Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
SLiDer
rowerzysta
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 13:22 Posty: 41
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001r.
|
Re: Regulacja TPS
Teraz jestem w pracy i nie pamiętam odczytów, ale przekręciłem TPS max w lewo i nadal omega 2 na pełnej przepustnicy jest ciutek za duża. Wieczorem podam wyniki.
|
2 cze 2011, o 13:13 |
|
|
bajk87
motocyklista
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25 Posty: 218 Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
Re: Regulacja TPS
Witam! w moim sv tysiac od pewnego czasu mam spore problemy, wszystko zaczelo sie od wizyty na myjce, moto nie chcial palic, prychal, strzelal, pyrkal, wyczyscilem fajki, wymienilem swiece, osuszylem wszystko pieknie i bylo dobrze, ale tylko w sloneczne dni, gdy przymierzalem sie do jazdy w zimne dni, znowu byly problemy, moto byl oczywiscie wysuszony, pozniej napotkalem na deszcz i od tamtego czasu mam problemy jak cholera! w moto nie idzie ustawic wolnych obrotow, gdy ustawiam obroty to krece i krece i nic i nagle skacze na wysokie, gdy odkrecam to tez nic a pozniej opadaja, gdy uda mi sie ustawic na wlasciwie czyli1300 okolo to chodzi, ale jest prychanie z wewnatrz silnika, i nagle opadanie obrotow o 200-300 az moto gasnie i na zgasnietym wal odbija w druga strone. probowalem rowniez regulowac tps, zmostkowalem wtyczke diagnostyczna, na wyswietlaczu nie ma bledow, tylko kreska od TPS jest powyzej c, przy kreceniu tps'em kreska nie zmienia polozenia. Moto strasznie chleje i nie rowno pracuje, swiece sa ok, nowy filtr powietrza, moto nie ma problemu z odpalaniem. Jest to ciezki temat, wiec prosze o konkretne sugestie a nie typu moze wstaw filtr k&n albo wyreguluj luzy na zaworach. pozdro!
_________________ Bartłomiej
|
8 sie 2011, o 10:12 |
|
|
ha44
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 14:19 Posty: 185 Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Regulacja TPS
Mam to samo, na razie wlewam jakieś g... do wtryskiwaczy, wyjechałem już 2 bak i zobaczymy.
_________________ www.RomexWronki.pl
|
9 sie 2011, o 07:48 |
|
|
bajk87
motocyklista
Dołączył(a): 2 sie 2011, o 00:25 Posty: 218 Lokalizacja: Piła
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K3
|
Re: Regulacja TPS
wyjechales 2 bak i co? jak praca silnika? dalej wariuje? ja dzisiaj swoj odpalilem, pochodzil 2 minuty, po czym zszedl standardowo z obrotow, silnik prychanl, zgasl, cofka walu standardowo i juz wiecej nie odpalil...
_________________ Bartłomiej
|
9 sie 2011, o 18:12 |
|
|
Grzybu
motocyklista
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25 Posty: 146 Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
|
Re: Regulacja TPS
http://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459Odgrzewam klekota, ale nie bez przyczyny. Widzę, że często ktoś poleca ten wątek przy okazji pytania o TPS, natomiast w powyższym linku jest jeden dość istotny błąd, lub nastąpiła w którymś roczniku zmiana, nie ujęta w temacie. W każdym razie, w linku piszą, że śrubki są miękkie jak "ser francuski". Nie dziwię się, jeśli polecany jest do ustawiania klucz torx 25. U mnie w k6 wchodzi tam fabrycznie torx 27 - i żadna śrubka nie uległa deformacji. 25 jest zwyczajnie za luźny. Pewnie stąd opinia, że śrubki są miękkie.
_________________ Ewolucja: > Jawa 50 Sport > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) sv galeria - może sprzedam...
|
16 kwi 2012, o 09:44 |
|
|
Baaaca
motorowerzysta
Dołączył(a): 2 wrz 2010, o 11:47 Posty: 77 Lokalizacja: Okolice Węgrowa
Płeć: mężczyzna
|
Re: Regulacja TPS
Powitać!
Właśnie przed chwilą zmostkowałem kostkę diagnostyczną i na wyświetlaczu pokazał się wymagany kod. Ta "kreska regulacyjna" jest w położeniu środkowym, czyli nie muszę regulować TPS-u? Tylko, że sprawdzałem zaraz po włączeniu silnika przy ok 50 st. ma to duże znaczenie przy diagnostyce?
Pozdrawiam!
|
17 kwi 2012, o 12:39 |
|
|
Grzybu
motocyklista
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25 Posty: 146 Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
|
Re: Regulacja TPS
No jakbyś doczytał wątek to bys wiedział, że po pierwsze moto musi być rozgrzane, a po drugie wolne obroty to jedno, a moment w którym krecha przeskakuje na górę to druga sprawa. Niby im niżej przeskakuje tym lepszy kop, ale chyba nie do końca. Ja po synchronizacji przepustnic przy okazji obniżyłem przeskok krechy do ok, 2200 i póki co różnica jest tylko taka, że moto przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotów częściej wali w wydech Trochę za często. Mam dedykowanego akrapowić'a. Czy ktoś miał podobnie po zmianie ustawień? Sprawdzę jeszcze raz, czy czasem gdzieś lewego powietrza nie łapie, ale jak wszystko będzie ok, to zmienie na fabryczne ustawienia, bo strzał przy każdym odpuszczeniu gazu to prowokacja policji do zabrania dowodu
_________________ Ewolucja: > Jawa 50 Sport > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) sv galeria - może sprzedam...
|
17 kwi 2012, o 21:42 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Regulacja TPS
Usuń PAIR i problem zniknie. Albo zatkaj go śrubą w airboxie ( sprawdź sobie który wężyk idzie z airboxu do pokrywy zaworów kazdego cylindra, i tego zatkaj ). Mnie strzelanie w wydechy kojarzyło się z rozwierconymi maluchami wściekłych nastolatków.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
18 kwi 2012, o 10:08 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulacja TPS
Ja u siebie wywaliłem PAIR przy okazji ostatniej rozbiórki motocykla. Zaślepki już na swoim miejscu, wczoraj zlutowałem oporniki, które oszukają komputer i niedługo montaż. Jak poskładam to wszystko do kupy, to dam znać czy pomogło
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
18 kwi 2012, o 10:10 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Regulacja TPS
Co tu do pomagania ? przestaje strzelać i tyle Juz 2 lata bez badziewia jeżdżę. No i przy przelotach, filtrach i braku pair wypada niestety odłączyć lambdę.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
18 kwi 2012, o 19:44 |
|
|
Grzybu
motocyklista
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25 Posty: 146 Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
|
Re: Regulacja TPS
Poczytałem troche o PAIR i tak się zastanawiam, czy samo zaślepienie wężyka (nie koniecznie śruba w airboksie) nie wygeneruje jakiegoś błędu? A może zamontować jakąś zwężkę, która ograniczałaby tylko ilość powietrza? A jeszcze dopytam, bo na tych układach tak bardzo się nie znam, jeśli odłączymy sondę to jak komputer będzie sterował składem mieszanki? Czy to tylko skrót myślowy, a chodzi o oszukanie komputera jakimś innym odbiornikiem?
_________________ Ewolucja: > Jawa 50 Sport > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) sv galeria - może sprzedam...
Ostatnio edytowano 19 kwi 2012, o 10:30 przez Grzybu, łącznie edytowano 1 raz
|
19 kwi 2012, o 09:58 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Regulacja TPS
Do tego opornik 15 K zamiast czujnika przy airboxie. słabo czytałeś
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
19 kwi 2012, o 10:20 |
|
|
Grzybu
motocyklista
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25 Posty: 146 Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
|
Re: Regulacja TPS
No nie, o oporniku czytałem, ale w jakim momencie zawór się uaktywnia? Czy zastosowanie zwężki wg Was da jakiś efekt? Bo sonda dalej będzie wykrywać zbyt bogatą mieszankę spalin. I teraz pytanie, czy efektem tego będzie zmniejszenie dawki paliwa, czy próba dostarczenia więcej powietrza?
_________________ Ewolucja: > Jawa 50 Sport > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) sv galeria - może sprzedam...
|
19 kwi 2012, o 10:46 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Regulacja TPS
Zaślep PAIRa. W miejscu czujnika zamontuj opornik. Odłącz sondę lambda i w jej miejscu też zamontuj opornik.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
19 kwi 2012, o 10:52 |
|
|
Grzybu
motocyklista
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25 Posty: 146 Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
|
Re: Regulacja TPS
Piszesz, że śmigasz tak już 2 lata. Nie wzrosło spalaie, jakieś inne efekty?
_________________ Ewolucja: > Jawa 50 Sport > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) sv galeria - może sprzedam...
|
19 kwi 2012, o 11:07 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Regulacja TPS
Ni strzela. Spalanie w normie ( 6.3-6.8).
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
19 kwi 2012, o 11:18 |
|
|
Grzybu
motocyklista
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 00:25 Posty: 146 Lokalizacja: Es igrek ce ó wu
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650 N 2006r.
|
Re: Regulacja TPS
Jak pisałem, mam akrapa i dzisiaj szukając po rurach lambdy totam nie znalazłem. Gdzie ona jest umieszczona standardowo? Wiem,serwisówka,ale Wy pewnie wiecie . Zawór i instalacja powietrzna do głowic jest kompletna. Dobrze to?? Kabla od lambdy nie namierzyłem jeszcze. Co do strzelania - dziś przejrzałem rurki i okazało się, że ta cieńka, biegnąca od króćca na kolektorze ssącym do czujnika w airboksie była prawie luzem.Poprawiłem i już tak nie strzela. Tylko lekko przy schodzeniu tak koło 2500 rpm. Do wytrzymania.
_________________ Ewolucja: > Jawa 50 Sport > Iż350 (1963)> Kawasaki Z550(83)> CBR1000F(93)>GSXR750(96)>SV650N(k6) sv galeria - może sprzedam...
|
19 kwi 2012, o 22:32 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Regulacja TPS
Bardzo możliwe, że nie masz sondy lambda w ogóle, bo 650 dostała ją dopiero w 2007r razem z drugą świecą na cylinder i zmodyfikowanym układem wtryskowym, litr miał lambdę od początku produkcji
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 kwi 2012, o 00:48 |
|
|
kejsaj
motorowerzysta
Dołączył(a): 25 sie 2013, o 15:24 Posty: 59
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2003
|
Re: Regulacja TPS
Dobra Pany mam pytanko... na jakie obroty ustawić TPS tak realnie, bo różne tutaj opinie widzę druga kwestia... jest jakiś sens zatykania PAIRów? Strzela mi tylko jak puszcze gaz przy 4k obrotów i to na jednym czy tam dwóch biegach... czasem się zdarzy, że strzeli przy puszczeniu gazu po ostrym przyspieszaniu koło 8 tysi na wyższym biegu, ale tak to nie jest raczej upierdliwe - jakieś sugestie i porady?
|
3 paź 2014, o 01:56 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|