Autor |
Wiadomość |
sergio
motocyklista
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45 Posty: 132 Lokalizacja: Warszawa
|
Wymiana silnika
Cześć, Dopadł mnie problem. Coś brzęczało aż pożegnałem tylny cylinder (pod koniec dźwięk jak traktor). Mechanik mówi, że pożegnałem panewkę na tylnym cylindrze i silnik jest do wymiany. Tego się też spodziewałem, bo dźwięk nie wskazywał nic dobrego. Ale do rzeczy. Mam SV 650 N 2002. Na allegro jest mało silników do starej SV z małym przebiegiem. Widziałem na sieci, że parę osób przekładało silniki z drugiej generacji (2003 i 2004) do pierwszej (2002) pozostawiając nadal gaźniki od 1 generacji. http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=5615&start=0http://forum.svrider.com/showthread.php?t=92480&highlight=gen1+engine+gen2Czy silniki z późniejszych roczników też można przełożyć? Przerabiał ktoś ten temat? Bo prawdę powiedziawszy nawet nie wiem teraz jakiego silnika szukać. Wolałbym z jak najmniejszym przebiegiem a te nowe są w tej samej cenie co stare... A może ktoś ma namiar na pewny i sprawny silnik z pierwszej generacji? Pozdrawiam, Sergio
_________________ SV 650 N 2002
|
19 sie 2010, o 18:38 |
|
|
fibat
SV Rider
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03 Posty: 496 Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
|
Re: Wymiana silnika
Pogadaj z Suzi Mua. Z postu poniżej wynika, że ma taką hybrydę http://svforum.pl/viewtopic.php?f=10&t= ... 425#p38425
_________________ Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta
"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"
|
19 sie 2010, o 19:51 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana silnika
Unikałbym jedynie rocznika 2007 i w górę, bo tam już wsadzali po 2 świece na cylinder. 2003-2006 spokojnie można przekładać. Tak z ciekawości - jaki przebieg wytrzymał Twój silnik?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 sie 2010, o 20:20 |
|
|
sergio
motocyklista
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45 Posty: 132 Lokalizacja: Warszawa
|
Re: Wymiana silnika
42 tysiące i zgon. Wycofuję pytanie - znalazłem dobry silnik z niskim (20k) przebiegiem z 2002 Pozdrawiam, Sergiusz
_________________ SV 650 N 2002
|
19 sie 2010, o 20:53 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Wymiana silnika
To dziwne, mój ma 65kkm i poza drobną regulacją nie domaga się dopieszczenia. Co wy robicie z tymi maszynami?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
19 sie 2010, o 21:31 |
|
|
sergio
motocyklista
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45 Posty: 132 Lokalizacja: Warszawa
|
Re: Wymiana silnika
Nie wiem co robił poprzedni właściciel. Ja nabyłem sprzęt z 32kkm, do 42kkm dwa razy zmieniłem olej z filtrem oraz robiłem regulację gaźników i zaworów. Rozgrzewałem zawsze silnik przed jazdą, pałowałem dopiero po kilku minutach... Może jakiś defekt układu smarowania? Nie mam pojęcia.
Pozdro, Sergiusz
_________________ SV 650 N 2002
|
19 sie 2010, o 21:41 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Wymiana silnika
Twój jest po poprawce układu smarowania, jeśli ktoś mu nie pomógł powinien śmigać. Peszek niemiłosierny...
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
19 sie 2010, o 22:31 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
A kiedy coś poprawiali w gaźnikowych silnikach?
_________________
SV650S K1
|
19 sie 2010, o 22:41 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Wymiana silnika
W 2002 roku, do tego "korki" do napięcia wstępnego sprężyn w lagach.
|
19 sie 2010, o 22:48 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
A wiecie co konkretnie tam poprawiali? Bo serio pierwszy raz o tym słyszę.
_________________
SV650S K1
|
19 sie 2010, o 23:30 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Wymiana silnika
Z tego co ja zrozumiałem to już rocznikiem 2002 można było jeździć na kole, bo te smarowanie zostało poprawione i malowano silnik na srebrny kolor.
|
20 sie 2010, o 00:13 |
|
|
nicolas666
rowerzysta
Dołączył(a): 16 sie 2010, o 21:37 Posty: 24 Lokalizacja: olszanica-coventry
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana silnika
sergio, ile w polsce silnik kosztuje?
_________________ SV650S 2003
|
20 sie 2010, o 00:24 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
Ejjjjjjj K2 ma czarny silnik - dowód: viewtopic.php?f=9&t=1401viewtopic.php?f=9&t=643Jedynie cylinder dali srebrny ale to już w k1 bo mam k1 i mam srebrny cylinder i zawsze każdy pisał, że to kosmetyka a nie poprawa smarowania.
_________________
SV650S K1
|
20 sie 2010, o 00:56 |
|
|
sergio
motocyklista
Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45 Posty: 132 Lokalizacja: Warszawa
|
Re: Wymiana silnika
Z tego co wiem smarowanie poprawili w K3. Przy czym mi nie siadł przedni cylinder od jazdy na kole tylko tylny, który ponoć nie siadał i w 1999...
_________________ SV 650 N 2002
|
20 sie 2010, o 01:10 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
Skoro przedni cylinder zaciera się od jazdy na tylnym kole to może Ty za dużo na przednim dawałeś? A serio to coraz częściej zastanawiam się czy przy kolejnym odpaleniu nie usłyszę panewek. A jak to się zaczyna? Dzisiaj nic a jutro stuka czy to trwa?
_________________
SV650S K1
|
20 sie 2010, o 01:25 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Wymiana silnika
Dzisiaj nic a jutro jeb.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
20 sie 2010, o 08:16 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana silnika
Silniki były całe czarne w SV z 1999 i 2000r. W 2001 i 2002 były już srebrne cylindry, głowice, kartery, jedynie boczne dekle były po staremu czarne. Poooodoooobno te srebrne są po jakiejś poprawce układu smarowania. Niestety nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tej informacji Serwisówka tez nie rozgranicza tych roczników. Jedyne miejsce, gdzie informacja o rzekomej poprawie smarowania się przewija, to nasze forum, a na nasze forum ta informacja przypłynęła z forum svrider.com, więc osobiście traktuję to trochę z przymrużeniem oka
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 sie 2010, o 09:13 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Wymiana silnika
Było też w testach Świata Motocykli albo Motocykla. Nie pamiętam dokładnie.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
20 sie 2010, o 09:30 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Wymiana silnika
Obydwie gazety to bardzo "żetelne" źródło informacji
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
20 sie 2010, o 09:37 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana silnika
Jak byś znalazł ten opis, to będę dźwięczny W obu gazetach na pewno pisali, że smarowanie poprawiono we wtryskowych modelach, ale nie natknąłem się nigdy na choćby małą wzmiankę o poprawie smarowania w gaźnikowych.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 sie 2010, o 09:44 |
|
|