Autor |
Wiadomość |
piotras006
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 16:10 Posty: 98 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K4
|
Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Oddałem SV na sprawdzenie luzów i czyszczenie/regulacje gaźników. Luzy były za małe na wydechach i zostało to skorygowane, gaźniki ustawione i wyczyszczone. Moto chodzi równiej, ma zupełnie inny dźwięk teraz przy wejściu na obroty. Wydaje mi się że kultura pracy silnika poprawiła się, jednak niestety zauważyłem spadek mocy:( i to dość znaczny, gorsze przyspieszenie i v-max też spadła do 190 przy długim piłowaniu. Co może być tego przyczyną? Bardzo proszę o pomoc bo szykuje się majówka i mały wypad w trasę:)
|
27 kwi 2015, o 13:20 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
To brzmi jak za ciasne luzy zaworowe, po mocnym rozgrzaniu koła bazowe krzywek podpierają szklanki i ciśnienie spalin spiernicza w momencie suwu rozprężania.
|
27 kwi 2015, o 16:51 |
|
|
Shavo
motorowerzysta
Dołączył(a): 29 lis 2012, o 00:32 Posty: 85 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Szczerze to wątpie, że ktokolwiek Ci tutaj coś z fusów wywróży i zdiagnozuje moto na 100 %... Skoro oddałeś SV do warsztatu to dlaczego nie zgłosiłeś się tam zaraz po zauważeniu, że moto jest słabsze ? Jak skopali robotę to niech poprawiają. Chyba, że moto osłabło po jakimś czasie od serwisu (ale z twój post takiej informacji nie zawiera dlatego tylko gdybam...). W każdym razie skoro robione były luzy zaworowe i boisz się oddawać tam gdzie wcześniej to możesz sam skontrolować luzy zaworowe pod warunkiem, że masz szczelinomierz. Chyba prostsza rzecz do sprawdzenia niż gaźniki
|
27 kwi 2015, o 16:58 |
|
|
piotras006
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 16:10 Posty: 98 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K4
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Problem zgłosiłem po jeździe próbnej i usłyszałem że to raczej nie możliwe bo wszystko było zrobione dobrze... Nie chętnie chce zostawiać tam znowu maszynę bo ostatnio termin oddania był przekładany chyba 5 razy z powodu braku czasu. Jeśli gaźniki były ustawione przed zmianą luzów zaworowych które były trochę za ciasne, a po już być może nie to czy to może być przyczyną? Też na pierwszy rzut oka stawiałem na zawory ale nie chce mi się wierzyć żeby zamiast zwiększyć luzy je zmniejszył. Czy oprócz luzów i gaźników może być jeszcze jakiś powód braku mocy?
|
28 kwi 2015, o 08:50 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Tak - problemy z dolotem powietrza, np brudny filtr, nie otwierające się do końca czarne przepustnice, ale to powodje brak mocy niezależnie od rozgrzania silnika.
|
28 kwi 2015, o 10:22 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Przestawione wałki rozrządu. Ja bym to obstawiał.
|
28 kwi 2015, o 10:26 |
|
|
piotras006
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 16:10 Posty: 98 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K4
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Filtr powietrza jest czysty. Przestawione wałki czyli z zaworów ssących na wydechowe? Dobrze rozumiem?
|
28 kwi 2015, o 15:31 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Nie, chodzi o przyspieszenie bądź opóźnienie wałka, lub obu wałków względem fabrycznego ustawienia.
Ktoś jakiś czas temu miał to samo - po regulacji moto miało inny dźwięk i było słabsze - mechanik źle ustawił rozrząd.
|
28 kwi 2015, o 15:52 |
|
|
piotras006
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 16:10 Posty: 98 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K4
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
rozumiem, czyli teoretycznie jeśli j wałek/ wałki są przestawione może wypalić gniazda na wydechowych jeśli się za wcześnie otwierają? Brak kompresji powoduje spadek mocy tak?
|
28 kwi 2015, o 16:19 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Gniazda się nie wypalą.
Na razie nie wiadomo który wałek jest źle ustawiony i w którą stronę. Najniebezpieczniejsza jest sytuacja w której wałki ssące zostaną przyspieszone, bo powoduje to wzrost kompresji, która z kolei powoduje spalanie stukowe, potem przegrzewanie silnika i w końcu uszkodzenie tłoka lub innych elementów komory spalania. Liczyć się trzeba też z kolizją tłoka z zaworami i zaworów między sobą. Jeżeli wałki są poprzestawiane o maks 1 ząbek w dowolną stronę to tragedii nie powinno być.
|
28 kwi 2015, o 16:28 |
|
|
piotras006
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 16:10 Posty: 98 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K4
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
ok, w sumie to jeśli by były przestawione o więcej niż jeden ząbek to silnik by niezbyt dobrze pracował? przejechałem w nim ponad 200km i jedyny problem to niska moc
|
28 kwi 2015, o 16:47 |
|
|
pawel4x
motocyklista
Dołączył(a): 6 kwi 2014, o 18:57 Posty: 135 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: Street Triple R
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Zawieź to do mechanika który ogarnia takie rzeczy bo przez internet zbyt dużo nie zdziałasz. Po naprawie zanieś paragon do tych który sa odpowiedzialni za twój problem. Najwyżej nie zapłacą, a przynajmniej dowiedzą się jakimi są amatorami. Ja nie ogarniam silników więc nie otwieram warsztatu, im proponowałbym to samo.
Daj znać jaka była przyczyna jak uda się to rozwiązać.
|
28 kwi 2015, o 19:51 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
w tym motocyklu nie ma jakieś fajerwerków żeby coś aż tak spieprzyć a przecież robił to mechanik a nie kolega, który pierwszy raz trzyma serwówkę w rękach
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
29 kwi 2015, o 09:34 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Widzę, że już nie tylko ustalono modus operandi, ale nawet zapadł wyrok wobec sprawcy. Nie zapomnij opisać rozwiązania jak już to nastąpi. Faktycznie przestawienie wałków może być przyczyną, ale tak na prawdę to wróżymy z fusów.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
29 kwi 2015, o 11:49 |
|
|
piotras006
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 16:10 Posty: 98 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K4
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Rozwiązanie sprawy opisze dopiero za dwa tygodnie jak pojadę do mechanika, dzięki za rady:)
|
29 kwi 2015, o 13:09 |
|
|
piotras006
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 16:10 Posty: 98 Lokalizacja: WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: GSXR 750 K4
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Tak jak obstawiliście jeden wałek był przestawiony o jeden ząbek na przednim garku najpierw stwiedził mechanik że na wydechowych a później jednak że na ssących, moto teraz jest żwawsze;)
Ostatnio edytowano 17 maja 2015, o 22:06 przez piotras006, łącznie edytowano 1 raz
|
12 maja 2015, o 11:38 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Brak mocy po regulacji i czyszczeniu gaźników
Well done, Sherlock
|
12 maja 2015, o 12:27 |
|
|