Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 1 sty 2025, o 07:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
dodatkowy wlot powietrza 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 16 maja 2015, o 11:09
Posty: 23
Lokalizacja: wlkp wschodnia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post dodatkowy wlot powietrza
Cześć,
powiedzcie co sądzicie o tak pięknie wyrzeźbionym wlocie powietrza
Obrazek
Obrazek

Co mógł mieć na myśli autor tego rozwiązania, jest to bezpodstawne czy może np. grzebał coś przy mapach wtrysków i potrzebował 'doładowania' ?
Zostawić to Waszym zdaniem czy wyrzucić lepiej ?


9 sie 2015, o 16:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
chciał zrobić SRADa :D

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


9 sie 2015, o 19:39
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 16 maja 2015, o 11:09
Posty: 23
Lokalizacja: wlkp wschodnia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
to chyba mu nie wyszło, bo moto ledwo 200 wyciąga ;]


9 sie 2015, o 20:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
Dobrze że dwieście :spoko: Mogło być o wiele gorzej.
Co sądzić? Ano to że ten majster co to zapodał chyba miał jeszcze bardziej pod górę do szkoły niż ja. Wszystkie te airboxy które mamy w moto w 99% są bardzo przemyślaną konstrukcją. Posiadają odpowiednią objętość i odpowiednie częstotliwości rezonansowe. To że np. dolot może być zaskakująco małej średnicy nie znaczy że silnik dusi się. Najczęściej jest wprost przeciwnie bo cała ta pucha pulsując w środku odpowiednio zgrywa się z silnikiem. Zrobienie takiej dziurwy, bo na przemyślaną konstrukcję nie wygląda to strzał w osiągi silnika. Tak jak w kolano :obity:
Świetnym przykładem gdzie najwyraźniej widać co znaczą rezonanse są silniki dwusuwowe. Weź takiej wściekliźnie krosowej np. odkręć tłumik. Będzie jechać jak wueska :hahaha: Wprawdzie to po stronie wydechowej ale kanały dolotowe i objętość air-puchy tez są tam ściśle określone.
Wpływ zjawisk rezonansowych na silnik 4-suwowy jest nieco mniejszy. Ale nie znaczy że go nie ma i dobrym przykładem jest wspomniany srad. Ma taki zakres gdy odpala mu się takie turbo rezonansowe i bardzo wyraźnie to czuć.
A świetnym przykładem jest też ZXR400. Ma taką gumę dziwaczną na wierchu która trzepocze się o tak ;P
Jak ten jęzor i zdaje się że działa jak samoczynny zawór. W każdym razie bez tego kondona ZXR nie bardzo jest chętny do kręcenia :obity:


9 sie 2015, o 20:48
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 maja 2015, o 11:09
Posty: 23
Lokalizacja: wlkp wschodnia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
No też tak myślałem, że to mniej więcej tak jak mega żółty spojler w golfie II daje +15 do prędkości :D
Tylko zastanowiło mnie, że moto ogólnie w dobrym stanie, trochę doinwestowane można by rzec "profesjonalnie", więc może i ta rura potrzebna jest z powodu jakiegoś grzebania przy silniku.
Spróbuję zatkać na razie i zobaczę czy coś to zmieni.


9 sie 2015, o 21:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
Słabo, Słoniu pokrył by dodatkowo tę rurę ceramiką :mrgreen:

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


9 sie 2015, o 22:32
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
To zatkaj w airpuszce :obity: bo inaczej to nie stwierdzisz jednoznacznie.
Nie wykluczone jest również że ze strojeniem tak namotane że on tej dziurwy potrzebuje.
Różnych już specjalistów w życiu widziałem i jestem w razie co przygotowany że będzie :dupa:


9 sie 2015, o 22:37
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
Śmiejecie się, a to może działać. Może działać pod warunkiem, że wlot ukryty w plastiku z boku będzie w kształcie lejka, który dodatkowo zwiększy ciśnienie. Do tego trzeba zaślepić oryginalny otwór zaciągający powietrze. Przy strojeniu trzeba będzie zwiększyć dawkę paliwa w górnych partiach. Jakby było to zrobione naprawdę pro, czyli coś w tym stylu:

Obrazek

... to można zrobić naprawdę kilka dodatwowych koni.


10 sie 2015, o 17:42
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 16 maja 2015, o 11:09
Posty: 23
Lokalizacja: wlkp wschodnia
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
Wyciągnąłem tego peszla, otwór dość dokładnie zaślepiłem i... nic się nie zmieniło ;]
Nie byłem na hamowni co prawda, ani na niemieckiej autostradzie żeby sprawdzić czy coś więcej pójdzie, ale odczucia z krótkiej przejażdżki raczej bez zmian.
Także gdyby ktoś sobie chciał robić dodatkowe dziury w airbox'ie to mogę odradzić jedynie z tego powodu, że więcej much do filtra wlatuje :P


13 sie 2015, o 07:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26
Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
Post Re: dodatkowy wlot powietrza
Cały Swiat pełen magików których by sie nawet Hogwart nie powstydził :hahaha:
90 % wlotów jest tak zrobione że pęd wpycha powietrze do airboxa
- łaźnie przez mniej lub bardziej lejkowate wloty a ta rurka pod owiewką
to troszke jak odpowietrznik od WC :P

_________________
Hard Work Beats Talent.


13 sie 2015, o 11:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL