Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
SV na wtrysku dziwnie pracuje na wolnych obrotach [film]
Autor |
Wiadomość |
emixx6
pieszy
Dołączył(a): 7 lis 2017, o 19:27 Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650s 2005
|
SV na wtrysku dziwnie pracuje na wolnych obrotach [film]
Witajcie Na wiosnę kończącego się sezonu postanowiłem w sv wymienić z istotnych rzeczy płyn chłodniczy, filtr powietrza, świece(standard z serwisówki ciepłota) i wyregulować TPS oraz STPS. No i oczywiście jak dobrze pamiętam od tamtego czasu mam problem, który wyraźnie słychać na filmie. Motocykl chodzi bardzo nie równo tak jakby wypadał zapłon na jednym cylindrze. Z dwóch taktów silnika robi się jeden (jeśli chodzi o dźwięk). Sprawy mają się tak, że wróciłem do ustawien TPS o STP fabrycznych ( wcześniejszych) kierując się wskazaniami poprzednimi multimetra jak i białych kresek narysowanych w fabryce. Jednoznacznie stwierdziłem, że jak specjalnie dla próby rozregulowałem te czujniki ( chcąc upewnić się, że to może być wina moje regulacji) to motocykl tylko lekko przygasał a nie chodził nierówno- wróciłem do ustawień fabtycznych i to zostawiłem. Motocykl śmiga, moc jest ta sama, ładnie pali, cylindry i rury obydwie gorące. Jakiś pomysł panowie? https://www.youtube.com/watch?v=kag-SrKwlE0Aha i najistotniesze. Na filmie moto stał z 2-3 tygodnie i został odpalony przy 4 stopniach. Jak go w lato odpalałem to nie było aż tak źle. Na ciepłym silniku problem również występuje, ale w mniejszym stopniu
|
7 lis 2017, o 19:42 |
|
|
emixx6
pieszy
Dołączył(a): 7 lis 2017, o 19:27 Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650s 2005
|
Re: SV na wtrysku dziwnie pracuje na wolnych obrotach [film]
Dobra jestem na etapie, że tylna świeca jest mokra- zalewana
Podejrzewam, że to od mojego ustawiania STP... Próbowałem go ustawić do wartości książkowych, ale tak jak pisałem wyżej wróciłem do fabrycznego znaku, tak jak był ustawiony wczesniej... Istotna rzeczą jest to że, przy wartości otwartego STVA, czujnik pokazuje 4,38V-książkowo, ale gdy zamkne ręcznie STVA, powinien pokazywać 0,58 V a pokazuje prawie 0,80V! Czy to może miec przyczynę zalewania tylnego silnika na wolnych obrotoach?
Również istotną rzeczą jest to ,że jak sciągne fajkę z tylnego cylidra motocykl pracuje....równiej. Iskra jest i to duża.
|
19 lis 2017, o 17:53 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: SV na wtrysku dziwnie pracuje na wolnych obrotach [film]
| | | | emixx6 napisał(a): Dobra jestem na etapie, że tylna świeca jest mokra- zalewana
Podejrzewam, że to od mojego ustawiania STP... Próbowałem go ustawić do wartości książkowych, ale tak jak pisałem wyżej wróciłem do fabrycznego znaku, tak jak był ustawiony wczesniej... Istotna rzeczą jest to że, przy wartości otwartego STVA, czujnik pokazuje 4,38V-książkowo, ale gdy zamkne ręcznie STVA, powinien pokazywać 0,58 V a pokazuje prawie 0,80V! Czy to może miec przyczynę zalewania tylnego silnika na wolnych obrotoach?
Również istotną rzeczą jest to ,że jak sciągne fajkę z tylnego cylidra motocykl pracuje....równiej. Iskra jest i to duża. | | | | |
Ustawienia czujników wpływają na dawkę paliwa na obu cylindrach, więc trzeba szukać przyczyny dlaczego tylny zaciąga mniej powietrza, np. zła synchronizacja STV, różnice w kompresji na cylindrach, zła synchronizacja przepustnic, lub problem z zasilaniem paliwem (lejący wtrysk). Jeśli masz sprawdzone luzy zaworowe to sprawdź czy wszystko zrobiłeś w odpowiedniej kolejności: https://svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=99&p=169445&hilit=STP+4.21#p169445Co do napięcia na czujniku to lepiej zbliżyć się do 0,58 - 0,65 V a góra pewnie wtedy będzie ok. 4,2V.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
20 lis 2017, o 11:37 |
|
|
emixx6
pieszy
Dołączył(a): 7 lis 2017, o 19:27 Posty: 7
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650s 2005
|
Re: SV na wtrysku dziwnie pracuje na wolnych obrotach [film]
Rozumiem, czyli sprawa czujnika idzie na dalszy plan gdyż przedni cylinder ma świece prawidłowa. Jeśli chodzi o regulacje STVA to górne przepustnice zamknięte maja kąt rozwarcia 0%czyli są na równej wysokości, więc też nie są rozregulowane. Podejrzewam, że winna może być synchronizacjia przepustnic. Jak sprawdzić najlepiej wtrysk poza jego podmiana?
EDIT:
Korzystając, że miałem podniesiony bak, odpaliłem motocykl i go rozgrzałem, a następnie śrubą od synchronizacji przepustnic postanowiłem sobie pokręcić zanim sprawie wakumetr, albo zrobię U-rurke. Zaznaczyłem sobie punkty począkowe, żeby w razie "w" wrócić do ustawień początkowych. No i początkowo dokręciłem śrubę w prawo o 1/4 obrotu, motocykl dalej źle pracował, a nawet ciut gorzej- wróciłem z powrotem do ustawień początkowych i odkręciłem śrubę o 1/4 obrotu w lewo i nagle...ustało. Motocykl zaczął pracować w miarę równo, podejrzewam, że jeszcze zawory do regulacji są stąd nie mówię że chodził jak w zegarku, ale już nie "pyrkał i nie pierdział. Wyregulowałem oborty jałowe i zostawiłem go żeby sobie tak pochodził. Odkręciłem święce, była znacznie bardziej sucha i od razu ciut jaśniejsza, a nie ciemna jak wcześniej...
Wobec tego kieruje tutaj jedno zapytanie. Co tak na prawdę czyni ta śruba od synchrozniacji przepustnic? Czy ona synchronizuje dwie przepustnice na raz czy tylko tą tylną wobec przedniej ? I czy w tym momencie odkręcając ją naprawdę zwiększyłem dawkę powietrza? Wydawawałoby się, że wkręcając ją dostawałby więcej powietrza
POZDRAWIAM!
|
20 lis 2017, o 11:51 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: SV na wtrysku dziwnie pracuje na wolnych obrotach [film]
Synchronizacja przepustnic ma na celu wyrównianie podciśnienia w kanałach dolotowych, aby wszytkie cylindry były równomiernie zasilone, mimo różnic w szczelności cylinder/tłok, rozrządzie itd. Śruba reguluje jedną wobec drugiej, obie otwiera/przymyka śruba od obrotów. Delikatnie otworzyłeś jedną przepustnice przez co więcej powietrza dostało się do tego cylindra, co przy tej samej ilości wtryskiwanego paliwa, poprawiło skład mieszanki (AFR) na bardziej odpowiedni.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
21 lis 2017, o 22:22 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|