Autor |
Wiadomość |
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Witam ostatnio w moim SV650 2001r zauważyłem że coś trze w hamulcach z przodu, po rozebraniu okazało się że element który utrzymuję klocek na miejscu wyprzedza go po zamontowaniu i w efekcie cały czas rysuje po tarczy. Podczas hamowania jest ok, klocki się wysuwają. Ale bez dotykania hamulca trze i niszczy tarcze. Zdjęcie czyjegoś zacisku z zaznaczonym elementem który dotyka u mnie tarczy po montażu. http://imageshack.us/photo/my-images/856/5c8ae6c9b0ad5860.jpgProszę o pomoc bo sezon w pełni a ja stoję
|
22 kwi 2013, o 08:05 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ile mm okładziny zostało w tym "ruchomym" klocku od strony tłoczków? Podejrzewam, że masz już same blachy i klocek hamulcowy jest zbyt cienki, stąd ten zaznaczony element dotyka tarczy.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
22 kwi 2013, o 08:26 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Klocka zostało tyle samo co z drugiej strony czyli jakieś 3-4mm, z drugiej strony zacisk wygląda identycznie lecz te dwie wypustki trzymające klocka są oddalone od tarczy jakies 2-3mm i nic nie trze podczas ruszania kołem.
|
22 kwi 2013, o 08:28 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Zdejmowałeś zaciski, sprawdzałeś skąd ta różnica między lewym i prawym?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
22 kwi 2013, o 08:29 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ale ten element jest przecież nieruchomy nie przesuwa się. Podejrzewam, że prowadnice na zacisku się zapiekły i hamując zacisk lekko przeciąga na nitach tarczę i dlatego trze.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
22 kwi 2013, o 08:36 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
zdejmowałem oba zaciski, tłoczki się ruszają, jedyna różnica to zdarte wypustki z 2mm , dzisiaj zrobię zdjęcia wieczorem może coś to pomoże. Nie mam pojęcia dlaczego te wypustki w jednym zacisku wysuwają się tak daleko a w drugim zawsze są za klockiem
|
22 kwi 2013, o 08:36 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
ta prowadnica czy jak to się zwię, chodzi o element z gwintem na dwie śruby który się przykręca do lagi, ma dwie przegubowe gumy dzięki którym przesuwa się ta prowadnica, więc jest ruchoma. W sprawnym zacisku też się przesuwa ale nie wyprzedza klocka.
|
22 kwi 2013, o 08:40 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
To jak już ściągniesz oba zaciski, to tak jak Owca pisze, sprawdź czy prowadnice luźno poruszają się w korpusie zacisku. W gumowych osłonkach są dwa stalowe pręty. Powinny być obficie nasmarowane i dosyć luźne. W praktyce smaru może nie być, a zamiast niego rdza. Lub wariant drugi - aluminiowy korpus zacisku mógł zacząć się utleniać, w efekcie spuchł i zacisnął się na gumowych osłonkach, a one ściskają trzpienie. Ale taka sytuacja powodowałaby też nierównomierne zużywanie lewego i prawego klocka, ich ukośne ścieranie się. Zrób jakieś fotki koniecznie, bo póki co to trochę mechanika, a trochę astrologia
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
22 kwi 2013, o 08:42 |
|
|
Dread
SV Rider
Dołączył(a): 13 wrz 2010, o 09:57 Posty: 1957
Płeć: mężczyzna
Moto: 2x 650s K9 ..... 675
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Tez kiedys miałem podobny problem po zmianie opon. Coś przycierało. Odkręciłem i przykręciłem jeszcze raz przednie koło i było ok. Niestety i tak dalej nje wiem co mogło być przyczyna.
_________________ 675
|
22 kwi 2013, o 08:47 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
|
22 kwi 2013, o 08:48 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Jak jest zbudowany zacisk, to my wszyscy wiemy...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
22 kwi 2013, o 08:51 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Może być też, że masz krzywe golenie i jedna bardziej dochodzi co środka przez co trze albo samemu jak skręcasz koło za bardzo je ściskasz i jedna laga jest bliżej druga dalej.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
22 kwi 2013, o 08:55 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ok faktycznie trochę astrologią zalatuje - zrobię wieczorem sesje i może coś wam to pomoże
|
22 kwi 2013, o 08:59 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Możliwe że lagi za mocno skręciłem, ostatnio zdejmowałem koło.
|
22 kwi 2013, o 09:04 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Od siebie dorzucę, sprawdź tulejkę przy osi koła, zdarzyło mi się ją przesunąć i też hamulce tarły (w moim przypadku śruby zacisku o nity tarczy).
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
22 kwi 2013, o 09:09 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
A mógłby ktoś sprawdzić ile wystaję ośka poza goleń? (ile mm gwintu wystaje poza goleń) Ośke dokręcałem bez klucza dynamo, dociągłem na maxa.
|
22 kwi 2013, o 09:16 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Ile wystaje gwintu poza lewą goleń, to nie ma większego znaczenia, śruba się opiera na tulejce (stałej długości), potem jest piasta (również stałej długości) i czujnik prędkościomierza (jeśli dobrze zamontowany, łopatkami w piastę, bez łamania łopatek, to też stałej długości). Raczej ułożenie prawej goleni względem ośki może być problemem.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
22 kwi 2013, o 09:19 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Jedno co przeoczyłem to nie trafiłem ślimakiem predkosciomierza w wypustkę w goleni poprawię to dzisiaj poprawię, jak ułożyć prawą goleń względem ośki? W tylnim kole jest naciąg łańcucha więć może przestawić się, ale w przednim wydaje mi się że nie da się źle skręcić? mogę się mylić
|
22 kwi 2013, o 09:27 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Jeżeli tulejka nie rusza się luźno w goleni, to może przestawiać goleń przy dokręcaniu ośki, wtedy nie ma równoległości pomiędzy lewą i prawą lagą. Trzeba odkręcić śrubę zaciskającą goleń na tulejce (chyba M8), wyciągnąć ośkę i zobaczysz czy tulejka rusza się swobodnie.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
22 kwi 2013, o 09:35 |
|
|
dexter400
rowerzysta
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 07:35 Posty: 26
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650s
|
Re: Prowadnica w zacisku trze o tarczę
Śruba zaciskająca goleń na tulejce? gdzie ona się znajduję? Przy skręcaniu założyłem koło tulejki po bokach, ślimaka i wsunąłem ośke którą potem skręciłem, żadnych innych śrub nie kojarzę
|
22 kwi 2013, o 09:52 |
|
|