LukaszSV650S
rowerzysta
Dołączył(a): 27 lut 2017, o 22:15 Posty: 48
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
|
Łożysko główki ramy SV 650 99-02 I olej w lagach
Siemanko, Przymierzam się do wymiany łożyska główki ramy w SV 650s 2001r. Czy takie lozysko bedzie dobre? http://allegro.pl/lozyska-glowki-ramy-s ... e=FacebookMoze polecacie jakiejs konkretnej firmy, chce zrobic dobrze jakościowo. Przy okazji chce wymienic olej w lagach. Polecacie jakis olej ? Lać gęstszy?
|
Lord Steinmetz
motorowerzysta
Dołączył(a): 21 paź 2011, o 12:57 Posty: 50
Płeć: mężczyzna
Moto: Diablica
|
Re: Łożysko główki ramy SV 650 99-02 I olej w lagach
O ile jest to oryginał to numer się zgadza i będzie latało W Inter Motors będziesz miał za 114 chyba a możesz przy okazji wziąć wszystko co potrzebne do wymiany też i oleju w lagach. Jeśli masz blisko do Outletu w Łomiankach (pod Warszawą) to zapraszam. Na hasło"suzuki sv forum" jest rabacik u mnie Olej bym brał 10W, tak jak wskazują serwisówki. Butelka 1l Valvoline kosztuje ok 35zł a komplet uszczelniaczy (olejowe i przeciwpyłowe) w Inter Motors to 92zł.
_________________
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Łożysko główki ramy SV 650 99-02 I olej w lagach
15W w gaźniku robi robotę, szczególnie jeśli ważysz cokolwiek więcej niż 85kg.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
komi
SV Rider
Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22 Posty: 1573 Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
|
Re: Łożysko główki ramy SV 650 99-02 I olej w lagach
Mam u siebie AllBalls założone (z tym, że do 2003) jakieś 12tyś.km temu i wszystko działa jak należy. Wcześniej miałem oryginalne Suzuki (kulkowe, nie stożkowe) i kiedy je wymieniałem były na takim etapie, że musiałem użyć siły, żeby minąć "położenie 12.00" (mam gdzieś filmiki jak to wyglądało z kołem "w powietrzu", nawet to jest słychać, ale film jakości telefonicznej). Minus tego kompletu był taki (w komplecie do 2003+), że miseczka chroniąca łożysko (od strony nakrętki) jest dużo mniejsza niż oryginalnie (KOYO), ja zostawiłem sobie oryginalną górną miseczkę. Na zdjęciu z Twojego linka widzę, że są w dwóch rozmiarach, więc nie powinieneś mieć tego problemu. Gdybyś nie miał pomysłu jak nabijać bieżnię wewnętrzną dolnego łożyska na sztycę, to na allegro jest firma z Piły, która ma w ofercie tzw. rury precyzyjne (np. do hydrauliki siłowej). Do 2003 podeszła 32x40x500 (sprzedaje też w odcinkach po 50cm), ale to musisz sprawdzić średnicę sztycy (czyli średnicę wewnętrzną łożyska). Do gaźnikowej i wtryskowej są komplety o innych numerach, więc rozmiar łożyska/średnica sztycy mogą się różnić. Z tego, co pamiętam, to łożyska były naoliwione, ale bez smaru. Uważaj przy aplikowaniu smaru, żeby Ci się nie wysypały wałeczki z koszyków (smar je dość dobrze będzie trzymał przy składaniu). Wałeczki nie były symetryczne (gdyby się jednak rozsypały i musiałbyś składać koszyczki), z jednej strony mają podtoczenie. Jeśli masz wagę sprężynową (taką raczej do 1000g a nie wędkarską do 15kg), to kierownica powinna ruszać pod obciążeniem 350-400g (nie może być luźna, bo będziesz łapał shimmy, nie może być za ciasno skręcona, bo będziesz walczył z motocyklem i przedwcześnie zużyjesz łożyska).
_________________ "Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr
|
LukaszSV650S
rowerzysta
Dołączył(a): 27 lut 2017, o 22:15 Posty: 48
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
|
Re: Łożysko główki ramy SV 650 99-02 I olej w lagach
Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Wszystko zamówione. Mam nadzieje, ze jutro dojdzie to bede dzialal
|