Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 1 sty 2025, o 06:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 08:57
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
Post sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy
Witam,

Sprawa wygląda następująco:
Po wymianie filtra powietrza w połowie tego roku, postanowiłem sprawdzić/wyregulować przepustnice. Jako, że robiłem to po raz pierwszy, przysporzyło mi to sporo problemów (regulację przeprowadzałem za pomocą u-rurki), mianowicie miałem spory rozjazd w poziomach cieczy, ale ostatecznie udało mi się zrównać te poziomy. Tutaj pojawia się pierwsze pytanie, zauważyłem że po wyregulowaniu poziomów cieczy jak i biorąc to "na słuch" (sprzęt chodził jakby trochę równiej na wolnych obrotach) i przegazowaniu motocykla te poziomy ponownie się rozjeżdżają. Mam wrażenie, że kręcenie śrubką regulacyjną nie do końca ma jakąś logikę :) (dodam, że szczelność i ewentualne przytkanie tego ustrojstwa do pomiaru w którymś miejscu sprawdziłem). Czy spotkaliście się z czymś takim, co może być powodem takiego stanu? Motocykl po takiej "regulacji" mocniej zaczął walić w tłumik, to już nawet nie jest walenie tylko ostre strzały z ciężkiej artylerii przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i odpuszczeniu gazu (tłumik mam przelotowy, miał pewne przedmuchy ale już je wyeliminowałem - dalej sobie radośnie wali). Ponadto na postoju po dodaniu gazu i późniejszym zejściu z obrotów w końcowej fazie wydechu słychać jakby popierdywanie - nie ma to związku z tym jak wysoko wkręcę sprzęt na obroty. Postanowiłem też sprawdzić luzy zaworowe (regulacja powinna być przeprowadzona 6k km temu ale 100% pewności nie mam więc wolę to sprawdzić). Czy przy obrocie wałem do wymaganej pozycji np. F powinienem czuć opór przy kręceniu (dodam że świece wykręciłem, miałem za to zdjętą tylko jedną obudowę zaworów), a następnie jakby spore rozluźnienie? czy dobrze rozumuję że ma to związek ze sprężaniem w silniku? Czy to jest coś co powinno mnie zaniepokoić?


28 lip 2015, o 22:58
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03
Posty: 830
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
Post Re: sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy
Ja jeszcze tego nie robiłem, ale przeprowadziłeś całą procedurę w odpowiedniej kolejności tak jak to jest opisane na forum? Czy tylko U-rurkę? Może coś się rozjechało? Luzów jeszcze nie robiłeś z tego co czytam. Zawory warto sprawdzić dla spokoju ale jak wcześniej nie prychał to nie będzie ich wina.Ten opór to sprężanie.

_________________
Imperare sibi maximum imperium est


29 lip 2015, o 07:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy
Świece wykręciłeś więc oporu dużego nie będzie, i dobrze że wykręciłeś, o ile wykręciłeś dwie świece. Przy jednej wkręconej będzie opór sprężania i "przeskoki".
Co do regulacji U-rurką to może miałeś założony filtr powietrza ? Ja zostawiam dolną częśc obudowy i wszystkie czujniki podpięte. Wtedy regulacja jest łatwa i szybka.

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


Ostatnio edytowano 29 lip 2015, o 09:54 przez TomK, łącznie edytowano 1 raz



29 lip 2015, o 08:07
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 21:49
Posty: 36
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650SX
Post Re: sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy
Również jestem na etapie luzów i mam podobnie z wałem. Też się zastanawiałem, czy powinny być takie luzy, ale jak widać - mamy tak samo.

BTW. Masz może pewny schemat rozrządu?


29 lip 2015, o 09:34
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 08:57
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
Post Re: sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy
Odpowiadając na wasze pytania to tak przepustnice regulowałem zgodnie z tematem z forum, sprawdzałem napięcia na czujnikach, ustawienia stp, tp, itd z drukowaną instrukcją w ręce. Regulacje przeprowadzałem na odłączonym airboxie z podłączonymi czujnikami ale bez podpiętych węży żeby móc odsunąć airboxa od wlotów powietrza. Odnośnie kręcenia wałem to robiłem to na obydwu wykręconych świecach, i najpierw czuję spory opór, a dopiero później rozluźnienie. "Pewnego" schematu rozrządu nie mam bo robię to po raz pierwszy. Korzystam z serwisówki haynessa, którą można znaleźć na forum i drugiej zassanej z internetu, która ma nawet niezłe schematy, wg mnie pewne rzeczy są w niej lepiej pokazane np. na szkicach zamiast na zdjęciach.
W sobotę będę walczył dalej z zaworami a później ponowną regulacją przepustnic. Czy jak regulowaliście przepustnice u siebie to wykonywaliście duży ruch tą śrubą (zdaję sobie sprawę że to zależy od poziomu rozregulowania)? Pełny obrót, pół obrotu, czy ledwo co? Mam wrażenie, że u mnie ta śruba jest już dosyć mocno wykręcona, a żeby poziomy zechciały iść w odpowiednią stronę muszę ją jeszcze bardziej wykręcać. Po czym po przegazowaniu znowu się to rozjeżdża.


30 lip 2015, o 22:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy
Ten opór przy kręceniu to stawiają sprężyny zaworowe.


1 sie 2015, o 10:30
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 21:49
Posty: 36
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650SX
Post Re: sprawdzenie luzów zaworowych, regulacja przepustnicy
Dokładnie to samo wywnioskowałem z mojej, jak dotąd pierwszej regulacji w SV. Krzywki spotykają szklaneczki, pod którymi znajdują się sprężyny i nagle już nie jest tak lekko. Rozrząd spiąłem zgodnie z zaleceniem serwisówki i nic nie haczy przy kręceniu ręcznie wałem. W poniedziałek odpalę maszynę i zobaczę, jaka jest różnica po regulacji.

Teraz pytanie - czy możliwe jest, żeby rozrząd był ustawiony źle o 2 oczka na łańcuszku i nie wpływało to źle na silnik? Któryś z poprzednich właścicieli musiał to źle ustawić i tak zostało.


1 sie 2015, o 20:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL