Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 04:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Następna strona
Łańcuch (Napęd) 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:43
Posty: 495
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: zamiana na 750
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Wg larssona mam mieć 15/45 525. A jak by z tyłu było 44 to problem? Czyli :)

_________________
na radyjku znany jako świr z czerwonej pandy... :) THUG LIFE


Ostatnio edytowano 23 cze 2010, o 19:47 przez koksik_sv650n, łącznie edytowano 1 raz



23 cze 2010, o 19:16
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Drobne wydłużenie przełożenia, ale z 3/1 zmieniasz na 2.9(3) więc niewiele.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


23 cze 2010, o 19:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Przy tylnej zębatce 44z być może podszedłby też krótszy łańcuch...

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 cze 2010, o 09:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Z tego co pamiętam przy mojej wymianie napędu wysłali mi:

14 i 45 i 108 ogniw - jakoś się udało zapiąć ale było bardzo bardzo sztywno. Jakoś przetrwał :)

Więc 14 i 44 i 108 ogniw będzie pasował jak ulał :)

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


24 cze 2010, o 19:21
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 15:36
Posty: 198
Lokalizacja: Lublin
Płeć: kobieta
Post Re: Łańcuch (Napęd)
No to kupiony i założony - JT (14 i 44) i DID VX (108), z zakuwką i smarem Efla za 400zł z przesyłką. Cena chyba niezła.
Wymiana w sumie dziecinnie prosta by była, gdyby mi ktoś powiedział, żeby najpierw odkręcić nakrętkę z przedniej zębatki a dopiero potem gumówka, ale... Szczotka między wahacz a felgę i poszło. W sumie nawet z zabawą z ponownym zakładaniem przeciętego już łańcucha do odkręcenia zębatki i źle wbitą tylną ośką, całość jakieś niecałe półtorej godziny. Nie wiedziałam, że zakuwanie zakuwarką jest tak dziecinnie proste i szybkie (wcześniej zakuwałam metodą 2 młotki).

_________________
Życie jest za krótkie żeby je marnować


1 lip 2010, o 12:44
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Sama zakuwałaś młotkami? :)

_________________
SV liter z owiewkom:)


1 lip 2010, o 13:28
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 15:36
Posty: 198
Lokalizacja: Lublin
Płeć: kobieta
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Z kumplem :) Ktoś musiał trzymać ten drugi :)

_________________
Życie jest za krótkie żeby je marnować


1 lip 2010, o 13:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Fredro napisał(a):
Nie wiedziałam, że zakuwanie zakuwarką jest tak dziecinnie proste i szybkie.
To jeszcze się pochwal, jaką masz zakuwarkę, bo brakuje mi tego narzędzia na wyposażeniu.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


1 lip 2010, o 20:25
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:54
Posty: 86
Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2006
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Mam pytanko do zorientowanych, mam następujący objaw, zostało mi jeszcze ze trzy kreski znacznika na wahaczu do naciągnięcia łańcucha, ale zdradza on niepokojące objawy. Pomijam fakt, że zaczął być wyraźnie "słyszalny", ale doszedł nieprzyjemny objaw jakim jest nierówne przekazywanie napędu na tylne koło (nie wiem jak to nazwać), w skrócie jak jadę np. na dwójce w okolicach 5tys. obrotów i trzymam manetkę równo to wskazówka od obrotów mi faluje i czuję wyraźnie jakby coś stawiało opór i moto nie jedzie płynnie a da się wyczuć takie małe szarpnięcia. Czy może to być wina nierówno rozciągniętego łańcucha i stąd to hamowanie moto? Przy większych prędkościach rzędu 120-140 też da się to odczuć, tyle że w znacznie mniejszym stopniu. Czy w takim razie lepiej czym prędzej wymieniać napęd bo może się to skończyć źle, czy wykończyć go do końca znacznika na wahaczu? Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał cokolwiek, raczej nie bo moto miało 5300 km przebiegu jak je kupiłem i na tym napędzie dobiłem do prawie 23000 km? A na koniec pytanie gdzie mogę tanio wymienić napęd bo sam nie mam narzędzi do zrobienia tego w warunkach domowych?

_________________
SV 650N K6


5 lip 2010, o 12:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Nierówne obroty - przyczyn może być wiele, ale jeżeli przy tym słyszysz / czujesz szarpanie łańcucha, może skakanie łańcucha po zębatce, to może być to.
To czy jest łańcuch nierówno wyciągnięty sprawdzasz tak jak się sprawdza naciąg, luz powinien być ok. 2-3 cm (dobrze mówię?), ale najważniejsze - ma być taki sam w każdym miejscu, czyli jak obrócisz koło, to dalej powinno być tyle samo, co wcześniej.
Jak tak się dzieje, to nie oglądaj się na nic, tylko zmieniaj łańcuch i zębatki (zawsze razem). Najgorsze, co się może stać, to że łańcuch się zerwie. Krążą legendy o tym, jakie rzeczy się wtedy dzieją - nic przyjemnego w każdym razie.

Kreski na wahaczu służą raczej prostemu ustawieniu koła, by po obu stronach było tyle samo, a łańcuch może paść dużo wcześniej.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


5 lip 2010, o 12:50
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 15:36
Posty: 198
Lokalizacja: Lublin
Płeć: kobieta
Post Re: Łańcuch (Napęd)
pm2z napisał(a):
To jeszcze się pochwal, jaką masz zakuwarkę, bo brakuje mi tego narzędzia na wyposażeniu.

Nie mam, pożyczana była z warsztatu przyjaciela. Inwestuję tylko w te najpotrzebniejsze narzędzia. A sama zakuwarka - coś jak małe imadełko - zakładasz na skuwkę, ściskasz śrubą i zrobione.

By the way - u mnie przed wymianą zostały jeszcze ze 4 kreski naciągu i co z tego jak przy prawidłowym naciągnięciu łańcucha okazało się, że w jednym miejscu koło staje i nie daje się obrócić praktycznie. Ja wymieniłam przy przebiegu 21600km, też był jeszcze oryginalny. A teraz się jeździ bez porównania.

_________________
Życie jest za krótkie żeby je marnować


5 lip 2010, o 12:55
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:54
Posty: 86
Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2006
Post Re: Łańcuch (Napęd)
pm2z napisał(a):
Nierówne obroty - przyczyn może być wiele, ale jeżeli przy tym słyszysz / czujesz szarpanie łańcucha, może skakanie łańcucha po zębatce, to może być to.
To czy jest łańcuch nierówno wyciągnięty sprawdzasz tak jak się sprawdza naciąg, luz powinien być ok. 2-3 cm (dobrze mówię?), ale najważniejsze - ma być taki sam w każdym miejscu, czyli jak obrócisz koło, to dalej powinno być tyle samo, co wcześniej.
Jak tak się dzieje, to nie oglądaj się na nic, tylko zmieniaj łańcuch i zębatki (zawsze razem). Najgorsze, co się może stać, to że łańcuch się zerwie. Krążą legendy o tym, jakie rzeczy się wtedy dzieją - nic przyjemnego w każdym razie.

Kreski na wahaczu służą raczej prostemu ustawieniu koła, by po obu stronach było tyle samo, a łańcuch może paść dużo wcześniej.



Jeśli miałaby to być wina obrotów to falowałyby też na jałowym biegu a silnik pracuje równiutko. Łańcuch na 100% jest nierówno wyciągnięty bo sprawdzałem i miejscami luz jest mniejszy a miejscami większy, cóż w takim razie czeka mnie inwestycja. A ponawiając pytanie, gdzie w Wawie lub okolicach mogę podjechać i wymienić napęd?

_________________
SV 650N K6


5 lip 2010, o 13:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Łańcuch (Napęd)
sadamik napisał(a):
gdzie w Wawie lub okolicach mogę podjechać i wymienić napęd?

Wysłałem ci namiar na PW.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


5 lip 2010, o 14:29
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Łańcuch (Napęd)
sadamik napisał(a):
gdzie w Wawie lub okolicach mogę podjechać i wymienić napęd?


U lasoocha w Komorowie - 100zł. U mojego znajomego mechanika w Otwocku też 100zł, ewentualnie jakieś inne warsztaty, lecz nie wierzę by wyszło taniej niż 100zł.

PS: mój mechanik ma bardzo dobre zniżki na zestawy napędowe, szukając 2 tyg po różnych sklepach i serwisach okazało się, że po jego zniżkach miałem najtaniej :) pink25 z forum też u niego serwisuje sprzęty i jest podobnież bardzo zadowolony :)

_________________
SVNERWUS


5 lip 2010, o 14:41
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:54
Posty: 86
Lokalizacja: Płock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2006
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Ok dzięki Panowie za namiary :)

_________________
SV 650N K6


5 lip 2010, o 15:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Łańcuch (Napęd)
100zł za wymianę napędu??


6 lip 2010, o 16:20
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Dono napisał(a):
100zł za wymianę napędu??

Tylko nie mów że dużo...

_________________
SV liter z owiewkom:)


6 lip 2010, o 16:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Też myślę, że trudno o lepszą cenę, chociaż to wciąż sporo kasy, bo robota jest dość prosta.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


6 lip 2010, o 17:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Ci, którzy uważają, że jest prosta, robią sobie to we własnym zakresie :)
A jak ktoś nie ma warsztatu, umiejętności, chęci itp, to oddaje do mechanika. Dla elektronika zrobienie np. wyświetlacza biegów to bułka z masłem, a dla mnie czarna magia :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


6 lip 2010, o 18:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Łańcuch (Napęd)
Przecież 100zł to kupa kasy za takie coś, przecież to proste, max godzina roboty. Chyba dam w lokalnej gazecie ogłoszenie "Wymiana łańcuchów, tanio" :D


6 lip 2010, o 19:49
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 735 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 37  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL