Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 7 sty 2025, o 19:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Pożądne klikniecie przy zmianie biegów 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41
Posty: 2924
Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
A ja najpierw praktykowałem (przez przypadek), a później sprawdziłem jak to w teorii (podręcznikach) wygląda.
Teoria: motocyklowe skrzynie są mniej rozbudowane niż samochodowe i musimy sami dobrać odpowiednie obroty (zmniejszyć je) do zmiany biegu na wyższy. Sprzęgło umożliwia nam wygładzenie tej operacji.
Ja tak sie z tym tematem zapoznałem: na początku przygody z motocyklem poprostu nie zdążyłem nacisnąć sprzegła. Następnie było krótkie zapoznanie z teoria i kolejne już w pełni świadome ćwiczenia:
jadę 4000rpm - naciskam na dźwignię biegów (lewa ręka nawet nie leży na klamce sprzęgła) - gwałtownie odpuszczam gaz - bieg wskakuje na wyższy - dodaję gazu; następnie tą samą procedurę powtórzyłem z wyższymi prędkościami obrotowymi silnika i na różnych biegach. Działa i jak ktoś chce samemu sprawdzić to polecam dłuższą prostą i do dzieła.
Regułek nie będę przywoływał, bo pewnie bym się z czymś pomylił i zostałbym zlinczowany przez torowych wyjadaczy :P

_________________
www.poomoc.pl


26 kwi 2013, o 21:30
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 09:46
Posty: 51
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2003r.
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Czyli kwestia wprawy. Pojeździmy, zobaczymy... Dzięki panowie!

_________________
Suzuki TS 50 > Gilera RRT Nebraska >> Honda XL 250 >>> Suzuki SV 650 (2003)


27 kwi 2013, o 08:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2012, o 20:04
Posty: 337
Lokalizacja: Wielkopolskie (PSL)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2000/ VFR 800
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
matimeo napisał(a):
Przyznam że moim jedynym elementem ochronnym jest AGV K3, bo wolę kasę zostawić na ewentualne niespodzianki z moto, a latam malo (ubiegły rok to niecałe 3 tys.).
:mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:
Sorki za offtop

_________________
Think before you drive-Bernie Ecclestone


28 kwi 2013, o 18:46
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 22:47
Posty: 50
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 03
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
moze to wina oleju byc rowniez ja mialem cos takiego jak zmienilem olej na motul 10w14 wtedy byl problem wbic jedynke po 500km zmienilem olej na castrol power 1 10w50 i problem znikl biegi plynniej wchodza


29 kwi 2013, o 21:14
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 09:46
Posty: 51
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2003r.
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Prosze... A właśnie mam motula. Dzięki za rade, jeszcze nie kupiłem, to zmieny i dam znać

_________________
Suzuki TS 50 > Gilera RRT Nebraska >> Honda XL 250 >>> Suzuki SV 650 (2003)


30 kwi 2013, o 06:52
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 22:47
Posty: 50
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s 03
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
no ja na motulu tak mialem ogolnie to moto chalasowalo na tym oleju i wiecej go nie wleje, tylko castrol


30 kwi 2013, o 15:06
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Jak się dobrze nauczysz to skrzynia będzie najlepiej pracować właśnie bez sprzęgła ;) Potem pomagasz jej delikatnie sprzęgłem żeby jej niepotrzebnie nie męczyć (sprzęgiełka kłowe, jeśli dobrze pamiętam, dostają bęcki tak czy siak jeśli hoojowo się posługujesz skrzynią)

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


3 maja 2013, o 09:58
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2011, o 08:49
Posty: 36
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2004
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
milej131088 napisał(a):
no ja na motulu tak mialem ogolnie to moto chalasowalo na tym oleju i wiecej go nie wleje, tylko castrol


Też się zgadzam. Ja również zmieniłem na castrola. W.g moich obserwacji castrol dużo lepiej się zachowuje w bardzo wysokiej temp pracy(sprawdzałem to jadąc chyba jakieś 3 lata temu jeszcze 650tką[castrol] ze znajomym też 650tka[motul] na grunwald, w te niebotyczne upały, non stop na 1dynce między ludźmi przez dobrą 1h. Temp cały czas ponad 100'C co chwilę na wentylatorze) różnica była taka, że znajomy po pewnym czasie z trudnością wrzucał już tą 1dynkę i luz. ja nie miałem takiego problemu. Nie winię skrzyni czy coś, obie działały bez zarzutu podczas normalnej jazdy. :)

_________________
http://svforum.pl/viewtopic.php?t=4906


3 maja 2013, o 10:32
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 28 paź 2010, o 22:52
Posty: 17
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Słoniu napisał(a):
Prawdopodobnie wciskasz za głęboko klamkę sprzęgła przy zmianie biegów w górę. Przy redukcji biegów międzygaz jest obowiązkowy - dla dobra skrzyni biegów, dynamiki jazdy i bezpieczeństwa. Co do szarpnięcia przy wbiciu jedynki to jest to efekt sklejonych olejem tarcz sprzęgłą, przy nagrzanym motocyklu to nie występuje. Przed pierwszym odpaleniem wrzuć jedynkę i na wciśniętym sprzęgle przetocz moto do przodu i do tyłu parę kroków.


Jeszcze co do tego wbijania biegów w górę - przed naciśnięciem klamki musisz opierać już stopę o dźwignię i wciskasz ją już w pierwszej fazie naciskania klamki sprzęgła, czyli jak jeszcze daleko do całkowitego wysprzęglenia, będziesz miał wrażenie, że bardziej "wciągnęło ten bieg" niż go sam "wepchałeś". Po prostu nigdy nie wysprzęglaj całkowicie, nawet przy redukcji.


Sorry, że odgrzewam kotleta, ale zdarza mi się przy dynamicznym przyspieszaniu SV650 '99, że skrzynia bardzo głośno stuka przy zmianach biegów, a z dwójki na trójkę bieg wchodzi na "dwa stuki" - pierwszy przy ruchu stopą, a drugi w momencie odpuszczenia sprzęgła, tak jakby coś jeszcze wciągało ten trzeci bieg. Nie ważne, czy dalej pcham stopą w górę, czy nie. Z tego co czytam, to muszę poćwiczyć technikę, bo pewnie za głęboko cisnę klamkę sprzęgła, ale te dwa stuki też tym da się wytłumaczyć, czy coś jest do regulacji, ew. wymiany? Linkę mam z minimalnym luzem ustawioną. wysoko łapie, ale ślizgania sprzęgła nie mam.


4 lip 2014, o 19:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10
Posty: 815
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Ze sprzeglem ćży nie TRZEBA trafić z obrotami, nie ma rady, trzeba ćwiczyć :)
Generalnie też nie jestem zwolennikiem wywierania nacisku na lewar biegów, warto wyczuć ile czasu but sięga i zgrać z ręką. Gazu nie trzeba zamykać, tylko przymknąć gwałtownie i płynnie odkręcić.
Masło maslane no ale..


4 lip 2014, o 20:09
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
gpiorzel napisał(a):
Ze sprzeglem ćży nie TRZEBA trafić z obrotami, nie ma rady, trzeba ćwiczyć :)
Generalnie też nie jestem zwolennikiem wywierania nacisku na lewar biegów, warto wyczuć ile czasu but sięga i zgrać z ręką. Gazu nie trzeba zamykać, tylko przymknąć gwałtownie i płynnie odkręcić.
Masło maslane no ale..

A można wiedzieć czemu nie jesteś zwolennikiem ?

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


6 lip 2014, o 22:57
Zobacz profil WWW
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2012, o 17:56
Posty: 156
Lokalizacja: SWD
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 2001
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Lechoo napisał(a):
pierwszy przy ruchu stopą, a drugi w momencie odpuszczenia sprzęgła...


A spróbuj tylko minimalnie 'smyrnąć' klamkę sprzęgła w momencie zmiany biegu? Może po prostu za głęboko ją wciskasz. U mnie na początku był problem z redukcją, za głęboko wciskałem i parę razy skrzynia dostała i następnie szarpało właśnie w momencie odpuszczania klamki.

Po za tym najlepiej robić płynnie (tak jak w artykule od Tomka Kulika) - noga zaczyna, noga kończy.
Przyspieszasz>nogą podciągasz dźwignię zmiany biegów> odpuszczasz gaz i minimalnie ruszasz klamką - po prostu krótki ruch palcami i koniec. Wtedy powinien bieg 'samoistnie' wskoczyć.

_________________
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=10021&view=unread#unread


7 lip 2014, o 17:39
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2012, o 11:55
Posty: 100
Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Może pomoże,poza tym fajny kanał
youtube.com/watch?v=SI-fQpJacmo&list=PLiZ7Ka6oVq4VR4gzB8dGdR7_LdLaW2lY3&index=4

_________________
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!


8 lip 2014, o 19:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10
Posty: 815
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
Post Re: Pożądne klikniecie przy zmianie biegów
Dziaku napisał(a):
gpiorzel napisał(a):
Ze sprzeglem ćży nie TRZEBA trafić z obrotami, nie ma rady, trzeba ćwiczyć :)
Generalnie też nie jestem zwolennikiem wywierania nacisku na lewar biegów, warto wyczuć ile czasu but sięga i zgrać z ręką. Gazu nie trzeba zamykać, tylko przymknąć gwałtownie i płynnie odkręcić.
Masło maslane no ale..

A można wiedzieć czemu nie jesteś zwolennikiem ?


Trochę to tak jakbyś w samochodzie wywierał nacisk na lewar, sprzeglem wrzucając.
Nie jest to specjalnie szkodliwe ale mój mózg i tak mi mówi nie wolno :)
No i nie umiem ultra płynnie zmienić biegu z podstawieniem, bez jest dużo lepiej dla mnie.


9 lip 2014, o 08:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL