Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Autor |
Wiadomość |
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
Kiedy była ostatnio robiona regulacja zaworów? Nie wiesz, to robisz i nie ma co gdybać. Jak wiesz, kiedy ostatnio ktoś robił to masz w serwisówce co ile km Jak ludzie lubią sobie stwarzać niepotrzebne problemy. Jak w moto już słychać zawory to już jest trochę późno i trzeba zrobić reg jak najszybciej.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
25 paź 2011, o 20:26 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
Oczywiście tak jak Jaco pisze, a nie dopiero gdy silnik niedomaga (cykanie, problemy z odpalaniem) Regularny serwis pozwala uniknąć wszelkich kłopotów z odpalaniem i innych. W przypadku SV - książka nakazuje co 24 000km. SV-ka lubi sobie cykać nawet przy prawidłowo wyregulowanych luzach. Zbyt duże luzy zaworowe to raczej cykanie, a nie stukanie. Gdyby stukało, to na regulację to już pewnie trochę za późno. Łańcuszki w SV-ce są dwa, po jednym na każdy cylinder (podobnie napinacze), więc czemu miało by stukać tylko z przodu? Równie dobrze może grechotać łańcuszek w tylnym cylindrze. W Virago jest regulacja śrubowa, reguluje się to trochę częściej. Faktycznie w niektórych motocyklach wystarczy odkręcić dekielki bez zdejmowania pokrywy zaworowej.
Ostatnio edytowano 25 paź 2011, o 20:44 przez Dono, łącznie edytowano 1 raz
|
25 paź 2011, o 20:41 |
|
|
faraoneczka
SV Rider
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 17:48 Posty: 499 Lokalizacja: KCH Trzebinia
Płeć: kobieta
Moto: sv650 K5
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
jeżeli to zawory słychać, a nie coś innego... ;-)) ale tak czy siak, jak napisalam juz wczesniej zrobilabym regulację, jak coś się podejżanego dzieje - to na pewno nie zaszkodzi. ;-))
a co do łańcuszków, czy napinaczy, to może paść łańcuszek/napinacz tylko na jednym cylindrze, a na drugim być jeszcze ok...
_________________ 4 WHEELS MOVE THE BODY 2 WHEELS MOVE THE SOUL
SPRZEDAM: części SV650S K3< (kierownica, półka, tarcze hamulcowe, i inne)
SPRZEDAM: damska tekstylna kurtka Buse r.S/M
|
25 paź 2011, o 20:44 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
Co do łańcuszków to oczywiste, że mógł paść tylko jeden, równie dobrze na tylnym jak i przednim cylindrze, a spiderman82 pisze, że łańcuszek słychać było by z przodu, co jest błędnym myśleniem.
|
25 paź 2011, o 20:46 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
Właśnie to cykanie i mnie trochę irytuje ale zaczynam się powoli do tego przyzwyczajać bo to urok już tego silnika. Zawory mam ustawione jak w książce, nowe łańcuchy+ślizgi i wymienione od nowszej wersji napinacze. Brat ma Sv-650 z 2007r, ok 10tys przebiegu i jeszcze głośniej cyka niż u mnie.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
25 paź 2011, o 20:53 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
Cykanie da się dość łatwo wyciszyć - montując przelotowy wydech
|
25 paź 2011, o 20:56 |
|
|
faraoneczka
SV Rider
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 17:48 Posty: 499 Lokalizacja: KCH Trzebinia
Płeć: kobieta
Moto: sv650 K5
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
"lubię to".!
_________________ 4 WHEELS MOVE THE BODY 2 WHEELS MOVE THE SOUL
SPRZEDAM: części SV650S K3< (kierownica, półka, tarcze hamulcowe, i inne)
SPRZEDAM: damska tekstylna kurtka Buse r.S/M
|
25 paź 2011, o 21:33 |
|
|
spiderman82
motocyklista
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 13:45 Posty: 229 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
ja wiem że są dwa łąńcuszki rozrządu ale przeważnie jak coś jest to z przodu.z tym cykaniem to w sumie zgaduje co to moze byc.w przyszłym tygodniu jadę do konkretnego gościa w końcu,nie wiem kiedy regulacja była robiona,od byłego właściciela dowiedziałem się że było robione jakis czas temu ale sami wiecie jak to jest z Polakami.Jadę do gościa sprawdzi kompresje itp itd.mam tylko nadzieje że to nic poważnego nie jest i z zaworami będzie ok i jak się zrobi regulacje plus płytki to będzie ok.pewnie przez to mam mały problem z paleniem na tylni gar.gaźniki zrobione,może to od napinacza łańcuszka.oddaje gosciowi pobada i będe wiedział co i jak. 150 regulacja +płytki(coś około 20 zł) to tanio? drogo?
|
25 paź 2011, o 22:24 |
|
|
faraoneczka
SV Rider
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 17:48 Posty: 499 Lokalizacja: KCH Trzebinia
Płeć: kobieta
Moto: sv650 K5
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
cena wydaje mi sie przyzwoita ;-)) jak juz moto bedzie po diagnozie i leczeniu, to napisz, co mu dolegalo zycze szybkiego powrotu do zdrowia motorkowi ;-))
_________________ 4 WHEELS MOVE THE BODY 2 WHEELS MOVE THE SOUL
SPRZEDAM: części SV650S K3< (kierownica, półka, tarcze hamulcowe, i inne)
SPRZEDAM: damska tekstylna kurtka Buse r.S/M
|
25 paź 2011, o 22:34 |
|
|
spiderman82
motocyklista
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 13:45 Posty: 229 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
dzięki
|
25 paź 2011, o 23:27 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
W dużym skrócie. Kiedy robić? Zawczasu Skoro temat już został poruszony, jak polecacie się dobrać do napinaczy? Muszę zdjąć wałki żeby dobrać się do płytek i jedyna opcja jaką widzę to upuścić silnik na ostatniej szpilce zgodnie z serwisówką. I druga sprawa, jak to goofno potem uszczelnić? Zdjąłem pokrywę tylnego cylindra, całość niby dobrze złożyłem a przy krótkim odpaleniu cieknie spod uszczelki jak ... no strasznie cieknie
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
26 paź 2011, o 00:28 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Silikon, silikon i jeszcze raz silikon tylko z umiarem (czarny, czerowny nie koniecznie). Zaraz po zkręceniu wytrzyj nadmiar i git Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi napinaczami. Ja je poprostu wykręcałem i tyle. Spiderman po regulacji zaworów jeszcze raz trzeba synchro przepustnic zrobić.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
26 paź 2011, o 20:29 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Może tylko uszczelka nie zaskoczyła i wystarczy odkręcić pokrywę i przykręcić ponownie.
|
26 paź 2011, o 21:45 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Z uszczelką będę kombinował. A napinacze są w takich dziwnych miejscach... ten z przedniego cylindra to jeszcze można próbować, ale dojścia do napinacza tylnego cylindra ni cholery nie widzę
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
26 paź 2011, o 21:51 |
|
|
spiderman82
motocyklista
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 13:45 Posty: 229 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
wiem wiem z tymi przepsutnicami.zobacze co wyjdzie w przyszłym tygodniu co mi ten gość powie.Mam nadzieje że ustawienie zaorów to lek na całe zło i że będe jezdził i jedził dłuuuuuuugi czas.
|
27 paź 2011, o 20:24 |
|
|
spiderman82
motocyklista
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 13:45 Posty: 229 Lokalizacja: WWL
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650N
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
witam was.Już mniej więcej wiadomo o co chodzi z moim moto.gaźniki gaźniki i jeszcze raz gaźniki-zrypana śruba czy jakos to się nazywa do regulacji składu mieszanki paliwa-nie da sie wyregulować.Czeka mnie kupno 2ich gaźniczków.Regulacja zaworów niepotrzebna bo jest ok. Powód cykania z tyłu -nieszczelnośc wydechu mam przlotówke i w jenym miejscu w głebi koło cylindra ma przedmuch. kupie gaźniczki 2 gie i będzie gites
|
3 lis 2011, o 17:34 |
|
|
faraoneczka
SV Rider
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 17:48 Posty: 499 Lokalizacja: KCH Trzebinia
Płeć: kobieta
Moto: sv650 K5
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
no to dobrze, ze problem rozwiazany. ;-))
_________________ 4 WHEELS MOVE THE BODY 2 WHEELS MOVE THE SOUL
SPRZEDAM: części SV650S K3< (kierownica, półka, tarcze hamulcowe, i inne)
SPRZEDAM: damska tekstylna kurtka Buse r.S/M
|
3 lis 2011, o 17:48 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
W mojej bylej 06 juz po pierwszych 800 km zaczela nie mile sie nap_ bijac. Na szczescie 03 z 25 000 km tego nie robi, ale i tak czas na wiosne zrobic sprawdzenie ( regulacje ). 1500 zl sobie za to licza
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
22 sty 2012, o 08:26 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Zawory kiedy i w jakim przypadku trzeba regulować/objawy
ceny odpowiednie do zarobków i poziomu życia najlepiej naucz się sam robić takie rzeczy, samo sprawdzenie zaworów jest bardzo łatwe, a i z regulacją sobie poradzisz, ew. sprawdź, a jak będzie trzeba regulować, to wtedy do serwisu - za samo sprawdzenie już cię skasują odpowiednio, nawet jak nie trzeba będzie regulować. Mój mechanik brał tyle samo za sprawdzenie i za regulację.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
22 sty 2012, o 11:09 |
|
|
Kilerpl
Klonowy orator
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 04:32 Posty: 839 Lokalizacja: GTA
Płeć: mężczyzna
Moto: nima :)
|
Re: ?? regulacja luzów zaworowych/przepustnic
Taa odpowiednie do zarobkow chyba jak sie w rzadzie pracuje . Za sprawdzenie i regulacje biora tyle samo, a wiec jak juz im dam do sprawdzenia to trzeba placic
_________________ Trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu Ego nihil timeo, quia hihil habeo
|
22 sty 2012, o 20:41 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|