Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 1 sty 2025, o 10:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 15:04
Posty: 12
Lokalizacja: EKU
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
Witam,

ostatnio po odpaleniu SV-ki sprawdziłem dłonią temperaturę cylindrów. O ile się orientuje to temperatura powinna rosnąć wraz z czasem od odpalenia, aż do otrzymania temperatury pracy. Przedni cylinder się nagrzewał lecz tylny wyraźnie był zimny.
Możecie sprawdzić w swoich litrach czy po odpaleniu oba cylindry się równo nagrzewają?
Gdy jest zimny zamiast ok 1250obr/min ma ok 1000 i chodzi w miarę równo. Motocykl normalnie przyspiesza. Po rozgrzaniu wolne obroty są normalne.
Odkręciłem świecę gdy silnik był jeszcze ciepły i świece były suche. Iska była. Okazało się, że na przewodzie WN na tylnym cylindrze było przebicie, więc go skróciłem. Zamieniłem również świece. Nic to jednak nie pomogło, dzisiaj było to samo.
Sprawdziłem, że przy odłączonym jednym garze moto chodzi dużo gorzej, więc wygląda to jakby ten cylinder pracował ale tylko w pewnym stopniu.

Macie jakieś propozycję co sprawdzić?


23 cze 2015, o 22:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
Jakieś objawy nierównej pracy poza tym, że jest subiektywnie zimny? To, że w pewnym momencie przed osiągnięciem temperatury roboczej obroty są nieco zaniżone jest związane z tym, że wtryski nie podają już bogatszej mieszanki, ale jednocześnie silnik nie jest wystarczająco rozgrzany. Jeżeli przy około 80-90 C jest stabilnie i obroty są na poziomie 1100-1200 to znaczy że jest ok. Jeśli sprzęt chodzi równo na ciepłym, przyspiesza równo, nie szarpie, nie strzela, nie spala 10L/100 to nie doszukiwałbym się. Z ciekawości przy następnym odpaleniu zwrócę uwagę jak to jest z tym nagrzewaniem.

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


25 cze 2015, o 00:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
silver napisał(a):
Jakieś objawy nierównej pracy poza tym, że jest subiektywnie zimny? To, że w pewnym momencie przed osiągnięciem temperatury roboczej obroty są nieco zaniżone jest związane z tym, że wtryski nie podają już bogatszej mieszanki, ale jednocześnie silnik nie jest wystarczająco rozgrzany. Jeżeli przy około 80-90 C jest stabilnie i obroty są na poziomie 1100-1200 to znaczy że jest ok. Jeśli sprzęt chodzi równo na ciepłym, przyspiesza równo, nie szarpie, nie strzela, nie spala 10L/100 to nie doszukiwałbym się. Z ciekawości przy następnym odpaleniu zwrócę uwagę jak to jest z tym nagrzewaniem.

1100 - 1200 to zaś za nisko. Serwisówka podaje 1300

~Dziaku

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


25 cze 2015, o 08:29
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
Dziaku napisał(a):
silver napisał(a):
Jakieś objawy nierównej pracy poza tym, że jest subiektywnie zimny? To, że w pewnym momencie przed osiągnięciem temperatury roboczej obroty są nieco zaniżone jest związane z tym, że wtryski nie podają już bogatszej mieszanki, ale jednocześnie silnik nie jest wystarczająco rozgrzany. Jeżeli przy około 80-90 C jest stabilnie i obroty są na poziomie 1100-1200 to znaczy że jest ok. Jeśli sprzęt chodzi równo na ciepłym, przyspiesza równo, nie szarpie, nie strzela, nie spala 10L/100 to nie doszukiwałbym się. Z ciekawości przy następnym odpaleniu zwrócę uwagę jak to jest z tym nagrzewaniem.

1100 - 1200 to zaś za nisko. Serwisówka podaje 1300

~Dziaku

Dla 650, a kolega ma litra ;) razor ma chyba coś w okolicach 1000 obrotów w litrze i zapiernicza :D

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


25 cze 2015, o 10:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
jak wszystko dobrze ustawione to 650 na 1000 obrotów też tyka ładnie :obity:

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


25 cze 2015, o 14:43
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 15:04
Posty: 12
Lokalizacja: EKU
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
silver napisał(a):
Jakieś objawy nierównej pracy poza tym, że jest subiektywnie zimny? To, że w pewnym momencie przed osiągnięciem temperatury roboczej obroty są nieco zaniżone jest związane z tym, że wtryski nie podają już bogatszej mieszanki, ale jednocześnie silnik nie jest wystarczająco rozgrzany. Jeżeli przy około 80-90 C jest stabilnie i obroty są na poziomie 1100-1200 to znaczy że jest ok. Jeśli sprzęt chodzi równo na ciepłym, przyspiesza równo, nie szarpie, nie strzela, nie spala 10L/100 to nie doszukiwałbym się. Z ciekawości przy następnym odpaleniu zwrócę uwagę jak to jest z tym nagrzewaniem.


Tej pracy na ciepłym silniku nie jestem jednak pewien czy aby tak powinna ona wyglądać. Trochę obroty falują ale słyszałem, że to normalne. Niepokoją mnie również strzały w filtr. Zdarza się to naprawdę sporadycznie zazwyczaj przy zbijaniu biegu na dość niskich obrotach. Do tego przy rozgrzanym silniku ( nie zawsze) słychać dziwne stuki. nie wiem skąd. Nie mogę tego zlokalizować samemu. Nie wiem czy przesadzam czy rzeczywiście coś jest nie tak.


25 cze 2015, o 22:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42
Posty: 908
Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
SV na akcesoryjnych wydechach ma prawo czasem strzelić z tłumika przy gwałtownym schodzeniu z obrotów. Falowanie obrotów ~50rpm jest w normie. Ten szpej ma to do siebie że stuka, bzyczy i charczy ;) (Suzuki same stuki). Ja latam swoim już parę sezonów i cały czas do gamy dźwięków dochodzą jakieś nowe ;) a sprzęt 100% sprawny, bezawaryjny. Mam nadzieje, że uspokoiłem. Jak masz wątpliwości to skontaktuj się z kimś w swojej okolicy kto lata i zna SV, podjedź i niech osłucha.

_________________
SV 650S Y --> SV 1000S K4


26 cze 2015, o 01:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
silver napisał(a):
Ten szpej ma to do siebie że stuka, bzyczy i charczy


:D
krystian0201 napisał(a):
Przedni cylinder się nagrzewał lecz tylny wyraźnie był zimny.

Jak przejdziesz na prawą stronę moto to będzie odwrotnie. :) U mnie to samo. :spoko:

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


26 cze 2015, o 11:44
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 15:04
Posty: 12
Lokalizacja: EKU
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: SV1000 na zimnym nie pracuję tylny cylinder
mirek napisał(a):
Jak przejdziesz na prawą stronę moto to będzie odwrotnie. U mnie to samo.


Rzeczywiście przed chwilą sprawdziłem. Z ciekawości zmierzyłem też temperaturę na obu cylindrach wkładając termoparę do otworów bodajże tych co odprowadzają syf ze świec. Oba cylindry nagrzewają się podobnie. Dzięki za pomoc.


silver napisał(a):
SV na akcesoryjnych wydechach ma prawo czasem strzelić z tłumika przy gwałtownym schodzeniu z obrotów. Falowanie obrotów ~50rpm jest w normie. Ten szpej ma to do siebie że stuka, bzyczy i charczy (Suzuki same stuki). Ja latam swoim już parę sezonów i cały czas do gamy dźwięków dochodzą jakieś nowe a sprzęt 100% sprawny, bezawaryjny. Mam nadzieje, że uspokoiłem. Jak masz wątpliwości to skontaktuj się z kimś w swojej okolicy kto lata i zna SV, podjedź i niech osłucha.


Ja mam oryginalne tłumiki. W dodatku strzela w dolot nie w tłumiki.


27 cze 2015, o 14:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL