Regulacja luzu zaworowego
Witam a więc zabralem sie za regulacje luzu zaworowego tylkoo nie do koncaa wiem jak to zrobic,nigdy tego nie robilem a chce sie tego nauczyc..najpierw trzeba zmierzyc luz na zamknietych zaworach,opisac jakie luzy,popuscic napinacz sciagnac walki,rozrzad,wyciagnacn szklanki i plytki ii wiadomo zmierzyc jakie plytki beda nam potrzebne i potem skrecic wszystko odwrotnie tak samo. Tylko mam pare pytan na temat konkretnych rzeczy i prosilbym o pomoc kogos kto doobrze wie o co chodzi a więc:
1czytalem ze aby sprawdzic luz trzeba ustawic wal w gornym martwym punkcie tylko jak odkrece dekielek aby krecic walem to jest tam tylko sruba czy wystarczy aby po prostu krzywki nie dotykaly szklanek i byly zalozmy prostopadle do szklanek czy luz sprawdzac jak walki sa na znakach oryginalnych i pytanie gdzie one sa?
2.i teraz to co mnie najbardziej zastanawia....bo w samochodzie aby wyciagnac walki rozrzadu to blokujemy tylko wal robimy znaki na wale,robimy znaki na kolach walków i na glowicy zalozmy wyciagamy walki z kolami zebatymi robimy co tam chcemy i skladamy na znakach zakladamy lancuszek boo jak juz bedzie na znakach to lancuch wchodzi tylko w jedno mozliwe miesjce na kolach skrecamy walki i napinamy lanuch scigamy blokade walu krecimy 3 razy silnikiem i jest dobrze tak??...tutaj w motocyklu i to V z tego co widzialem nie zablokuje walu i nie zrobie znakow bo jest tylko ta sruba alee to jest V i wal nam sie nie obroci bo trzyma go drugi lancuszek i walki taak??czyy wystarczy ze zrobiee znaki na kolach i w sumie to najlepiej na lancuchu teez jak zrobie i zrobie tak jak napisalem wczesniej??
3.Jaki ma byc luz na poszczegolnych zaworach?
Proszee o napisanie co powiedzialem źle a co dobrzee czy tak robic czy niee....nie robilem tego nigdy(no dobra w ursusie ustawialem zawory
) chce sie nauczyc i chce wiedziec czy dobrze myśle...z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam