Re: [sv650 k6] cieknie paliwo po odpaleniu pozimowym
U mnie też tak było w zeszłym roku po 2-miesięcznym uziemieniu moto (maj-czerwiec) i to mimo braku pęknięć na tym przewodzie. Pod ciśnieniem doszczelniło i nic nie cieknie. Natomiast, jeśli widzisz tam pęknięcie i wciąż cieknie, to żadne doszczelnianie ciśnieniem nie pomoże, wąż do wymiany.
Ten przewód nie jest sprzedawany osobno (nie występuje jako część zamienna), dostępny jest jako kompletna listwa wtryskiwaczy (
https://www.suzukipartshouse.com/oemparts/a/suz/508c89cbf8700220a831222d/throttle-body-fitting-model-k3-k4-k5-k6), ma w ASO numer 15730-17G01 i kosztuje jakieś 210$. Jeśli będziesz zamawiał przez ASO w Mirkowie (skoro jesteś z Wrocławia, to tu masz najbliższe motocyklowe ASO Suzuki), to cena będzie mniej-więcej taka, jak byś przeliczał ceny w $ (z podanej strony) na PLN.
Tego przewodu nigdy nie wymieniałem, ale nie wygląda to na żadne "rocket-science", to zbrojony przewód (pompa ma ogranicznik ciśnienia 0,45-0,6[MPa]) z zaciśniętymi obejmami do przewodów.
Pomoc z forum Aprilii:
https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?298706-Oetiker-clamps-and-hose-replacementDuży wybór takich opasek masz tu:
https://obejmy-mocowania.pasaz24.pl/W przypadku tego zastosowania lepiej użyć obejmy pełnej - są z jednym albo dwoma uchami (zamiast rozłączalnej).
Oczywiście, żeby to miało sens, trzeba skorzystać z narzędzia do zaciskania opasek, coś jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=Cnb5Iix6nyQhttps://www.youtube.com/watch?v=afH74qgis-khttps://www.youtube.com/watch?v=OQ2lShP1N-Ahttps://www.youtube.com/watch?v=T83W2QrYGbMTutorial z zaciskania na przewodzie paliwowym:
https://www.youtube.com/watch?v=W1qTw8OmbMAJest jakaś szansa, że jak wymontujesz cały blok przepustnicy, to wymienisz ten przewód bez wyciągania listwy wtryskiwaczy (wtedy musiałbyś użyć nowych uszczelnień listwa-wtryskiwacz), ale lepiej do tego wymontować listwę wtryskiwaczy z bloku przepustnic - ten zbrojony przewód na którym trzeba zacisnąć opaski może być zbyt sztywny (przy tej długości), żeby go założyć in situ. Jeśli powyginasz te blaszane wsporniki, na których listwa wtryskiwaczy jest mocowana do bloku przepustnic, to pewnie pojawi Ci się nieszczelność na połączeniu listwa-wtryskiwacz.
Takie opaski zaciskają (więc i mają narzędzia do tego) w punktach, gdzie zajmują się pneumatyką/hydrauliką siłową, gdybyś nie mógł znaleźć warsztatu moto, który by się tego podjął. Konkretnego Ci nie polecę, ale Wujek Googiel potrafi podpowiedzieć.
Edit://
Jeśli chodzi o mechaników do synchro/TPS, to kiedyś robiłem u Zachara (z ul.Robotniczej przeniósł się parę lat temu na Tarnogaj, chyba na ul.Bardzką, to ten sam Zachar - Paweł Zachariasz). Polecany był też Moto-Majs, dobrą opinię ma Toxic Moto (na ul.Metalowców), dobrą opinię ma też Łukasz Bliźniak (RideNow!). Jeśli nie te serwisy, to polecam na fb grupę Moto-Wrocław, moda na mechaników też ma swoją sezonowość. Swego czasu sporo ludzi polecało Topic'a z Dragtechu.