gaźnikowa ;) to zacząłem się zastanawiać jak sprawdzić napinacze - cykanie jest wyraźnie słyszalne w przednim cylindrze.

Czytałem już wiele postów na ten temat i w spotkałem się z stwierdzeniami, że napinacz jest na 6 ząbków, lub na 3.... itp...

I zastanawiam się o co chodzi z tymi ząbkami i jak to sprawdzić w mojej??? W starej SVce kręciłem śrubką w napinaczy, przeskakiwało i była cisza.

Proszę o wyrozumiałość i w razie co wklejenie mi linku do właściwego tematu... Uczciwie szukałem ale własnie skończyło mi się TYSKIE +50ml gratis a odpowiedzi nie mogę znaleźć :)

_________________
SV650SX=>VFR800=>SV650SK3==>SV LITER S K4:)

http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=14875


22 maja 2014, o 22:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Cykanie w silniku po raz kolejny!
We wtryskowej napinacz jest zapadkowy ze sprężynką. W nowszych modelach dodatkowo z tłumieniem olejowym.
Zasada prosta, zapadka na ząbkach uniemożliwia cofnięcie się elementu napinającego łańcuch. Sprężynka dociska ten element. Jak zrobi się większy luz to element(popychacz) przeskoczy o kolejny ząbek w stronę łańcucha.
Cały popychacz ma chyba ponad 20 ząbków. Po wykręceniu (po wcześniejszym wyjęciu sprężyny) widać na którym ząbku zaczynał pracować, na którym jest teraz i ile zostało. Napinacz może być uszkodzony np. wyszczerbione ząbki, zepsuta zapadka, wtedy przy odpowiednim nacisku na wyprawcowanych ząbkach będzie się cofał (do wymiany). Może też być zużyty łańcuch rozrządu, popychacz napinacza jest prawie całkiem wysunięty np. zostało jeszcze 3 ząbki i sprężyna słabo już dociska popychacz. Wtedy trzeba wymienić łańcuch i jeśli bardzo zużyte ząbki popychacza to też napinacz.

PS. Ten 6 albo 3 ząbek to chyba ile zostało jeszcze ząbków, a nie na którym ktoś ma (ze złej strony ktoś liczył). Ślady pracy napinacza są zazwyczaj od jego połowy tj. od 10 czy 12 ząbka.

viewtopic.php?f=23&t=986&start=80
http://images.powersportsnetwork.com/fi ... 57_10A.gif

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


22 maja 2014, o 22:54
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2014, o 22:04
Posty: 66
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S K4
Post Re: Cykanie w silniku po raz kolejny!
Dzięki za wyczerpującą informację.
Podjadę do jakiegoś warsztatu na "osłuchanie". Jak potwierdzą że to napinacz to do niego zajrzę.

A jak nie będzie poprawy to wezmę się za zawory i ich luzy. Dałem radę w VFRce to i tu na dwóch garnkach raczej ogarnę. Tym bardziej że serwisówka jest czytelnie napisana.

_________________
SV650SX=>VFR800=>SV650SK3==>SV LITER S K4:)

http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=14875


23 maja 2014, o 13:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL